Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Alles correct Truus !

 

Voor het posten van de opdracht had ik dit ook reeds gemerkt maar steeds kwam ik bij dezelfde woning uit net als jij.

Even opgezocht via diverse bio's en dat council house was in feite een opvangcentrum van de Shard End. Het was een opvangplaats waar verschillende jongeren werden ondergebracht die te kampen hadden met de "sociale" problemen in de maatschappij. Zo is Roger Taylor eigenlijk geboren in de arme woonwijk Castle Bromwich , een omgeving vlakbij , maar na problemen met zijn ouders en ook hij was geen gewone jongen werd hij geplaatst in deze woning in Shard End.

Ongelooflijk toch dat dergelijke twee wereldsterren zijn opgegroeid in een dergelijke omgeving.

Het was ook mogelijk dat een vergissing mogelijk was met de Roger Taylor drummer van Queen ( beiden dezelfde naam ).

Jeff Lynne is dacht ik toch wat bekender dan Roger Taylor maar dit neemt niet weg dat ze beiden de ganse wereld hebben afgereisd ( was eigenlijk al een eerste hint naar de song "All over the world" van Jeff Lynne.

 

Even een uitleg naar de hints (altijd interessant) :

 

 

hint1 : Abba zangeres Agnetha Fältskog had in de post-Abba periode een solocarrière met als tweede album "Eyes of a Woman" met als titelsong "One Way Love" speciaal voor haar geschreven door Jeff Lynne.

 

hint2 : Waren The Shadows met Shazam. Shazam (1970) is een album van The Move , waar Jeff Lynne ooit lid van was en met dit album werd de brug geslagen naar ELO.

 

hint3 : Was het Duran Duran's charity concert in Villa Park 1983 : http://en.wikipedia....Villa_Park_1983

Birmingham was chosen as the venue, as it was where the band members' first met and formed the group.The concert and subsequent shows in the area have always been regarded as a "homecoming".This event was particularly special to Roger Taylor as he once had ambitions to be Aston Villa's goalkeeper and was a regular spectator at the ground

 

hint4 : A View to a Kill (song) : The song was the last track that the original five members of Duran Duran recorded together until their reunion sixteen years later, in 2001. It was played at their final 1985 performance together before splitting for the very first time, at Live Aid in Philadelphia. The single was at number 1 on the Billboard Hot 100 at the time they performed it on that historic event.

 

hint5 : Een plaatje met "groen gras en mooie blauwe lucht" , vandaar een "blue sky" verwijzende naar de hit "Mr. Bly Sky".

 

hint6 : In 1989 co-schreef en produceerde Lynne het Roy Orbison album Mystery girl. Hij is betrokken bij de nummers "You got it" (een hit), "A love so beautiful" en "California blue". Het album betekende een glorieuze terugkeer van Orbison, die er maar kort van kon genieten. Hij overlijdt dat jaar.

 

Aan jou de eer....

 

Ik plaats gewoon even twee clipjes van beide heren :

 

Let vooral bij de clip van "All over the world" van Jeff Lynne na 2min26sec welke plaatsnaam dan verschijnt. ;)

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo, dat is een enorme uitleg!! :) Bedankt

Zat ik dus wat de oudste betreft, helemaal verkeerd. Ja, als je eenmaal iets in je hoofd hebt (de bekende tunnelvisie weer..) dan kan je met

een beetje fantasie veel hints daarop aanpassen. Ik zag dus in dat plaatje eerst geen "blue sky" maar een "hill" , en dat paste weer prima bij "blueberry hill" :tired:

Pas na de hint van Villa Park, kreeg ik er wat meer vat op.

Grappig detail trouwens in de video clip, die plaats tussen al die "grote" plaatsnamen.. En ja, weer wat geleerd ;)

 

Ik wou voor deze opdracht ook eens een albumhoes proberen (zal vast geen slimme zet zijn :whistle: , maar tegen beter weten in, toch proberen... )

Daar gaan we : wat werd waar gemaakt en door wie werd het hoe genoemd : (groene pijl !)

post-62319-0-18829900-1353507405_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom juist op de site en zie je opdracht Truus.

 

Moet een beetje eerlijk zijn. :)

 

Voor de medespelers zal het een makkie zijn want deze is reeds gepost. Plaats gerust een nieuwe , geen probleem.

 

 

http://www.sat4all.c...ll#entry1975380

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het heel moeilijk is om een nog niet geplaatste album cover te vinden.

 

Touwens de zoon van Toni Iommi zie ik iedere dag, maar heeft absuluut geen contact meer met zijn vader, ook zijn moeder niet trouwens.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gisteren nog gelezen op teletekst.

 

Radio Veronica (zeezender)

 

 

http://nl.wikipedia....ica_(zeezender)

 

 

http://nos.nl/video/...-nederland.html

post-37533-0-46094500-1353516655_thumb.gif

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt uiteraard Crazy Sat.

snel gevonden hoor, ik was er al bang voor..

ik moest even snel wat bedenken en het was een idee waar ik al langer mee rond liep,

en tja, toevallig nu net in het nieuws natuurlijk :/

 

mag jij nu weer verder..

 

@Don, de coördinaten op de Wiki pagina brengen je naar de haven in Antwerpen

(maar we weten inmiddels dat 'ie daar dus net weg is...)

aangepast door Truus0007
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het heel moeilijk is om een nog niet geplaatste album cover te vinden.

 

Wel ik ga de uitdaging aan Don en het wordt een hele leuke... :grin:

 

Een plaats in een gewoon landelijk dorpje. De aangeduide plaats werd gebruikt voor een album cover van een band.

 

Op de cover zie je vier mannen en één vrouw.

 

Dus waar,welke band en welk album ?

post-37533-0-98078500-1353519807_thumb.gif

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi Don , is wel een grote brok nostalgie. In mijn jeugdjaren stond de radio altijd op dat station , waar is de tijd.....

 

 

Om verder te bouwen op de opdracht :

 

Voor jullie zoeken naar een band met een zangeres erin , vergeet het maar.

De dame op de cover is namelijk bekend die gerenommeerde mannenbladen en hoort niet bij de band.

Daarom waag ik mij hier op glad ijs. :)

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat info :

 

De band heeft in totaal slechts drie albums opgenomen. Eerste twee waren op LP en later op CD.

Deze plaats staat op de cover van het debuutalbum en ook op hun tweede album staat deze plaats op de cover.

 

Lang geleden heeft Don een opdracht neergepoot van het album "Emotion" van "Tee Set" ( zie album cover hierbij )

 

Het album cover die jullie nu zoeken heeft vele gelijkenissen met dit album cover.

Wel moet je even die persoon die op het graf ligt vervangen door een naaktmodel.

 

Ik moet wel zeggen dat de leden van de band die jullie zoeken er niet zo braaf uitzien als de mannen van Tee Set.

Dus jullie weten dan ook wel in welk muziekgenre je die mannen mag verwachten.

 

Ik ga straks eens op zoek naar een foto van het naaktmodel , maar het wordt een hele klus om er één te vinden die door het "forumcensuur" kan geraken. :grin:

post-37533-0-36990400-1353529281_thumb.jpeg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...