Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

op hln.be,kwam ik tegen dat nederland vanaf 2013 thuiskopieerheffing zal vragen op alle digitale opslagmedia,zoals mp3,tablet,laptop,smartphone,externe hdd e.a.

de thuiskopieerheffing zou vervallen voor analoge opname media zoals audio tape's en videobanden.

erg dat je voor je eigen gekochte media nog eens moet betalen om op een ander media te zetten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst: (aangepast)

Belachelijk. Ik heb de artikels op webwereld gelezen.

Ik raad iedereen aan om vanaf 2 januari volgend jaar om hun apparaten die onder deze (corrupte) regeling vallen (externe harddisken/smartphones/notebook/laptop/tabloid/pc/etc.) buiten Nederland te kopen.

Dus niet meer naar je pc winkel in de buurt, of Nederlandse webwinkel, maar naar een (web)winkel die buiten nederland is gevestigd. Bijvoorbeeld Duitsland, Belgie, etc. Eventueel buiten Europa, want je zal zien ondanks de verzendkosten liggen de prijzen buiten Europa soms nog lager. Binnen Europa ben je wel verzekerd van Europese wetgeving die 2 jaar garantie verplicht aan verkoper(betalingsbewijzen/emails dus bewaren). Maar alles behalve Nederland dus.

Jammer voor de winkels hier, dank Dhr Teeven daarvoor. Die man heeft niet eens door dat hedendaagse copyright wetgeving corrupt is gemaakt door Disney Pictures in de jaren 60 in de USA. Brazillie is bv een van de weinige landen die hedendaags de originele copyright wetgeving hanteerd, zoals het hoort.

Zie de filmdocumantaire: RIP : A Remix Manifesto (ook op DVD te koop). Deze filmdocu is door een amerikaanse advocaat gemaakt omdat hij zich zo stoort aan de corruptie van de entertainment industrie. Een must seen, zeker voor Dhr Teeven.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Kijk zo maken we tenminste onze eigen economie kapot! :mad:

Toen de heffing op dc's en dvd's destijds werd ingevoerd gingen de grootverbruikers massaal over de(europese) grens kopen,daar waar deze idioterij zich niet voordoet.

Deze buitenlandse bedrijven konden het ook zelfs goedkoper aanbieden zonder verzendkosten naar het buitenland te berekenen

Geleerd heeft de politiek hier niets van, we doen het gewoon dunnetjes over, en beweren daarbij ook nog dat het maar voor 1jaar is (ja ja ik ben het kwartje van Kok al lang vergeten natuurlijk !!).

Simpel toch, bij onze oosterburen is de btw nog steeds 19 % en geen idiote heffingen en ja meestal ook nog gratis thuis bezorgd.En als je het zelf wilt gaan halen : ook de benzine en een hapje eten in Duitsland prettiger geprijsd.

1 Europa waarbij handel van goederen en diensten vrijelijk mogelijk is . Toch ?

Ik begin nu een beetje te snappen waarom onze oosterburen veel minder last van de economische crisis hebben !!

O ja , afgelopen week Euro 95 benzine bij onze zuiderburen getankt voor maar 1,54.7 €.

Voor de helft van nederland is het dus al de moeite waard om effe te gaan shoppen in Belgie , je tank vol te gooien en passant een paar jerrycannetjes af te vullen, goedkoper lekkere biertjes in te slaan o.i.d en dus gewoon een leuk uitje te hebben en net zoveel kwijt te zijn dan bij ons ,of zelfs wat over te houden ,o ja ,niet vergeten een overheerlijke vlaamse friet met tartaar of stoofvlees(of beide) te nuttigen!.

Ik heb het geluk dat ik binnen 1 uur rijden van beide buren woon , dus je snapt het wel :D:grin:

Den Haag is natuurlijk te ver daar vandaang om dat te snappen :(

see you abroad

Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Hoeveel ik die heffing dan?

Zie teletekst ,kranten van vandaag ,internet etc. ....

het verschilt per apparaat en per opslag capaciteit, Voor verdere vragen bel de heer Teeven ff ;)

Mvg Mumzel

aangepast door Mumzel

Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.

Op jaarbasis wilt men(Auteurswet) € 60.000.000,- er mee verdienen.(Teeven voorspelt €20.000.000,-, maar dat klopt dus niet volgens hardwarebouwers)

Een laptop of ipad wordt ongeveer €5,- duurder.

Cd-R € 0,03

DVD € 0,03

Externe HDD Drive € 1,00

Audio-/Videospeler

≤ 2 Gb € 1,00

> 2 Gb € 2,00

HDD Recorder/Settopbox

≤ 160 Gb € 2,50

> 160 Gb € 5,00

Telefoon met Mp3-speler/Smartphone

< 16 Gb € 2,50

≥ 16 Gb € 5,00

Tablet

≤ 8 Gb € 2,50

> 8 Gb € 5,00

PC/Laptop € 5,00

Maar bedenk wat je kwijt bent als consument op jaarbasis van wat je aanschaft wat in deze categorie valt (zeg maar alles met dataopslag).

Wat zich nu afspeelt is, dat hardware fabrikanten het bedrag van €60.000.000 wilt verhalen bij de Staat der Nederlanden.(dus betalen alle belastingbetalers er voor).

Betekent dit nu dat illegaal downloaden (auteursrechtelijk beschermd materiuaal, data als creative commons artiest of opensource is legaal) mag als je een legale versie in huis hebt (bv oude vhs tape van pinkfloyd, dat je dan bluray rip van zelfe versie mag downloaden?) Daar betalen we toch voor?

Ik heb niet alle kassa bonnetjes van m'n legale muziek/film collectie die ik in jaren heb opgebouwd. Hoe wilt men dit gaan controleren?

Als je er goed over nadenkt klopt het voor geen meter. Wie zecht dat iedereen datadragers gebruikt voor auteursrechtelijk bechermd materiaal waar je geen legale bron van hebt(reeds gekocht op cassette/lp/vhs/betamax/mcc/tapereel/dcc/md/cd/vcd/dvd/BluRay/etc. etc.). Bv GPS tracker waar je microsd in doet om openmapkaart data in op te slaan, zo kan je tig datadragers gebruiken die niet gebruikt worden voor hetgeen wat Fred Teeven bedenkt.

Ook irriteerd het mij dat iedereen het maar normaal vind dat wij ons moeten gehoorzamen aan een corrupte copyright wetgeving (Zie RIP A Remix manifesto filmdocu link in m'n vorige posting).

Ik heb het te doen met al die winkels waar ik betreffende goederen niet meer ga kopen. Fijn buiten NL shoppen.

Exacte overheid info vind je hier.

aangepast door Jeroensky

Yep, blijven downloaden, en datadragers & hardware in het buitenland kopen.

Hoe willen ze dat controleren?

-Dat je legale album hebt gekocht voor jou huishouding. Je kan ook betreft je auteursrechtelijk beschermde download een legaal album van kennis lenen van zelfde muziek/film. Mocht je gecontroleerd worden.

-Je hebt natuurlijk je datadragers en hardware in nederland gekocht, maar bent de kassabon kwijt :grin:

Zoek de verschillen:

teeven_plat_914306d.jpg vs 400px-Baboon.jpg

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Zolang we dan nog mogen blijven downloaden.... Prima!!!

Nederland levert burgers uit aan de USA, gezien CISPA (youtuberesults) nog van kracht is, en ACTA (youtuberesults) nog niet defenitief ontbonden is, ben je alsnog volledig geautomatiseerd de l*l als je auteursrechtelijk beschermd materiaal download.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

..

Betekent dit nu dat illegaal downloaden (auteursrechtelijk beschermd materiuaal, data als creative commons artiest of opensource is legaal) mag als je een legale versie in huis hebt (bv oude vhs tape van pinkfloyd, dat je dan bluray rip van zelfe versie mag downloaden?) Daar betalen we toch voor?

Ik heb niet alle kassa bonnetjes van m'n legale muziek/film collectie die ik in jaren heb opgebouwd. Hoe wilt men dit gaan controleren?

...

Sterker nog, je mag nu al downloaden wat je wil op gebied van audio en video, of je nu zelf het origineel hebt of niet. Jij hoeft je niet druk te maken of de bron waaruit jij download illegaal is of niet. Dus al download je het hele usenet gebeuren m.b.t. audio en video er is geen haan die er naar kraait of kan kraaien.

Programma's, dus software e.d., mag je niet zonder toestemming downloaden.

Sterker nog, je mag nu al downloaden wat je wil op gebied van audio en video, of je nu zelf het origineel hebt of niet. Jij hoeft je niet druk te maken of de bron waaruit jij download illegaal is of niet. Dus al download je het hele usenet gebeuren m.b.t. audio en video er is geen haan die er naar kraait of kan kraaien.

Programma's, dus software e.d., mag je niet zonder toestemming downloaden.

Ok, dan kan ik dus vanaf heden onbeperkt downloaden wat ik maar wil.

Mijn gebruikte software is opensource(Linux) dus ik hoef geen gelicenseerde closed source software :grin:

Toch is het voor mij zo goed als ongelooflijk dat je als Linux gebruiker in weze alles mag downloaden, omdat je geen closed source pay software gebruikt, en media dus legaal is?

Waarom wordt The Piratebay dan geblokkeerd in NL? Blokkeer dan alleen de closed source software torrents.

aangepast door Jeroensky
Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Dat downloaden kon je altijd al "legaal" dus niet vanaf heden.

De Pirate Bay wordt geblokkeerd om dat die illegaal verspreiden of het in ieder geval faciliteren, dat jij je niet druk hoeft te maken over je download bron wil niet zeggen dat ze de aanbieders ongemoeid laten, ze zijn niet helemaal gek. The Pirate Bay verspreid natuurlijk niet alleen maar Opensource, daar komt het merendeel van de bezoekers in ieder geval niet voor.

Geplaatst:

Die heffing betalen we hier in Belgie al lang. Je kan het verschil goed merken bij de bekende dagaanbiedingssite die idem produkten in Belgie en Nederland aanbiedt aan grote prijsverschillen door die heffing. Het perverse is wel dat dit je nog geen recht geeft om materiaal met copyright op die media op te slaan, je betaalt gewoon de boete voor wie het toch doet en die men niet kan pakken. Hypokriete boel eigenlijk.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Geplaatst:

Bestellen in Duitsland doe ik al lang en ook grotere apparaten zoals tv en homecinema zeker nu de btw 21 procent wordt

Samsung UHD 55" 3D , VU+ 4k solo  VU+ Zero
Samsung led 40"
Bigsat Viosat  , Onkyo TX-NR 515 met 7.1 Jamo boxen 

Geplaatst:

Het probleem is dat we ons eigen graf aan het graven zijn.

De meeste spullen worden goedkoper in China gemaakt en de wetgeving maakt het de ondernemers hier nog moeilijker.

Ik vraag me af wie hoe lang het nog duurt voor er in Europa nog iemand geld (werk) heeft om nog iets van de Chinezen te kopen. :eek:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...