Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemiddag,

Ik ben al heel lang niet meer actief geweest op dit forum.

Ik kijk al 12 jaar via satelliet naar tv.

Ik heb voorheen een Topfield TF7710HDPVR gehad, in de woonkamer en in de slaapkamer, deze zijn allebei na 2 jaar overleden.

Daarna heb ik 3 samsung TV's gekocht die alle 3 rechtstreeks op mijn schotel aangesloten kunnen worden. Een Visiosat met 4 koppen.

Ik heb de allereerste SmartWi systeem en in alle 3 de Samsung's een Aston 1.07 (2.18) module.

Mijn wens is om live tv te kijken via een ipad/iphone/macbook en ben aan het zoeken naar een goede oplossing.

Ik heb nog een ingangen vrij op de koppen. Ik zou dus een apparaat willen hebben die ik aansluit op de schotel en mijn netwerk, waar een ci module in kan met een SmartWi client card of originele Canal Digitaal smartcard en zo alle zenders zowel SD als HD streamt over mijn netwerk en indien mogelijk over internet naar mijn mobiele apparaten.

Ik heb gekeken naar Elgato EyeTV Sat, maar deze moet je weer aansluiten op een mac, dit is bij niet mogelijk omdat ik daar niet kan komen met een satkabel. Ik weet ook niet of deze HD zenders streamt.

Ik heb ook begrepen dat een VU+ Solo met Enigma2 ook HD zenders niet kan streamen.

Bestaat er iets wat mijn wens kan verwezenlijken?

Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi

Geplaatst:

Ik heb ook begrepen dat een VU+ Solo met Enigma2 ook HD zenders niet kan streamen.

Bestaat er iets wat mijn wens kan verwezenlijken?

Ik stream zonder problemen SD zenders naar mijn galaxy Tab2 10.1 van mijn beide VU+'s , HD zenders op op notebook of tab( naar een klein scherm)heeft naar mijn opinie weinig meerwaarde.

groetjes Dorus

Octagon 4K UHD SF8008 (OpenPli 8.3) (Oscam  )

( Vu+Zero)   (OpenPli 7.3) (Oscam  )

Geplaatst:

ik zou eventueel denken aan een hd slingplayer.als je nog een sat aansluiting heb,kan je een hd ontvanger aansluiten,en deze koppelen aan de slingbox.het voordeel is,dat je als je buiten je huis bent,je ook kan streamen.bvb op tablet iphone smartphone e.a.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ik heb hier recent een slingbox pro HD geinstaleerd,en aangesloten op mijn hd kabel ontvanger.

Dit streamt momenteel naar familie die op vakantie is is spanje.

Via zijn laptop,kijkt hij nu moeiteloos alles wat ik ontvang op de kabeldoos

Ook streamt hij erg verrasend naar mijn galaxy tab met een internet abbo van slechts 358 kb (wel ECHT onbeperkt)

Ik kan gewoon tv kijken in redelijke kwaliteit.

De slingbox regelt de juiste snelheid voor het netwerk waarmee gekeken wordt.

PS ik heb de slingbox voor weinig via marktplaats.

Ik wil best een filmpje laten zien,maar weet ff niet waar neer te zetten(hier is maar 5mb)

Ook via een app via playstore kun je goed naar je telefoon streamen via een dreambox.(werkt ook erg goed via mobiel internet 385 kb)

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Geplaatst:

Ik wil best een filmpje laten zien,maar weet ff niet waar neer te zetten(hier is maar 5mb)

Heb je een youtube of dailymotion-account ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Ik had de slingbox ook gevonden, alleen wordt het een beetje te duur voor mij, aangezien ik ook nog een sat tuner moet aanschaffen, wat ik overigens toch wel moet denk ik.

Ik had gisteravond nog iets gevonden.

Ik heb thuis een macmini als mediaspeler onder de tv (Samsung UE46C8700) staan, waar ik Plex Media Server en Plex Media Center op heb staan. Er bestaat een channel plugin voor Plex om TV binnen Plex te kunnen kijken d.m.v. een EyeTV ontvanger. Deze is dan ook te streamen naar alle andere Plex Clients, waaronder IOS clients, dit is dus interessant voor mij.

Ik weet dat ik mezelf tegenspreek, want ik MOET dan een kabel van de schotel naar de macmini trekken en dat wordt (weer) een heel lastig klusje :-(

Voordeel is dat ik via internet overal met Plex voor IOS TV kan kijken. Echter heb ik dit nog niet in het echt gezien en weet ik niet of HD werkt.

Een ander alternatief zou toch een VU+ Solo met Enigma2/OpenPli zijn en deze achter het kruipluik onder het schuine dak, want daar ligt nog een vrije sat kabel en een netwerkkabel.

Ik weet ook niet of dit over internet werkt.

Ik in ieder geval wel blij met jullie reacties en ideeën om hierover te brainstormen.

Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi

Geplaatst:

Je kan in de slingbox pro rechtstreeks je kabel tv inpluggen en dan alles kijken wat je normaal uit de muur krijgt.

dan hoef je niks extra te kopen om onderweg tv te kijken..

In het filmje zie je dat hij even freezed,maar dat is alleen de eerste paar tellen.

Loopt hij eenmaal,gaat het prima.

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...