Nadorino Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 hoi all , wie kan mijn helpen voor singlezwak van 26/50% schotel 119/126cm, wat ik moet doen voor single boven 60%
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Wat is het merk van je schotel en de lnb? Welke coax gebruik je? Zou je eens een foto kunnen plaatsen van je schotel?
Nadorino Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 Triax multiblock 3 LNB Badr met Inverto Black Ultra LNB 26% t/m 50% Hot Bird 13A Smart 60% t/m 75% Astra 3 Smart 60% t/m 75%
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 De schotel die je hebt is geen Triax en toch heb je er een Triax multiblock op geplaatst. Hoe heb je dat gedaan? Toch maar even een foto plaatsen.
Nadorino Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 (aangepast) hier een voorbeeld 20 oktober 2012 aangepast door Nadorino
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Dit is een montagefoto. Ik wil een foto zien van jou installatie. Welk merk schotel heb je? Hoe ver staat de voorzijde van de middelste lnb van het midden van de schotel af gemeten tot halverwege de hoogte?
Eduard07 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 @sprietje, ik neem aan dat je op de foto wilt kunnen zien of de afstand tussen de lnb op de schotelarm en het brandpunt van de schotel de vereiste afstand heeft? 1)En die afstand vaak niet klopt als je een multirail of multiblock monteert op een arm die daartoe eigenlijk niet geschikt is, 2)Met als gevolg dat je knutselproduct de lnb('s) o.a. te dicht op de schotel hebt, 3)Met als gevolg signaal/dB-verlies --> zwakkere of geen ontvangst/minder regenreserve. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Ja, ik wil wel eens zien hoe dat in elkaar geknutseld zit. Om te beginnen moeten de lnb’s al 115cm van de schotel af staan om de twee koppen van 60mm op de juiste afstand van elkaar te kunnen monteren. Volgens mij staan de lnb’s veel dichter bij de schotel. Ik wil graag zo’n zelfde foto als @Nadorino heeft geplaatst maar dan van zijn eigen schotel en niet van een ander. De rail die daar op te zien is, is ook geen Triax multiblock. Dat heeft meer weg van een E85-rail maar is het zover ik het kan zien niet. Ik denk dat als @Nadorino de Inverto Black Ultra in de oorspronkelijke lnb-houder plaatst, dus zonder rail, en de schotel uitricht op de Badr, hij wel goed signaal heeft. Het is namelijk ook niet gezegd dat de lnb’s met de rail op de juiste hoogte staan en ook niet of ze wel op het juiste punt van de schotelhoogte gericht staan.
Seniorsatter Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 (aangepast) @sprietje Als beziteer van een E85 is het zekers te weten geen E85 rail, Die rail kan je echt niet buigen. Volgens mij, aan de lnb-houders te zien, is het een Gibertini 21 oktober 2012 aangepast door Seniorsatter
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Beste Seniorsatter Het is inderdaad een multifeedhouder die geschikt is voor een Gibertini maar dat is op de foto. Bovendien is het geen originele multifeedhouder van Gibertini. De foto heeft @Nadorino van internet gehaald en was voor de ontvangst van de Hotbird Astra 19,2, 23,5 en 28,2. Hij heeft deze foto aangepast en op de kop van de Astra 28,2 Badr 26 geschreven. Hier heb ik dus niets aan. Ik wil zijn eigen installatie zien. De afmetingen van zijn schotel die hij opgeeft is ook geen Gibertini 125 want die heeft andere afmetingen. Wil @Nadorino geholpen worden, dan zal hij de gegevens moeten geven die ik hem gevraagd heb.
Nadorino Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 hier origineel foto Beste Seniorsatter Het is inderdaad een multifeedhouder die geschikt is voor een Gibertini maar dat is op de foto. Bovendien is het geen originele multifeedhouder van Gibertini. De foto heeft @Nadorino van internet gehaald en was voor de ontvangst van de Hotbird Astra 19,2, 23,5 en 28,2. Hij heeft deze foto aangepast en op de kop van de Astra 28,2 Badr 26 geschreven. Hier heb ik dus niets aan. Ik wil zijn eigen installatie zien. De afmetingen van zijn schotel die hij opgeeft is ook geen Gibertini 125 want die heeft andere afmetingen. Wil @Nadorino geholpen worden, dan zal hij de gegevens moeten geven die ik hem gevraagd heb.
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Bedankt voor de foto. Het is geen Triax multirail maar een SAB multirail. Die staat wat hoger dan de Triax-rail. Maar welk merk schotel heb je nu en wat is nu de afstand van de voorzijde van de lnb tot het midden van de schotel halverwege de hoogte gemeten? De Inverto Black Ultra lnb heeft een skew van 11 graden. Deze moet een skew hebben van 15,5 graad voor Utrecht. Hij moet dus nog iets verder gedraaid worden. Staat de schotel in Utrecht of ergens anders?
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Beste Nadorino Zonder de gegevens die ik nu al 3x gevraagd heb, kan ik niet uitrekenen hoe je lnb’s afgesteld moeten worden. In ieder geval staat de lnb voor de Badr 26 niet op de juiste plaats omdat hij tegen de lnb van de Astra 23,5 staat en niet verder kan. Daarom heb je te weinig signaal voor de Badr.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen