Ga naar inhoud


Vervanger CV pomp Haes perfecta vario V19


Gast gladys

Aanbevolen berichten


Indien nodig leg ik het later wel uit, had geen tijd ff meer.

 

post-36489-0-79726100-1351441668_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels gevonden dat de Haes Vario V19 vervangen is door de P2-65 2C 130.

Bij Bu..... voor € 158 ex. te bestellen.

De P2-65 2C die ik vond voor €90 nieuw was helaas de P2-65 2C 180. (50mm langer)

Dus die gaat niet passen. Jammer, was een leuk prijsje.

Ik had gedacht dat een alternatieve passende pomp goedkoper zou zijn dan het origineel

maar dat valt met de door Con genoemde prijs voor een Grundfos vies tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn adviesprijzen van een groothandel.

 

Op internet valt een hoopte verdienen.

 

Hier een voorbeeld.

 

post-36489-0-85351800-1351454398_thumb.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels gehoord dat de maat niet klopt. (heb pomp zelf niet gezien) Afstand tussen onderzijde van de aansluitingen

is 160 mm en tussen de bovenzijden 200 mm. Ik ga er van uit dat het een 180 mm pomp is.

Verder staat de tekst op de pomp op zijn kop. Ik ga er van uit dat de vervangende pomp ook zo gemonteerd dient te worden.

De op internet gevonden Haes Perfecta P2-65 2C 180 komt weer in beeld.

Uitgaande dat de op de uitwisseltabel van Bud.... genoemde Perfecta Vario V19 overeenkomt met de P2-65 2C

 

Dit soort geintjes heb ik kennelijk niet alleen als het kouder wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor alle zekerheid met betrekking tot de lengte.

 

post-36489-0-08898600-1351457761_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de juiste pomp gloednieuw voor € 90 gescored. Via de dealer € 100 duurder.

Alternatief was een Grundfos UPS 25-40 180 maar ook flink aan de prijs.

Met al mijn gezoek en terugkoppeling van Con weet ik nu wat meer over CV pompen en dat komt vroeg of laat van pas.

Zo is mijn pomp een UPS 25-50 180 en vanaf € 45 (gebruikt) te koop.

Wanhoop dus niet bij een CV reparatie. Kijk op internet, vraag op dit forum en het bespaart je een nieuwe ketel.

 

Mag gesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

pompen kun je ook reviseren.............................. kun je het zelf niet, genoeg mannetjes die het wel kunnen.

Inbouwmaat? Ook daar valt van alles aan te doen..........

Ik denk dat het voor deze kleine natte pomp niet lonend is.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hangt ervan af wat er kapot was.

Zal niet de eerste pomp zijn die vervangen wordt omdat de "aanloop condensator"' defect is.

 

Bij alle andere defecten zal vervanging de betere optie zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pomp maakte een ratelend geluid bij laagste toeren. Stapje sneller was het minder en in hoogste stand helemaal over.

Maar dit vroeg om problemen. Inmiddels zit een nieuwe pomp van Haes (€90) er in en alles is weer in orde.

De wartels flink aandraaien gaf na een uur lekkage en het bleek nog ruim een halve slag te kunnen.

De pakkingen hadden kennelijk een flinke reserve om zich te zetten.

Wat het probleem geweest is weet ik niet. Ik ga de pomp niet slopen. Condensator lijkt het me niet te zijn.

Leuk iemands cv van 18 jaar weer gerepareerd te hebben. Die van mij al 4 x in 17 jaar. Gewoon denken, vragen, doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pomp maakte een ratelend geluid bij laagste toeren. Stapje sneller was het minder en in hoogste stand helemaal over.

Maar dit vroeg om problemen. Inmiddels zit een nieuwe pomp van Haes (€90) er in en alles is weer in orde.

De wartels flink aandraaien gaf na een uur lekkage en het bleek nog ruim een halve slag te kunnen.

De pakkingen hadden kennelijk een flinke reserve om zich te zetten.

Wat het probleem geweest is weet ik niet. Ik ga de pomp niet slopen. Condensator lijkt het me niet te zijn.

Leuk iemands cv van 18 jaar weer gerepareerd te hebben. Die van mij al 4 x in 17 jaar. Gewoon denken, vragen, doen.

 

Ik denk dat er een beetje speling zat tussen de rotor en stator door slijtage.

Door een hogere snelheid komt een en ander weer door de middelpunt-

vliedende kracht redelijk in het midden.

 

Uiteraard kan er ook een sliert vuil aan de waaier zitten die tegen het pomphuis

aangeslingerd wordt.

 

Condensatoren vervang je alleen maar als de pomp niet of moeilijk aanloopt of

de pomp bijvoorbeeld een tweede of derde toerental niet meer ziet "zitten".

 

In alle 3 de gevallen is reviseren geen optie.

 

 

Reviseren is eigenlijk alleen weggelegd voor pompen met een droge motor

waarin echte lagers en seals zijn opgenomen.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet niet de pomp te ontluchten,dmv die grote schroef aan de voorzijde los te draaien ,uiteraart als de pomp loopt.

als er lucht in de pomp aan wezig is kan dit ook geluid veroorzaken,de as kan dan gedeeltelijk droog lopen,wat natuurlijk niet de bedoeling is.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...