jasperdejong Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Hallo, Na jaren afwezig te zijn geweest op dit forum onlangs weer een Dreambox gekocht om me weer heerlijk te vermaken met dit speelgoed. Ik had al een Airport Express verbinding die ik gebruikte om via I-tunes draadloos muziek af te spelen. Nu ik een Dreambox heb gekocht, werkt dit niet meer naar wens. De draadloze verbinding om muziek af te spelen werkt enkel als de Dreambox uitstaat. Als de Dreambox aanstaat lukt het niet om muziek te luisteren. Het lijkt me dat dit ook tegelijkertijd moet werken. Van alles geprobeerd en gezocht; kom er alleen niet uit. Wie helpt? Dank.
dvbs Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 vraagske; werkt uw dm-netwerkconnectie ook wireless? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
jasperdejong Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 Via UTP verbonden aan modem. Maar kan er wel wireless verbinding mee maken. Is dat wat u bedoelt?
dvbs Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 (aangepast) Ik probeer mij een beeld te vormen van jouw configuratie. -dus de dream via utp naar router/modem? -en de airport express ook aan dezelfde modem? Of zie ik het verkeerd? euhm, vervang u maar door je, we zijn hier om elkaar te helpen he. 20 oktober 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
jasperdejong Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 Zal het even uitgebreider beschrijven. Modem hangt in de gangkast. Hiervandaan lopen 2 kabels naar de Dreambox. Een UTP en coax. Maak hierbij verder gebruik van CS. De airport express nergens aan verbonden door kabels (behalve aan luidsprekers). Via wireless verbonden aan dezelfde modem waar dreambox dus ook gebruik van maakt. Deze modem is de originele Ziggo modem. Hoop dat ik zo volledig ben. Had altijd een schotel, ben dus helemaal onbekend nog met de Dreambox icm kabel. Ennuh, dat 'u' was omdat je 'vraagske' zei. Dacht dat ik met een belg van doen had :-) Thanks anyway.
Eduard07 Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Ennuh, dat 'u' was omdat je 'vraagske' zei. Dacht dat ik met een belg van doen had :-) Thanks anyway. Alleen en alle Nederlanders "jij"? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
dvbs Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Misschien een ip-probleem? Heeft jouw dm een vast adres? Probeer anders eens om eerst uw dream te connecteren en vervolgens uw Aiport Ewpress in te stellen. We spreken toch over binnenshuis "activiteiten" he? met belgische groeten, Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
jasperdejong Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 DM heeft een vast adres. Heb Airport opnieuw ingesteld. Hij doet het nu, alhoewel het maken van verbinding iets langzamer is dan voorheen. Bedankt!
dvbs Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 misschien nog dit: ('t is een gok he) Vermoedelijk werkt jouw Aiport met DHCP? Mocht het volgende keer falen (als Airport al aanstaat) wanneer je de dm opstart.. -misschien heeft jouw dm een te laag ip-nr gekregen (en komt dat overeen met het automatisch toegewezen ip van de Airport)? Geef jouw dm dan een nr +1 of +2 op het einde. Succes. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
jasperdejong Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2012 Helaas te vroeg gejuicht. Werkt (weer) niet. Lukt me nu zelfs helemaal niet meer verbinding te maken met Airport in Itunes. En dit terwijl in het configuratieprogramma wordt aangegeven dat de Airport juist is geconfigureerd en zonder problemen werkt. Het IP adres van de DM is inderdaad +1 ten opzichte van de Airport. Ik vind inderdaad terug 'Configuratie IPv4 via HTCP.
dvbs Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Kan je connecten met de Airport (als je kiest bij instellen voor een vast ip)? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
jasperdejong Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 In configuratiescherm gaf de Airport aan dat hij normaal verbonden was. In I-tunes kon ik het echter niet selecteren. Als ik onderin scherm koos voor Airport dan werd deze niet actief. Ik heb nu mijn mac opnieuw opgestart. I-tunes gestart en dit werkte normaal. Kon dus muziek luisteren. Op het moment dat ik mijn DB aanzette stopte de muziek vanuit Itunes. DB weer uitzetten was de oplossing. Muziek vanuit I-tunes begon weer. Het lijkt me dat ik toch ook muziek moet kunnen luisteren én TV kijken met DB tegelijkertijd....
dvbs Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 (aangepast) dat zou idd geen probleem mogen zijn. ik vind het raar dat jouw wireless eraan gaat als je via utp (de dream) een verbinding maakt. (is dat soms een instelling in de modem?) Lukt het om met andere apparaten (pc) draadloos te connecteren naar de router/modem als de DB werkt? -gisteren schreef je dat het op een bepaald moment werkte; wat is er gebeurd dat het erna niet meer werkte? ...of was het plots dat het uitviel? 21 oktober 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen