rolandroland Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 (aangepast) Heb nog een DVD recoder - r. Toen ik 'm in 2004 kocht waren de DVDRW-R al minder goed verkrijgbaar. Nu heb ik ze toch nog kunnen bemachtigen. Alleen de LG DVD Recorder accepteert het schijfje alsnog niet. Wat kan er aan de hand zijn? Normaliter gaat hij ze formateren maar dit doet hij dus niet.... Wat is hier aan de hand? 21 oktober 2012 aangepast door Gerard 76 onderwerptitel aangepast
Marc-Sim Geplaatst: 20 oktober 2012 Geplaatst: 20 oktober 2012 Je bedoelt waarschijnlijk DVD -RW ? Heb je deze na gemaakte opnames ook nog gefinaliseerd met jouw 2004 recorder ? Marc. 1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....
rolandroland Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 Gaat om nieuwe DVD schijf die hij niet wil accepteren.
Gerard 76 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Die LG,werkt die niet met alleen DVD+ ipv - ? Ik meen me te herinneren dat de mijne alleen met + schijfjes overweg kon.
rolandroland Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 Nee, daar staat duidelijk op DVD - R op het apparaat. Misschien is het type DVD niet goed? Ik heb de volgende schijfjees: Verbatim 4 x DVD-RW staat er op.
rolandroland Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 Het gaat trouwens op de LG DR4810S versie welke door de Consumentenbond als beste koop destijds werd aangemerkt. Bij het plaatsen van nieuwe lege DVD disk komt er initialiseren er op te staan. Dat duurt 2 minuten en 40 seconden waarna hij nog een hele tijd op 0.00 blijft hangen en dan komt er een melding: Disk wordt niet herkend. Bij het plaatsen van een DVD +R schijf: Dan wordt die wel herkend maar opnemen is dan niet mogelijk er komt dan een rondje met een schuine streep er in te staan, in rood.
rolandroland Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 Probleem is opgelost door een ander merk er in te doen. Philips en Fuji werken er prima in. Dus geen Taiwanse product meer kopen van dat merk.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 oktober 2012 Moderator Geplaatst: 21 oktober 2012 Mij staat bij, dat er indertijd software updates voor de hardware nodig waren om nieuwere schijfjes te herkennen. Ik denk dat jouw DVD-recorder niet up-to-date is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
leonito Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik heb indertijd precies dezelfde recorder gekocht. Dat was niet mijn beste elektronica-aankoop... Apparaat staat na aanschaf van harddiskrecorders te verstoffen in afwachting van een enkele reis milieustraat. Ik herinner me dat-ie wat kieskeurig was m.b.t. de soort dvd's. Ik heb er Sony DVD-RW in gebruikt, die deden het tenminste.
rolandroland Geplaatst: 22 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2012 (aangepast) @ Loenito: Ja het viel mij ook tegen deze DVD-Recorder, hoewel hij als beste koop werd aangemerkt door de Consumentenbond. Wanneer ik hier iets mee opneem dan blijkt dat op een andere merk DVD speler of recorder het niet wil afspelen. Dat zou toch niet moeten kunnen lijkt me? @Ceesv: Bedankt voor je tip! Ik zal dit zeer zeker even gaan uitzoeken! Deze recorder heeft bij mij ook heel lang staan te verstoffen. Tot dat mijn moeder haar DVD-Recorder van Aristona niet meer altijd goed zijn werk doet. Tijdens functioneringsgesprek is gebleken dat hij soms vast loopt door psychische problemen! Kan zo geen firmware update vinden van dit model? http://www.lg.com/nl...product-profile Antwoord FAQ: 1. Kijk wat er gebeurt als u een andere CD of DVD plaatst. 2. Neem de stekker van het apparaat uit het stopcontact en plaats deze vervolgens weer terug. 3. Controleer of de schijf goed in de lade is geplaatst. Als het probleem hiermee niet verholpen kan worden, neemt u contact op met de klantenservice. 22 oktober 2012 aangepast door rolandroland
Psychosammie Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Dus geen Taiwanse product meer kopen van dat merk Merk zegt helemaak niets. Het gaat om de fabriek waar de schijfjes echt gemaakt zijn. Verschillende merken kunnen dezelfde schijfjes verkopen. En soms wisselen ze ineens van fabriek en werkt het niet meer. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
leonito Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 @ rolandroland. Ik heb met dat soort recorders wel vaker gehad dat de schijf niet in andere machines was af te spelen. Bijna altijd lag het aan het feit dat ik dan was vergeten om de schijf te finaliseren. Dan speelt-ie wel af op de recorder waar de opname op is gemaakt, maar niet ergens anders. En in het zeldzame geval dat dat niet het probleem was, was de schijf zelf corrupt, dit is me in al die jaren denk ik twee keer overkomen,dus daar valt mee te leven.
Zilverster Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 @Psychosammie, Merk zegt helemaak niets. Het gaat om de fabriek waar de schijfjes echt gemaakt zijn. Verschillende merken kunnen dezelfde schijfjes verkopen. En soms wisselen ze ineens van fabriek en werkt het niet meer. Je neemt me de woorden uit de mond, in het verleden had ik wel een overzicht van fabrikanten en hun verschillende merken, helaas kan ik die zo snel niet terug vinden. Er zijn maar een paar bedrijven die schijfjes maken, onder allemaal verschillende merken, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
rolandroland Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 Heb nu bij de handige man Emtec schijfjes besteld. Dit zouden DVD -RW moeten zijn. Ben benieuwd.
columbo Geplaatst: 30 oktober 2012 Geplaatst: 30 oktober 2012 die RW schijven -+ ,geven alleen maar problemen ,voor al als je ze vaker gebruikt,ongeacht welk merk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen