Gast peterp Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 ONTVANGER:dreambox 800hd met enigma 2 softweare schotel 1.20 met alps lnb PROBLEEM : op frequentie 12597 vertikaal 27500 met 3/4 zit een russisch kanaal FTA 1 tv rus,dit kanaal heb ik altijd probleemloos kunnen ontvangen, maar sinds twee weken krijg ik af en toe helemaal geen signaal binnen. als ik naar een ander russisch kanaal ga ook FTA op hotbird heb ik direct beeld,soms na een paar keer heen en terug schakelen krijg ik soms weer signaal en beeld,maar soms de hele morgen of middag niks er zit geen regelmaat in,ik heb de kabel gecontroleerd,afstelling van de schotel en lnb gewisseld geen verbetering, soms een paar dagen alles goed en dan plotseling weer geen signaal. ben ik de enigste of zijn er meer die dit hebben???
ieskorp Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Zie ook een ander draadje http://www.sat4all.com/forums/topic/327483-hotbird-verschillende-zenderstransponders-vallen-weg/ Lijkt te maken te hebben met het storen vanuit Iran.
Gast peterp Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) kan zijn maar ik heb het weer vanaf vanmiddag 13.00 ,ik heb de geest gehad om direckt een sd ontvanger om te wisselen en deze geeft wel direckt beeld van 1 tv rus op alle beide ontvangers SD EN HD is het signaal perfekt!!!! 24 oktober 2012 aangepast door peterp
dagg Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) Totaal geen problemen met een dreambox 8000hd [1TVRUS Europe] [13.0E|12597(hi)|V|DVB-S|QPSK|27500|3/4|2010h/8208d|Harmonic|fta] Dit is dus ORT International (Perviy kanal Vsemirnaja set) op KingOfSat 24 oktober 2012 aangepast door dagg .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Gast peterp Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 ik denk dat ik het probleem heb gevonden , verbeter mij als het fout is!!!! ALS ik signaal en beeld heb op 12597 v 27500 3/4 en ik ga naar een ANDER kanaal op HOTBIRD en daarna ga ik weer terug naar ort1 international,12597 v 27500 3/4 dan heb ik weer geen signaal en beeld dus mijn redenering is dan dat er wat met de softweare is graag aanvullen svp
dagg Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 En dat is met die andere ontvanger ook zo? Ik zou eerder denken aan een niet lekker schakelende lnb als dat zo is... .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
25euro Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 Hier ook sinds 1 a 2 weken hetzelfde probleem, Op 2 DM800 ontvangers van verschillende fabrieken en met verschillende software versies en verschillende kanalen lijsten. Ik dacht er zelf aan dat de LNB misschien niet schakelt tussen horizontaal en vertikaal maarja wel toevallig dat meerdere mensen hetzelfde probleem ineens hebben. Ik verwacht dus dat het toch aan de satelliet ligt.
Gast peterp Geplaatst: 24 oktober 2012 Geplaatst: 24 oktober 2012 (aangepast) ik heb er door m,n werkzaamheden de komende dagen even geen tijd voor,maar zaterdag middag ga ik de enigma 2 eraf halen en een andere enigma 2 erop zetten en kijken wat hij dan doet. toch leuk dat 25 euro er ook last van heeft,misschien een TIP voor 25 euro om ook eens een SD ontvanger aan te sluiten want deze geeft wel dat kanaal door en het ligt niet aan de sateliet anders geeft hij ook geen signaal/beeld op een SD ontvanger weetje!!!!! en een niet schakelende lnb??? ik heb er 3 gewisseld en alle 3 niks dat kan niet!! aanvullen s v p 24 oktober 2012 aangepast door peterp
25euro Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 Ik zal er van de week een DM500 bij zetten om te kijken hoe het daar mee gaat als ik daar wel beeld krijg dan ga ik het signaal doorlussen naar de DM800 om te kijken wat die dan doet. Aan de DM800 software zal het niet liggen want 1 box draaid met de laatste Pli en de andere box heeft een 2 jaar oude nabilo image. Ik heb wel vaker bij mensen met een motor gezien dat als die niet goed uitgericht is dat als de signaalsterkte onder de 40% komt dat die dan 0% is. Op een SD ontvanger heb je dan ook gewoon beeld maar op een DM800 niet. Op RTR Planeta totaal geen problemen die doet het gewoon altijd. Nu werkt 1TVrus weer en heb ik een SNR van 12,5dB en een ber van 0 Als die weg is heb ik een SNR van 0,0dB
Gast peterp Geplaatst: 28 oktober 2012 Geplaatst: 28 oktober 2012 ik ben vrijdagavond van m,n werk gekomen en m,n vrouw zegt dat alles weer oke is,ik ben gelijk alles gaan uitproberen en nu zondag 17.30 nog steeds alles oke. de zelfde software zit er nog op,ik sta voor een raadsel,en wat 25 euro zegt klopt, alle andere russchise kanalen doen het zonder enig probleem , waarom alleen dit enige kanaal nou ja ik blijf het in de gaten houden m,n vrouw is weer blij en dat is toch ook wat waard
Gast peterp Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 de problemen zijn weer terug gekomen,zondag en maandag wel beeld maar geen geluid daarna alles weer goed voor een paar dagen ,en dan weer wisselvallig geen beeld. ik heb de enigma 2 software eraf gehaald en een nieuwe enigma 2 erop gezet en alles draait weer goed. ik hoop dat het nu over is.
TimmySat Geplaatst: 2 december 2012 Geplaatst: 2 december 2012 Even een vraagje aan Peterp: Welke Russche zenders hebben(kijken) jullie nog meer, behalve Pervij Kanal? Ben op zoek naar wat extra zenders, die 5 van nu zijn toch wel erg weinig lijkt me? Triax 80cm, Golden Interstar DiseQc motor, SAB Titan 2 HD Combo, Lemon 030-ci, SAB FTA 2000 Al ontvangen: Astra's, Hotbird. Nog te ontvangen: Yamal's, Amos, Thor, Intelsat's-----------------------------Timmy®
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen