brummie Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Sinds kort krijg ik de zenders van de Hotbird niet meer op mijn televisie. Zij zijn wel gedetecteerd, dik zwart, maar krijg dan te zien afstemmen mislukt. Als dat gebeurd is kan ik ook niet meer afstemmen op 19.2 en 23.5. Hier wordt dan ook aangegeven afstemmen mislukt en moet opnieuw opstarten. Ik draai kernel 3.2. Firmware version: 2012-10-19 23:55:35 Wie heeft er een oplossing? Brummie
Loui (K) Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Kijk eens bij tunerinstellingen en kijk of daar alles goed staat.
Gerard 76 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geef eens wat meer info. wat voor schotelopstelling heb je? Welke LNB's ,switches,decoder,enz... dan kunnen we je beter helpen.
Greatone Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Ik had hetzelfde probleem, echter dan met mijn rotor. Na het schakelen naar een andere sateliet kreeg ik de melding afstemmen mislukt. Uiteindelijk dacht ik dat het aan mijn rotor lag, gezien deze toch al een jaar of 10 oud was. Heb toen een nieuwe rotor besteld, en toen de sateliet winkel deze kwam installeren kwam hij tot de conclusie dat niet mijn rotor stuk was, maar dat er een breuk in de Coax kabel zat. Na het plaatsen van een nieuwe kabel tussen de LNB en tuner was mijn probleem opgelost. * VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv * * LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *
Eduard07 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Sinds kort krijg ik de zenders van de Hotbird niet meer op mijn televisie. Zij zijn wel gedetecteerd, dik zwart, maar krijg dan te zien afstemmen mislukt. Als dat gebeurd is kan ik ook niet meer afstemmen op 19.2 en 23.5. Hier wordt dan ook aangegeven afstemmen mislukt en moet opnieuw opstarten. Ik draai kernel 3.2. Firmware version: 2012-10-19 23:55:35 Wie heeft er een oplossing? Brummie De mogelijkheid bestaat, dat een van de lnb's defect is of niet goed polariseert (coax-kabelverbinding, zoals Greatone beschrijft.). Lnb's even stuk voor stuk uittesten. Heb je single lnb's of twins? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Dan kun je m.i. volstaan met een coax-check zoals ik hierboven aangeef. Dus alle f-connectoren even checken (en alles goed isoleren i.v.m. vocht) en opnieuw proberen. Indien dit het probleem niet heeft opgelost, is het mogelijk je Hotbird-lnb. Die lijkt niet (goed) te polariseren. (Trouwens, altijd handig als je thuis een reserve-lnb achter de hand hebt. Hopelijk heb je die. ) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
brummie Geplaatst: 27 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2012 Vanmorgen heb ik mijn LNB vervangen. Deze was inderdaad stuk. Ik kan alle zenders op de hotbird weer ontvangen. Bedankt voor julllie reacties. Brummie
Eduard07 Geplaatst: 27 oktober 2012 Geplaatst: 27 oktober 2012 Zoals ik zei: een reserve lnb is altijd handig. Zeker zo vlak voor de winter. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen