oussie Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Dag allen, Mijn ouders gebruiken al jaren canal digitaal met tevredenheid. Thuis hebben ze een eenvoudige thompson ontvanger met Lg tv (37lf2500). In de camper een tv met astonmodule (2.0r16, boot 2.2600) Nu doe ik deze aston in het ci slot van de tv. De tv "ziet" de module, leest ook de canaldigital kaart etc. Dan sluit ik de kabel van de schotel aan (coax connector omgebouwd) maar de tv vind geen zenders. Het lampje op de aston module brand, en daar alle info uit te lezen is dacht ik dat dit zou moeten werken. Dan kan die losse decoder weg uit de woonkamer. Waar zit mijn denkfout? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, Groet, Arjan
vincent1971 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Als de ontvanger geen zenders vindt kan er vele oorzaken zijn. Is de coax goed ( doormeten ) connectoren, lnb enzovoort. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
redneck eyeball Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 (coax connector omgebouwd) Is het wel een TV met DVB-S tuner ? Indien wel, dan zou daar gewoon een F connector op moeten zitten. Ik gok dus dat dit een DVB-T tuner is en dat je daarom dan uiteraard geen zenders zal vinden.
vincent1971 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Is het wel een TV met DVB-S tuner ? Indien wel, dan zou daar gewoon een F connector op moeten zitten. Ik gok dus dat dit een DVB-T tuner is en dat je daarom dan uiteraard geen zenders zal vinden. Ik gok op een DVB-S tuner aangezien er een kabel gaat naar de schotel. Denk dat de schotel niet goed uitgericht is. Dan vind je ook niets. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Beste oussie Als de TV geen zenders vindt, dan is er waarschijnlijk iets met de aansluiting niet in orde. Heb jij de F-connector wel goed op de coaxkabel geplaatst. Zie de twee afbeeldingen die ik heb bijgevoegd. De binneniolatie van de coax moet in lijn liggen met de flens van de F-connector, zie afbeelding 2. De middenader moet 2-4mm buiten de F-connector uitsteken. Pas als je signaal hebt, kan gekeken worden of de Astonmodule en de CanalDigitaal kaart goed werken met de LG-tv om het signaal te decoderen.
oussie Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 Thnx for pointing>> Heb nu via google de volledige specs gevonden van de tv. Wel dvb-t en dvb-c, geen dvb-s dus. De kop van de schotel heeft voeding nodig, en deze komt niet uit een standaard coax aansluiting. Jammer was te proberen. Zou het mogelijk zijn om (indien de lnb apart gevoed wordt) alsnog dvb-s te kijken, of is deze tuner dusdanig afwijken van -t en -c dat het niet gaat? Thnx, Groet arjan
vincent1971 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Gaat niet lukken. DVB-S is niet compatible met DVB-T Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Inderdaad, dat gaat niet lukken. Kabelsignaal of Digitenne signaal werkt tot maximaal 862MHz, het signaal van een lnb werkt tussen de 950-1950MHz. Bovendien moet de lnb met 13 of 18volt gevoed worden om tussen de lage en hoge band te kunnen schakelen en ook nog eens met een 22KHz-frequentie om de polarisatie om te kunnen schakelen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen