Ga naar inhoud


Belgacom TV defect? - decoder kan niet gebruikt worden


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Is het de Belgische digitale kijkers van Belgacom TV onder ons al overkomen dat ineens op het scherm de melding verscheen "decoder kan niet gebruikt worden", wijst dit op een defecte decoder?

Soms is er ook af en toe eens beeld maar dan erg blokkerig en krijg ik de melding "Geen signaal".

 

Voor alle duidelijkheid dit komt voor bij mijn 2e decoder boven op de slaapkamer, beneden in de woonkamer geen probleem, alles ok.

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ RogerDR

Ondertussen sta ik al wat verder, ik heb de adapter op een andere stopcontact aangesloten, op de adapter is de netwerkkabel aangesloten die wordt verbonden met de decoder. dan is er weer beeld voor enkele minuten, daarna terug geen signaal, vermoedelijk is er een defect in de adapter, alhoewel, er nu toch even beeld is en alles goed gaat?

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die powerline adapters,gaan nogal graag stuk,ik weet al 3 plaatsen waar deze stuk zijn gegaan.daarom gebruik ik ook de ruckus hd.dat zijn die halve maandjes.daarmee heb ik nog geen probleem had,of ik zou eigenlijk liegen,bij zeer snel zappen,zou ik eens een netwerkfout van 1 sec krijgen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sattv4iedreen

 

Nu heb ik afwisselend blokkerig beeld, en krijg dan de melding "Geen signaal", het is raar dat de 3 lampjes op de adapter wel brander zoals voordien, ik zal dan maar eens maandag voor een nieuwe adapter gaan zien.

 

Daarvoor kreeg ik de melding "uw decoder kan niet worden gebruikt", waarschijnlijk omdat de adapter een te lage spanning doorkrijgt?

 

Aan de voeding zal het (waarschijnlijk) niet liggen, want de decoder speelt nog goed.

 

Het beste is dat als ik de adapter in een ander stopcontact steek in de kamer hiernaast dan heb ik wel goed beeld zonder haperingen, dat duurt maar 1 minuut en de problemen zijn er weer, als ik dan de adaper in de verdeeldoos steek is het opnieuw blokvorming. Dus de kans bestaat dat het een defecte adapter is

 

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

Het blijkt dus de devolo te zijn want ik heb deze van beneden eens gebruikt boven en hier valt het beeld niet uit, ik zal dus maandag achter een nieuwe devolo gaan.

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

De devolo laten omwisselen in een Belgacomcenter en alles is weer in orde, ik kan weer digitale TV kijken.

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...