Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik mijn VU+ DUO met een Samsung LE-A786 TV via HDMI.

Ik heb een Samsung HT-D6500 home cinema, maar als ik de VU+ DUO via HDMI met de home cinema verbind en dan via HDMI naar TV heb ik geen beeld meer. Vroeger lukte dat wel. Ik weet niet of het defect in de TV zit of in de home cinema.

Nu probeer ik het geluid toch af te spelen via de home cinema luidsprekers terwijl video via HDMI van de VU+ DUO naar TV gaat.

Ik heb met een SPDIF-TOSlink kabel de digitale SPDIF van de VU+ DUO met de optische ingang van de HT-D6500 verbonden.

Op de HT-D6500 kies ik Digital IN, maar ik krijg geen geluid.

Kan ik de VU+ DUO zo instellen dat audio over SPDIF gaat en video over HDMI?

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Geplaatst:

Als je de HDMI kabel die nu loopt vanuit je VU+ naar je HT-D6500 losneemt bij de HT-D6500 en deze rechtstreeks aansluit op je TV dan weet je of het aan de home cinema ligt of aan de TV.

Bij mij staan in de VU+ bij systeeminstellingen > audio/video o.a. de volgende instellingen;

Video uitgang: HDMI

DolbyDigital default: Ja

DolbyDigital Downmix: Nee

Hierdoor heb ik beeld en geluid via de HDMI op TV en ook digitaal geluid via de optische uitgang van de VU+ welke naar een 5.1 Dolby Digital Surround versterker loopt.

De VU+ geeft dus via beiden connecties tegelijkertijd audio soms met een kleine vertraging via HDMI.

Mocht HDMI pass-thru via je home-cinema niet meer werken dan kan je in principe ook gewoon de VU+ met de HDMI kabel rechtstreeks op je TV aansluiten voor direct geluid op de luidsprekers van je TV (via bijv. HDMI ingang 1 op de TV) waarbij je de toslink aansluiting vanuit je VU+ naar je homecinema gebruikt voor alleen geluid via de satellietluidsprekers. De uitgaande HDMI op je homecinema aansluiten op HDMI ingang 2 van je TV voor alle eventuele overige videosignalen vanuit je homecinema.

Geplaatst:

Bij mij staan in de VU+ bij systeeminstellingen > audio/video o.a. de volgende instellingen;

AC3 downmix ipv DolbyDigital default

DTS downmix ipv DolbyDigital Downmix

Ik heb alle combinaties van ja/nee geprobeerd zonder succes.

post-39426-0-50604600-1351111095_thumb.jpg

Wavefield T90, 4x Quattro Titanium (HB, A1, A2, A3), Spaun SMS17089NF, Koka 799, 2x VU+ SOLO² Black Hole, Samsung LE46A786, Samsung LE32R82B

Geplaatst:

Mijn vu solo is via hdmi op de tv aangesloten en via een infarood kabel op de home cinema aangesloten dit werkt perfect.

Heb je de home cinema wel goed ingesteld die van mij moet op een apart kanaal staan voor de digitale audio

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...