Ga naar inhoud

Waar in skin.xml verander je de positie van ondertitels?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Ik weet dat skin.xml onder /usr/share/enigma2 te vinden is. In ieder geval bij VTi image.

Mijn ondertitels als ik de mediaplayer van Vu+ gebruik, staan te hoog in het scherm. Ik wil ze dus wat lager hebben. Gaat me dus echt om de positie.

Wie weet dit? Tonski??

Alvast bedankt!

Grt DC

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Geplaatst:

kun je toch gewoon instellen via menu/instellingen/systeem/ondertitelinstellingen?

Of is dat alleen met OpenPli?

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Geplaatst:

Hallo allen,

Ik weet dat skin.xml onder /usr/share/enigma2 te vinden is. In ieder geval bij VTi image.

Mijn ondertitels als ik de mediaplayer van Vu+ gebruik, staan te hoog in het scherm. Ik wil ze dus wat lager hebben. Gaat me dus echt om de positie.

Wie weet dit? Tonski??

Alvast bedankt!

Grt DC

ben geen skinner, dus dat is niks voor mij...

echter wel kun je in de vti setup een en ander aanpassen

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Dat is, persoonlijke mening, het enige waar PLi in uitblinkt, hun ondertiteling.

Om de zoveel tijd maak ik op diverse forums, VTi er op attent, dat het bij hun, nog nooit goed gewerkt heeft, jammer!,

voor de rest is VTi top en echt mijn favoriet.

Een van de fouten is, je ziet alleen het topje van de letters in de onderste regel, of woorden zijn in elkaar gedrukt.

Uiterst irritant.

Waarom de ondertiteling bij VTi een ondergeschoven kindje is weet ik niet.

Ook in Duitsland, waar waarschijnlijk het meest VTi gebruikt wordt, wonen toch ook slechthorende of dove mensen.

Maar ook voor wel goed horenden een uitkomst, stel de telefoon gaat en je neemt op, dan kunnen de medekijkers toch nog TV kijken,

geluid op "mute", ondertiteling aan.

VTi, doe hier nu eens iets aan!!.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Trouwens, ik heb met dit probleem te maken gekregen nadat ik een film op mn laptop via de Vu+ mediaplayer wilde afspelen. Het ging om een mkv file. Die is verder wel goed afgespeeld, alleen de ondertitels zaten te hoog. Wel was er nog iets waar ik aan twijfelde, namelijk of de aspect ratio vd film wel goed was. Kreeg dus t gevoel als zou de film op tv qua formaat anders zijn dan op de laptop.

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...