jasperdejong Geplaatst: 28 oktober 2012 Geplaatst: 28 oktober 2012 Hallo, Wil graag vanaf mijn mac videobestanden streamen naar Dreambox. Heel veel info over te vinden op internet, zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Met name vanwege ook oudere topics. Heb verder de handleiding hier op het forum gebruikt, maar geloof dat deze ook verouderd is. Ik heb dus enkele vragen: 1. Ik heb op mijn Dreambox VLC toegevoegd en heb op mijn mac 2.0.4 draaien. Kan ik in VLC streamen naar DB door de Streamin/ Exporteer wizard te gebruiken? Of moet dit op een andere wijze? 2. Verder moet ik een IP aangeven in mij DB. Is dit de IP welke ik terugvind binnen Netwerk onder Airport? 3. Ik dien de movie directory aan te geven in VLC op DB. Kan dit de volgende extensie hebben (werk nog niet zo lang met mac)?: /users/apple/movies Alvast bedankt voor de hulp. Krijg er een beetje de kriebels van ;-)
Loui (K) Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 (aangepast) Hallo, Wil graag vanaf mijn mac videobestanden streamen naar Dreambox. Heel veel info over te vinden op internet, zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Met name vanwege ook oudere topics. Heb verder de handleiding hier op het forum gebruikt, maar geloof dat deze ook verouderd is. Ik heb dus enkele vragen: 1. Ik heb op mijn Dreambox VLC toegevoegd en heb op mijn mac 2.0.4 draaien. Kan ik in VLC streamen naar DB door de Streamin/ Exporteer wizard te gebruiken? Of moet dit op een andere wijze? 2. Verder moet ik een IP aangeven in mij DB. Is dit de IP welke ik terugvind binnen Netwerk onder Airport? 3. Ik dien de movie directory aan te geven in VLC op DB. Kan dit de volgende extensie hebben (werk nog niet zo lang met mac)?: /users/apple/movies Alvast bedankt voor de hulp. Krijg er een beetje de kriebels van ;-) Heel eenvoudig ik heb K-Lite_Codec_Pack_940_Full (even Googelen) geinstalleerd op mijn laptop daarmee kun je via de mediaplayer meerder filmformaten afspelen.Nu open ik gewoon Webif en klik links op Movie Stream en vink eerst zappen aan daarna kun je de film kiezen en klik achter de film op het TV icoon.En jij kan Film kijken. 29 oktober 2012 aangepast door Loui (K)
dagg Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 Sja het moet dus precies andersom Loui (K) ... Is het niet gemakkelijker om de videobestanden naar de box te kopiëren (via ftp of dcc) en dan vanaf daar te bekijken van de harde schijf? Ik heb zelf eens eerder vlc op de dreambox aan de praat proberen te krijgen, erg lastig Als je geen hd in de dreambox hebt is er helaas geen andere optie dan via vlc naar je box te streamen. Succes in ieder geval! .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Tonskidutch Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 dacht nog iemand anders zal dat wel klaren / opklaren bovendien heeft Japerdejong een MAC een Apple een wonderlijk apparaat... neen even zonder gekheid, waarom streamen als je middels mount de mediabestanden kunt afspelen. http://tuxboxmeetsmac.de/de/nfs/einstellungen-nfs wellicht ook elders in nederlandse taal te vinden. op die wijze mount je een externe bron en kunt dan uit de mediaplayer, betre nog EMC dat bestandje afspelen. ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
dagg Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 (aangepast) Haha Tonskidutch Kan ook inderdaad wat je zegt, maar dan weer een nfs-server laten draaien op een mac, boehoe Hopelijk dat de handleiding goed helpt. Ik mount alleen tussen mijn dreamboxen onderling, videobestanden gaan naar m'n popcorn hour, die speelt alles volledig probleemloos af. 29 oktober 2012 aangepast door dagg .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
mega gert Geplaatst: 10 april 2013 Geplaatst: 10 april 2013 gewoon Webif en klik links op Movie Stream en vink eerst zappen aan daarna kun je de film kiezen en klik achter de film op het TV icoon.En jij kan Film kijken. Als ik dit doe zoals hier boven is omschreven ,dan krijg ik beneden in het beeld alleen de optie om dit bestandje op teslaan . dus geen optie om het te openen . als ik het dan opsla , dan moet ik eerst na die map toe om hem vervolgens te open met vlc . ( dit doet hij dan ook keurig ) Het valt mij wel op dat sd beter te streamen is als hd . is hier ook nog wat aan tedoen ?
Loui (K) Geplaatst: 10 april 2013 Geplaatst: 10 april 2013 (aangepast) Als ik dit doe zoals hier boven is omschreven ,dan krijg ik beneden in het beeld alleen de optie om dit bestandje op teslaan . dus geen optie om het te openen . als ik het dan opsla , dan moet ik eerst na die map toe om hem vervolgens te open met vlc . ( dit doet hij dan ook keurig ) Het valt mij wel op dat sd beter te streamen is als hd . is hier ook nog wat aan tedoen ? VLC Player installeren en daarna even in windows aangeven dat VLC Player het bestand *.pls moet openen dat kun je doen door op *.pls met de rechtermuisknop klikken en kies Openen met... kies dan voor VLC player en als je dan deze optie altijd gebruiken ziet vink je die aan. 10 april 2013 aangepast door Loui (K)
mega gert Geplaatst: 12 april 2013 Geplaatst: 12 april 2013 VLC Player installeren en daarna even in windows aangeven dat VLC Player het bestand *.pls moet openen dat kun je doen door op *.pls met de rechtermuisknop klikken en kies Openen met... kies dan voor VLC player en als je dan deze optie altijd gebruiken ziet vink je die aan. Heb nu aangegeven dat hij alle bestanden Kan /mag /moet openen . nu doet hij het goed op de sd kanalen .... hd komen soms freezers voor ... is daar ook nog wat voor in te stellen ??
Tonskidutch Geplaatst: 19 april 2013 Geplaatst: 19 april 2013 effe oppikken die draad, mega gert, is het een LAN verbinding? of WLAN? aan een router of via een switch? ciao Mr. Blue Sky Electric Light Orchestra
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen