Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net een samsung ue40es6800 gekocht.

Deze beschikt over allshare (dlna), smarthub, ...

Nu ben ik op zoek naar een manier om makkelijk zenders te streamen van mijn vu+duo naar deze tv.

(liefst iets met een epg interface indien mogelijk)

Ik beschik verder over een ipad en iphone, dus indien het niet rechtstreeks mogelijk is, kan het dan met tussenkomst hiervan?

Ik heb bvb dreambox live op mijn ipad geinstalleerd staan, kan ik daarvan streamen naar de tv?

Dan heb ik wel nog steeds geen epg, dus zou eigenlijk niet ideaal zijn.

Geplaatst:

DLNA server plugin op de VU+ installeren en dan zou ook de samsung de hdd van de VU+ moeten kunnen zien

of de samsung het .ts formaat wilt afspelen is samsung firmware afhankelijk.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

DLNA server plugin op de VU+ installeren en dan zou ook de samsung de hdd van de VU+ moeten kunnen zien

of de samsung het .ts formaat wilt afspelen is samsung firmware afhankelijk.

ciao

natuurlijk ook de dnla server correct instellen via menu / applicaties / dnla server

heb ik net even getest... en werkt perfekt

waarom je een VU aan de samsung op die wijze wilt verbinden is echter wel een beetje raar

je kunt toch direkt de media op de VU afspelen met aangesloten TV?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

ik gok dat die tv niet naast de vu staat maar ergens anders waar wel een netwerk kabel ligt. Op zich natuurlijk een prima oplossing om toch tv te kunnen kijken.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Hmm... ik denk dat de vraag niet echt beantwoord is.... vraag was om "zenders te streamen"

Via DLNA kunnen inderdaad mappen geshared worden pictures/movies/ maar hoe een live programma naar bvb tv in slaapkamer streamen ?

Iemand een idee ?

Geplaatst:

ik denk dat het heel specifiek is voor wat een sammy allemaal kan,

en dan denk ik meteen aan de sammygo wiki met alle informatie omtrent de samsung tv's

als ik standaard opties heb op mijn sammy met bijvoorbeeld skype of webcam's dan lijkt me in principe zo'n stream oppikken van een IP-adres goed mogelijk

misschien wel wat gedoe het aan de praat te krijgen

Ook webtv is immers ook een stream oppikken en in dat geval een van uit het internet <> wat zou er anders zijn aan een "local" stream in je LAN?

denk dat je meer bij de TV hobbyisten moet zoeken dan bij de satreceiver hobbyisten.

sammygo

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb even getest, maar ik vindt enkel een ushare plugin in openpli. Kan iemand mij een link pmen waar ik die dlna server kan vinden waarover jullie het hebben?

De bedoeling is inderdaad om libe tv te streamen naar de tv (boven heb ik geen sat aansluiting)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Intussen heb ik mediatomb geinstalleerd op mijn vu+ duo.

Mijn samsung tv (es6800) ziet de server, maar toont geen bestanden.

Hiervoor is een patch nodig.. (ik heb het patch bestand beschikbaar)

Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik een gepatchte versie kan maken van mediatomb voor de vu+ duo (ik heb nu gewoon de standaard mipsel file gedownload)

Kan iemand mij hiermee verderhelpen (mediatomb compileren+patch installeren voor vu+duo) (eventueel via pm ofzo)? Ik zou u erg dankbaar zijn, en andere samsung 2012 tv gebruikers misschien ook ;)

Geplaatst:

fjskmdl, is dat voor een Openpli image? of een ander?

dergelijke aanpassingen zou je het best bij de imagebakkers eens moeten vragen, het moet immers wel passen inzake kernel en python versies.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

dat is voor een openpli image.

momenteel aan het proberen te compilen op de vu+ duo zelf, maar, maar na het uitvoeren van ./configure --build='mips'

krijg ik de melding "configure: error: C++ compiler cannot create executables" (omdat geen gcc geinstalleerd is vermoed ik)

nu levert "opkg list | grep gcc" mij de volgende resultaten op:

libgcc1 - 4.4.4-r8.1 - The GNU cc and gcc C compilers.

libssp0 - 4.4.4-r8.1 - The GNU cc and gcc C compilers.

libstdc++6 - 4.4.4-r8.1 - The GNU cc and gcc C compilers.

dewelke moet ik nu kiezen :)

Geplaatst: (aangepast)

Na lang sukkelen toch een oplossing gevonden om zenders wireless door te streamen naar 2de TV

en eerlijk gezegd impressed.... kan zonder enige storingen HD kanalen doorstreamen over wifi dmv een playstation (ps3)

PS3 kan de mediatumb tuner files wel openen :-)

Video -> Mediatomb -> playlist -> directories -> zenderlijst

aangepast door nmnetmedia
Geplaatst: (aangepast)

dat is voor een openpli image.

momenteel aan het proberen te compilen op de vu+ duo zelf, maar, maar na het uitvoeren van ./configure --build='mips'

krijg ik de melding "configure: error: C++ compiler cannot create executables" (omdat geen gcc geinstalleerd is vermoed ik)

nu levert "opkg list | grep gcc" mij de volgende resultaten op:

libgcc1 - 4.4.4-r8.1 - The GNU cc and gcc C compilers.

libssp0 - 4.4.4-r8.1 - The GNU cc and gcc C compilers.

libstdc++6 - 4.4.4-r8.1 - The GNU cc and gcc C compilers.

dewelke moet ik nu kiezen :)

meestal die je op de feed aantreft, daar die voor het image compatibel zijn. ;)

succes

uh sorry welke vroeg je!

de laatste

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Na lang sukkelen toch een oplossing gevonden om zenders wireless door te streamen naar 2de TV

en eerlijk gezegd impressed.... kan zonder enige storingen HD kanalen doorstreamen over wifi dmv een playstation (ps3)

PS3 kan de mediatumb tuner files wel openen :-)

Video -> Mediatomb -> playlist -> directories -> zenderlijst

heb je dan handmatig die zenderlijst in mediatomb ingevoegd?

Is nl veel werk, ik zoek een manier om gans mijn lijst makkelijk te kunnen importeren in mediatomb (het zijn externe urls, die m3u files)

Nu heb ik via de openpli webif de functie getallservices gevonden die een xml file maakt, maar daarmee kan ik nog niet makkelijk importeren naar mediatomb

Geplaatst:

opstelling neemt nog gen 5 min in beslag... je moet niets handmatig installeren...

werkt dus perfect op elke TV :-)

Playstation kan die m3u stream namelijk wel onmiddellijk openen zonder extra plugins te installeren....

Is niet gewoon een stream dat hij inleest want als ik via PS3 controller op pause duw, gaat de harddisk beneden timeshiften....

denk dat deze via Upnp ofzo werkt.... zelf niet veel ervring mee maar werkt wel perfect!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...