Ga naar inhoud


crossepg/xmltv importer in oe2


wortellica

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

  • 1 maand later...

Mijn DM8000 werdt de laatste uren van gisterenavond steeds langzamer qua bediening, toen ik eea ging nazien bleek dat het opslaan van de epg gegevens op de interne flash werdt geschreven en niet zolas ik eerder had ingesteld op de HDD.

Ik heb nu de opslag op USB ingesteld en nu reageerd de DM weer snel.

Ik denk dat dit gebeurd als ik de spanning van de ontvanger haal en tijdens het Booten de HDD nog niet wordt herkend, daardoor wordt in Crossepg dit terug gezet naar interne flash.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn DM8000 werdt de laatste uren van gisterenavond steeds langzamer qua bediening, toen ik eea ging nazien bleek dat het opslaan van de epg gegevens op de interne flash werdt geschreven en niet zolas ik eerder had ingesteld op de HDD.

Ik heb nu de opslag op USB ingesteld en nu reageerd de DM weer snel.

Ik denk dat dit gebeurd als ik de spanning van de ontvanger haal en tijdens het Booten de HDD nog niet wordt herkend, daardoor wordt in Crossepg dit terug gezet naar interne flash.

ik heb gister toevallig ook een aantal keer geboot, maar geen last van een trage box gehad? crossepg draait perfect in 0E2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Loui (K) ik gebruik de officiele image van DM met de Gemini plugin.

Ik zal even zoeken of daar ook een plugin in zit om een zwapfile aan te maken, thx !

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 8-12-2012 is er een werkende CrossEPG voor opendreambox OE2.0.0 in combinatie met Geminiplugin 3.2.

Swapfile functie heb ik niet werkend gekregen, er is een geminiswap plugin, maar ik zie daar nergens een config van. De oudere swapfilefunctie die kennelijk dmv python werkte is tot mijn verbazing verdwenen van m'n OE2.0.0 & GP3.2 DM8000.

Icoon stond er nog wel in Bluepanel > setup, maar betreffende software ontbrak. Ik had toen Gemini swap plugin geinstalleerd, maar deze kon ik na reboot nergens vinden. Toen ik deze weer verwijderde, was ok de Swapfile icoon uit Bluepanel . setup verdwenen.

Ik heb begrepen op IHAd forum, dat swapfile ook niet echt nodig is. Als je maar beetje oplet met hoeveel bronnen je activeert in CrossEPG. ikzelf gebruik alleen de xmltv rytec bronnen voor Benelux & UK.

 

Anyway, als je OpenDreambox / OE2.0.0 met Geminiplugin3.2 gebruikt, vind je CrossEPG in:

BluePanel > Addons > Plugins (system) (42) > enigma2-plugin-systemplugins-crossepg

Deze is dus aantal dagen geleden geupdate in de Gemini feed.

Config is hier;

Menu > Setup > CrossEPG

Manual download is hier:

Menu > Plugins > CrossEPG downloader

 

Natuurlijk dank aan Dream Multimedia die hun closed source hiervoor aangepast hebben per 8-12-2012 OE2.00 image, zodat CrossEPG werkt.

Ik heb begrepen dat er nog een patch komt voor parsing events.(of zoiets)

aangepast door Jeroensky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitstekende info Jeroensky, duidelijk.

Het werkt ook perfect, ik gebruik de open tv provider voor de Engelse zenders en xepgdb voor de Nederlandse zenders.

Ik kan in de config ook kiezen voor mijn CF maar hij staat op mijn usb stick samen met mijn picons.

Hij blijft soms toch spontaan terug vallen op de interne flash, meestal als ik bijvoorbeeld een andere skin ga gebruiken.

Wat de reden hiervan is komt misschien naar boven als dit topic begint te lopen.

Ik weet wel uit ervaring dat ik dit probleem ook al had toen ik nog de 1.6 versie gebrukte

Zelfs al een keer melding van gemaakt op het ihad forum, geen antwoord op gekregen.

.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, net nog even geprobeerd, als ik een andere skin opstart staat de epg opslag in crossepg op interne flash.

Ik kan dan ook niet kiezen voor een andere opslag, pas ik ik de box opnieuw opstart kan ik weer kiezen voor mijn usb of cf opslag.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat is natuurlijk niet de discusie, toch ?

Het gaat er om dat Als, ik van skin wil veranderen niet meteen moet gaan kijken of mijn Crossepg niet op interne flash staat.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...