Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
s_622.jpgik probeer een duo-lnb astra1 en 3 te plaatsen in een houder zoals afgebeeld.deze laat wel toe te kantelen maar niet om de koppen in de klem te verwisselen daar deze allebei geklemd zijn. Ik gebruik een schotel van 80 cm van in de jaren stilletjes, maar hij deed het altijd uitstekend, behalve nu. ik krijg het gevoel dat deze LNB-klem toch niet de beste oplossing is. Wat denken jullie ervan?

Geplaatst:

Waarom deze klem als je een duo lnb hebt klem je hem met 1 kop de andere bijft dan ook hangen

Maar als je kop 1 (als je er in ziet vanaf schotel de linkse) afsteld op astra 1 dan hoef je voor de astra 3 alleen maar de kop te kantelen omhoog

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Dank je wel voor de tip. allemaal goed en wel, maar kijk even, geen van de twee klemplaatsen zit in het midden wat bij een enkele klem wel het geval is. Dus is er steeds een afwijkende hoek. Dat is toch wat ik denk. Maar misschien valt het wel te proberen.

Geplaatst:

Ik heb zelf 4 koppen op een 80 cm gehad inmiddels een 100 cm maar die zitten ook net naast het midden geen centje pijn hoor

Eerst Astra 1 afstellen dan Astra 3 dan moet het goed komen

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Ondertussen ben ik er in geslaagd om astra1 aan de praat te krijgen met een prima signaal, maar astra3 weigert zijn medewerking, ttz, signaal is 98% maar kwaliteit is nul, noppes, rein du tout... Ik heb al vanalles gedaan met de diseqc maar niets helpt. Wat nu gezongen?

Geplaatst: (aangepast)

Beste georges

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn.

Ten eerste: Je hebt je schotel op de verkeerde satelliet uitgericht. Je zegt dat je de Astra 1 nu ontvangt maar ontvang je die wel met de Astra 1-lnb? Het zou kunnen dat je die met de Astra 3-lnb ontvangt. Dit is gemakkelijk te controleren door een stukje aluminiumfolie over de kop van de Astra 3-lnb te vouwen. Zie de bijlage.

Verder moet de houder 11 graden schuin staan, d.w.z. als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, de rechter zijde omlaag.

Ten tweede: Heb je de diseqc-instelling op je ontvanger wel goed staan. Via het menu Diseqc 1.0 instellen en dan Astra 19,2 op 1 of a en Astra 23,5 op 2 of b.

post-60869-0-50506100-1351085353_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Even enkele dingen vertellen die best zouden kunnen zijn wat Sprietje schrijft. Met mijn TF7700hsci kijk ik naar alle posten van Astra1, maar niets op Astra3.

Via mijn Ultimo lukt het om zenders te zoeken op Astra 3 maar niet op Astra1, en hij vindt er 317. Maar geen enkele geeft beeld. Nu ga ik even de wenk met de aluminiumfolie proberen.

Tot later.

Geplaatst:

diseqc simple a/b

a 19,2 Oost

b 23,5 Oost

maar als je nu elke keer naar binnen moet rennen om te scannen is dat minder effectief bij het uitrichten

ik zet er vooraf altijd een zenderlijst in

en daarmee ga ik uitrichten.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Ik begin stilaan te denken dat er een beetje te veel richting Hotbird gedraaid is. Ik heb even een scan op Hotbird gedaan en heb 10 zenders opgeslagen en die zijn prima te bekijken. Dat wijst er op dat ik toch met de verkeerde satellieten opgescheept zit.

Tot later.

Geplaatst:

duidelijk effe zwenken...

maak jezelf een afdruk in dishpointer op lokatie met die groene lijn naar 19,2 en kijk dat je een bekend punt (bijvoorbeeld de hoek van een gevel of dakkapel dan ook van op dak kunt zien, daar richt je op en gaat voorzichtig draaien.

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Het is in orde gekomen. Ik zat wel degelijk te klooien op de verkeerde satelliet, Hotbird. Eind goed al goed. ik heb hier wel goede wenken gekregen, waarvoor dank aan allen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen