Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten


Niet veel tijd gehad de afgelopen dagen en ik vind nu net een artikel waar misschien (???) het antwoord in te vinden is, (weet niet zeker hoor, kan wel helemaal niks zijn :/ )

Maar moet nu eerst nodig naar m'n werk, dus ik dacht, misschien kunnen jullie dit wat verder bekijken ;)

http://pibillwarner.wordpress.com/2012/03/11/barack-obama-bill-ayers-and-bernardine-dohrn-the-early-years-in-new-york-city-chicago-with-the-sds-and-weather-underground-precursor-to-occupy-wall-st-movement/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet dit het zijn :

 

http://goo.gl/maps/3SnYW

 

http://en.wikipedia....house_explosion

 

The Greenwich Village townhouse explosion occurred on March 6, 1970, in the Greenwich Village neighborhood of Manhattan. It was caused by the premature detonation of a bomb that was being assembled by members of the American radical left group, the Weather Underground.

 

Actor Dustin Hoffman and his wife Anne Byrne were living in the townhouse next door at the time of the explosion. He can be seen in the 2002 documentary The Weather Underground, standing on the street during the aftermath of the explosion.

post-62319-0-34905300-1353950473_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Truus , je zat al een heel eind in de goede richting met je vorig antwoord , maar ik moest wel wachten tot je de locaties en de acteur, Dustin Hoffman , vermeld had om het goed te keuren .

Zijn buren ? Deze dus : Originally called Weatherman, the group became known colloquially as the Weathermen although its full name, as given in official communiques, was the Weather Underground Organization or WUO.

En de naam zouden ze afgeleid hebben van een zin uit de song van Dylan , vandaar dat ik het you tube fragment net daar stopte .

Nog wat namen uit de hints : William Charles "Bill" Ayers : "I don't regret setting bombs" and "I feel we didn't do enough"

en de charmante , maar even dodelijke : Bernardine Dohrn, a fellow former leader of the Weather Underground >.

En de nieuwe film van Robert Redford handelt over een journalist die een oude weatherman op het spoor komt .

Barac Obama had in zijn jeugd best wel contact met Bill Ayers , al minimaliseerde hij de zaak in de verkiezingscampagne .

Er wordt gesuggereerd dat de Occupy-beweging het verlengde van de Weatherman zou zijn , maar dat laat ik voor wat het is .

 

Ik dacht dat het bij de tweede hint al geraden zou worden maar makkelijk wordt soms ongewild moeilijk . Voor mij is een "weatherman" nooit een weerman geweest ... net zo min als Prins Charles .

 

Jij mag ons weer bezig houden vanavond ..

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn post van vanmorgen was ook niet echt als antwoord bedoelt. Toen ik het vond had ik niet eens de tijd om het te lezen, zag alleen wat aanknopingspunten en Dustin Hoffman had ik niet eens zo snel herkend.. Daarom kon ik de link ook niet zo gauw leggen met een filmster (simpel hè..) Maar goed, zat dus wel in de goede richting :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nou, ik weet niet of ik jullie de hele avond bezig kan houden hoor, ik zal m'n best doen

Maar, aangezien ik toch nog een keertje een album cover wil proberen, kan het maar zo van korte duur zijn...

 

Uiteraard, met de bekende vragen :

post-62319-0-70066400-1353955641_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...