Max Power Geplaatst: 2 november 2012 Auteur Geplaatst: 2 november 2012 Gelukt, ander metertje gehaald. ff alle andere positie's uitgezet behalve 19.2. Hierop alleen op 19.2 uitgericht, Al vind ik de SNR nog wat tegenvallen ( 70% voor BVN), nu heb ik toch ook op de andere postitie's beeld. Thanks voor het meedenken en de winnende tip. Even nog voor sprietje: in 12 staat het antwoord op 11. Max Power ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail
stevie-v Geplaatst: 2 november 2012 Geplaatst: 2 november 2012 (aangepast) Gelukt, ander metertje gehaald. ff alle andere positie's uitgezet behalve 19.2. Hierop alleen op 19.2 uitgericht, Al vind ik de SNR nog wat tegenvallen ( 70% voor BVN), nu heb ik toch ook op de andere postitie's beeld. Thanks voor het meedenken en de winnende tip. Even nog voor sprietje: in 12 staat het antwoord op 11. multytenne staat dan ook niet bekent om hoge signaal waardes,ook maar weinig regen reserve dus ik vind het wel meevallen 70% met een klein schoteltje en met een regenbui ligt het er dan ook redelijk snel uit,45 cm is dan ook redelijk klein,ik hoop dat je er veel plezier van hebt en mooi dat het gelukt is. 2 november 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Max Power Geplaatst: 2 november 2012 Auteur Geplaatst: 2 november 2012 multytenne staat dan ook niet bekent om hoge signaal waardes,ook maar weinig regen reserve dus ik vind het wel meevallen 70% met een klein schoteltje en met een regenbui ligt het er dan ook redelijk snel uit,45 cm is dan ook redelijk klein,ik hoop dat je er veel plezier van hebt en mooi dat het gelukt is. het ligt er natuurlijk aan wat je gewent bent, Als ik op de andere wok kijk daar liggen de signalen tot soms wel 27% hoger Maar eerst maar es ff een paar maandjes proberen of ie voldoet voor erbij. Max Power ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail
stevie-v Geplaatst: 2 november 2012 Geplaatst: 2 november 2012 het ligt er natuurlijk aan wat je gewent bent, Als ik op de andere wok kijk daar liggen de signalen tot soms wel 27% hoger Maar eerst maar es ff een paar maandjes proberen of ie voldoet voor erbij. ik neem aan dat dat een veel grotere schotel is dus dat is logisch,ik zelf heb een triax 88cm en een E85 daar liggen de waardes ook veel hoger,ik wens je veel plezier en geniet er van dat gaat zeker lukken. VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Sprietje Geplaatst: 2 november 2012 Geplaatst: 2 november 2012 Beste Max Power Om er voor te zorgen dat je de signalen van de zwakkere Astra 23,5 goed ontvangt, zou ik de schotel toch maar fijntunen op de zender Planeta HD.
Mumzel Geplaatst: 3 november 2012 Geplaatst: 3 november 2012 blij dat het gelukt is . wat je kunt doen om minderlast van regen te hebben is er een kapje boven te maken op de lens blijven namelijk waterdruppels zitten en leveren verlies op, gewoon een stuk plastic van bijv. een jerrycan er bovenop dat ca. tien centimeter vooraan uitsteekt over de lnb houder ,werkt echt. Mvg Mumzel Als je geen vergissingen maakt, ben je (waarschijnlijk) al dood !Waarschijnlijk kan wel weg , je krijgt gewoon strafpunten hier.
Sprietje Geplaatst: 3 november 2012 Geplaatst: 3 november 2012 (aangepast) Een regenkapje helpt inderdaad. Als op de voorzijde van de kop waarachter de lnb’s zitten, regendruppels op zitten, dan wordt ongeveer 4 tot 5% minder signaalkwaliteit binnengehaald. De voorzijde droog maken kan het verschil zijn tussen geen beeld of wel beeld. Om te voorkomen dat moeilijk te ontvangen zenders zoals Eurosport HD en Planeta HD met regendruppels op de kop regelmatig niet te ontvangen zijn, kan een regenkapje over de Multytenne / TripleSat gemaakt worden. Zo’n kapje kun je maken van een glashelder A4-voorfrontje die gebruikt worden om een aantal A4-tjes in een ringbandje in te binden en kan gewoon met 50mm brede heldere tape aan de lnb-doos vastgeplakt worden. Hoe ver het kapje over moet steken, is afhankelijk of de schotel op een winderige plek hangt of grotendeels in de luwte hangt. Het is natuurlijk wel zo, dat hoe verder het kapje oversteekt, de regendruppels op het kapje ook weer een belemmerende factor worden voor de signalen die naar de voorzijde van de lnb moeten. In het onderstaande tekeningetje is te zien dat de signalen die op de blauw gekleurde zone van de schotel vallen altijd door het plastik kapje moeten waar mogelijk regendruppels op kunnen zitten, hetzij pas na reflectie tegen de schotel (de bovenzijde) of al voor reflectie tegen de schotel (de onderzijde van de schotel). In mijn situatie voldeed de oversteek van het kapje waarbij deze aan de zijkant 4cm oversteekt (maat A) en in het midden 7cm oversteekt, (maat B ). Met deze oversteek hoeven de signalen aan de onderzijde van de schotel nooit door de regendruppels op het kapje, wel bij een klein gedeelte aan de bovenzijde van de schotel. 3 november 2012 aangepast door Sprietje
Max Power Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Geplaatst: 3 november 2012 Ok begrepen van het regenkappie, lijkt erg veel op het idee van het plexiglas kapje wat je voor andere multi LNB oplossingen ziet. meestal bedoelt voor sneeuw, maar voor regendruppels zal het zeker ook werken.. tnx voor alle hullup Max Power ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail
blackeyes Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 ik heb een goeie tip ervoor ik heb zelf een multifeed met 4 lnb's (triax) en heb me een regenkap gemaakt van een spin van dvd's moet je wel een spin van honderd pakken en daar zaag je in de lengte een stukje van af en de bodem half doormidden ik heb er 2 zo gemaakt en die aanmekaar geplakt en aan de zijkanten de maat van de multifeet uitgesneden zo kon ik hem links en rechts eropschuiven en met wat kit vastzetten en dat werkt super er komt geen druppel regen op je lnb's zo en de ontvangst is super groetjes blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 Zou je er eens een foto van willen maken want een foto zegt meer dan duizend woorden. Ik ben ook erg benieuwd hoe het er uit ziet.
Max Power Geplaatst: 18 november 2012 Auteur Geplaatst: 18 november 2012 (aangepast) ik heb een goeie tip ervoor ik heb zelf een multifeed met 4 lnb's (triax) en heb me een regenkap gemaakt van een spin van dvd's moet je wel een spin van honderd pakken en daar zaag je in de lengte een stukje van af en de bodem half doormidden ik heb er 2 zo gemaakt en die aanmekaar geplakt en aan de zijkanten de maat van de multifeet uitgesneden zo kon ik hem links en rechts eropschuiven en met wat kit vastzetten en dat werkt super er komt geen druppel regen op je lnb's zo en de ontvangst is super groetjes blackeyes Hoi Blackeyes, Goed idee, wel ff checken of dat plastic HF door laat. Als dat zo is heb je minder last van demping door je kapje. max 18 november 2012 aangepast door Max Power Max Power ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- VU+ Ultimo / Dreambox DM7025 / 100cm Triax op een Moteck SG2100 / 88cm Triax met 4 LNB's op rail
blackeyes Geplaatst: 18 november 2012 Geplaatst: 18 november 2012 (aangepast) http://tinypic.com/r/mipfo/6 hierbij de foto ,sorry hij is net in het donker gemaakt maar wel goed zichtbaar zal morgen met licht een goeie maken 18 november 2012 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
blackeyes Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 http://tinypic.com/r/1zg8hsi/6 hier een betere foto ervan vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 Dat ziet er heel leuk uit. Bedankt voor de foto.
blackeyes Geplaatst: 19 november 2012 Geplaatst: 19 november 2012 (aangepast) graag gedaan zo zie je dat je toch goedkoop (in deze crisis) een oplossing ken vinden ik heb al bij meerder mensen zo'n kapje eropgezet en ze zijn allemaal dik tevreden erover en het werkt echt superrrrr 19 november 2012 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen