Ga naar inhoud


[SPEL] Waar is het ? - deel 4


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Perfect Crazy Sat : De lacoliet , genoemd Devils Tower in Wyoming

Met een aantal hints probeerde ik jullie naar Wyoming te leiden ( oa. Green River en een stukje uit de tekst van "THE LOUISIANA PURCHASE" en de film Brokeback Mountain) ,

De man op de walvis is wel degelijk Spielberg , de regisseur van Close Encounters ..

De eerste hint was natuurlijk een Lego-uitvoering van de bekende beginscene uit Kubrick's " 2001 A space Oddissey " , waarin de apen aan de monoliet het eerste werktuig leren gebruiken .

Jij mag weer verder ...

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ok,

 

Was de laatste dagen hier heel druk , heb niet veel naar de opdrachten kunnen kijken. Maar alles valt wel op zijn plooi na de nodige uitleg van de hints natuurlijk. :)

 

 

Ga maar met een volgende verder.

 

Welke plaats ?

 

hint : Een prachtige plaats die te zien was in diverse films. Vooral de eerste film hier opgenomen is bekend.

post-37533-0-98461000-1357922150_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guns of Navarone?

 

Staat er helaas niet bij Belsat.

 

Ik kan jullie nog wel als hint meegeven dat ik bij deze prachtige plaats een tiental jaren geleden heb bezocht.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint: Een hoofdrolspeler van de eerste film hier opgenomen , maakte deel uit van een zeer bekende serie uit de jaren zeventig. De serie verscheen in Engeland , Nederland en België maar telkens onder een andere naam.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hint: Deze locatie diende ook als decor voor een videoclip van een bekende "hip hop" song. Deze song werd reeds een vijftal keer gecoverd door andere artiesten.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst maar de locatie : http://goo.gl/maps/z68Xd

 

Dan de info : http://en.wikipedia.org/wiki/Fort-la-Latte

 

 

Fort-la-Latte or Castle of La Latte is a castle located about 4 km southeast of Cap Fréhel and about 35 km west of Saint-Malo, in the commune of Fréhel, Côtes-d'Armor, Brittany, France.

It is a famous tourist attraction on the Cote d'Émeraude in the northeast of Brittany. This impressive castle was built on a small piece of land at the Baie de la Fresnaye in the 13th century. Various films have been shot at this site, including The Vikings (1958 by Richard Fleischer) with Kirk Douglas and Tony Curtis. It is also featured in the French band Manau videoclip La Tribu de Dana.

 

Volgens mij bedoelde je de serie the Persuaders. (Alleen koos ik natuurlijk eerst net de verkeerde hoofdrolspeler...)

 

Daarnaast speelde Tony Curtis in 1971-1972 een belangrijke rol als Danny Wilde in The Persuaders (in Nederland bekend als De Versierders en in België als De Speelvogels) met als tegenspeler Roger Moore.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Perfect Truus !

 

Mag de rest van de hints omtrent deze schilderachtige plaats weggooien dus. :cry: Heb deze plaats bezocht werkelijk impressionant. :)

 

Volgende films zijn hier opgenomen :

 

The Vikings (1958)

Metzengerstein, 1967

Lancelot du Lac, 1970

La danse de mort, 1983

Chouans I, 1987

Le Jeu du Roi, 1988

Ridicule, 1996

Le coeur et l'épée (Il cuore e la spada, Heart and Sword) 1998

 

Met natuurlijk de eerste film als de meest bekende.

 

En uiteraard mocht ik bij de hint van "The Persuaders" Roger More niet nemen anders waren sommige James Bond fans reeds vroeger aan de oplossing geraakt. ;) Bovendien speelde Toni Curtis mee in "The Vikings" en Roger More niet.

 

Ook de videoclip hier opgenomen van de bekende Franse hip hop band Manau "La Tribu de Dana" is correct. De song werd gecoverd door Catherine Lara, Jean-Baptiste Maunier, Natasha St-Pier, Francis Cabrel and Zazie. In België een grote hit in 1998.

 

Tja, Frankrijk ligt op 5 km van mijn deur dus Normandische en Bretoense kusten zijn mij niet vreemd natuurlijk , alhoewel niemand het "brabbeltaaltje" van de Bretoenen zal verstaan.

 

Toch maar even de clip meegeven.

 

Aan jou voor een nieuwe opgave.

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En uiteraard mocht ik bij de hint van "The Persuaders" Roger More niet nemen anders waren sommige James Bond fans reeds vroeger aan de oplossing geraakt. ;) Bovendien speelde Toni Curtis mee in "The Vikings" en Roger More niet.

 

Ik heb idd heel wat film locatie's van James bond bezocht. Ik zocht al vrij snel richting "kasteel" en vond Roger Moore daar waarschijnlijk

beter bij passen :eek: . En ja, om welke film het ging, wist ik toen natuurlijk nog niet :D

Het nummer van de videoclip ken ik heel goed, doch nooit geweten hoe die gasten eruit zagen...

en de omgeving is zeker prachtig!

 

De nieuwe opdracht:

Het toeval wil dat ik een zelfde soort opdracht klaar had liggen, dus wederom een filmlocatie :

post-62319-0-99483900-1357997215_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oops, kleine correctie op de hint hierboven!!

De "horror-director" zou de film gaan maken, maar producers waren tegen zijn benadering mbt een bepaald onderdeel in de film en

besloten uiteindelijk een andere director te kiezen.

 

Sorry, voor de verwarring!

Als goedmakertje nog een hint :

 

De concerten vonden eerder plaats dan de filmopnames, nl eind jaren 50 begin jaren 60.

Eén van die muzikale grootheden is vorig jaar overleden.

En één van jullie heeft nog een video van deze persoon als eerbetoon geplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...