Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Een paar jaar geleden had ik een alarm installatie gekocht op een rommelmarkt.

Dit setje heeft de alarm unit, de lcd 3118, 4 draadloze bewegingsdetectoren en 2 afstands bedieningen.

Het is een ADT maar het eigenlijke apparaat is een summit gold 3208.

Hier heb ik 3 vragen en hoop op een expert of hulp..

Deze set is nieuw maar de taal was spaans. De taal heb ik mbv google translate en een willem programmer zo veel mogelijk om kunnen zetten.

De taal is nl ingebakken in een 27c512 eprom .

Maar het zou makkelijk zijn als ik een dump van een engelse versie (nederlands is nog beter) kan scoren. Wie heeft of kan mij zo'n dump bezorgen?

Een andere vraag.

Omdat ik regelmatig bij mijn vriendin zit wil ik dit systeem nu gebruiken in mijn eigen woning. De bedoeling was dat ik via de telefoon een melding krijg als een alarm afgaat.

Echter gebruikt de ingebouwde modem DTMF standaard en die wordt door ziggo niet gebruikt. Want ziggo gebruikt FSK.

Daardoor wordt ik niet gebeld.

Is hier een oplossing voor of heeft iemand een schema om zelf wat te maken?

Nog een vraag..

Ik krijg de bewegingsmelders en AB's wel aangemeld maar ze geven geen alarm af. Omdat het een nogal complex systeem is zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ze hebben het over zones en systemen en nog meer van die dingen????

Ik wil de garage en woning beveiligen en de garage moet apart aan en uit gezet kunnen worden (liefst via de AB) . Als ik dan thuis ben dan kan ik de garage alsnog beveiligen (ivm de harley die daar staat).

Draden kan ik niet trekken dus het moet op de draadloze manier.

Wie heeft verstand van dit systeem en kan me helpen?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst: (aangepast)

Draadloos en via AB lijkt mij een beetje link,nl een ( prof.)inbreker kan dit signaal opvangen en nabootsen,misschien is een goede meganische beveiliing indien mogelijk.

Een goede waakhond is veelal een oplossing,daar houden inbrekers niet van,een Aligator is ook nooit weg,inbreker word gelijk opgegeten. :eek:

aangepast door columbo
  • Moderator
Geplaatst:
Draadloos en via AB lijkt mij een beetje link,nl een ( prof.)inbreker kan dit signaal opvangen en nabootsen

Wat ik begrepen heb van dit systeem is dat hij gebruik maakt van een gecodeerd signaal die regelmatig verandert.

Een mechanische beveiliging is er al maar ik ben niet altijd op dat adres plus de garage ligt op de begane grond en ik woon op de 1e verdieping. Er is weinig zicht op de garage en ik wil wel een melding hebben egaal waar ik op dat moment ben.

Een proff. inbreker zal weinig interesse hebben in een harley van 1982, die zijn meer gebrandt op een Vrod uit 2012.

Het gaat me meer om de gelegenheids dieventuig.

Alligator is een goede optie maar die moet je wel regelmatig voeren. En ik heb maar 1 kat dus dat wordt honger lijden ;)

Geplaatst: (aangepast)

Ik neem aan dat je de handleidingen al gevonden hebt? Het is inderdaad nog niet zo heel eenvoudig. Heb zelf ook zo'n ingewikkeld ding van een ander merk. Ik vertel je dus het verhaal in grote lijnen. Op jouw apparaat kan het anders heten.

De zones zijn de ruimten die je wil beveiligen. Een aantal zitten er al in maar je kan ook zones toevoegen. Je hebt 8 aansluitingen voor 8 bedrade zones. Maar omdat jij draadloze detectors hebt is dat geen probleem. Ik heb zelf de zones: huiskamer, overloop, garage, tuinhuis, keuken etc. De detectors die je aansluit ken je toe aan zo'n zone.

Vervolgens dien je een type in te stellen. Dat heeft te maken met hoe de beviliging moet gaan werken. Voorbeeld: Rook en brandmelders moeten altijd werken, of je nu thuis bent of niet. Verder heb je dan een zogenaamde home zone. Hierin zitten detectors die gewoon kunnen blijven werken als jij thuis bent. Bijvoorbeeld raamsensors en glasmelders. Ik gebruik de home stand als we gaan slapen. Alle censors zijn dan ingeschakeld behalve op de overloop want ik moet wel 's nachts de badkamer kunnen bereiken :grin:

En als laatste een away mode waarbij alle sensors ingeschakeld zijn.

De subsystemen in jouw apparaat kan je zien als een soort van 2e, 3e en 4e beveiligingssysteem. Net of je meer apparaten hebt die je afzonderlijk kunt inschakelen. Mijn tip: maak het niet te ingewikkeld.

Verder bestaan er DTFM <-> FSK omzetters. Geen idee of het werkt. Om die reden heb ik ook geen alles-in-1 maar nog steeds een KPN telefoonlijn.

Suc7

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

Hallo psychosammy..

Ik heb de handleiding al een hele tijd terug gevonden maar snap er nog niet echt veel van.

Ik ben nu zover gekomen dat hij piept als ik door een draadloze sensor loop maar ik kan het systeem er niet toe brengen om ook echt een alarm te geven als hij op "scherp" staat.

Wat hij wel doet is alarmeren als ik de sensor openmaak en hierdoor de tamper switch geactiveerd wordt. Hij belt me nu zelfs op :)

Maar dat moet hij doen als er een beweging is en hij op "scherp" staat.

Wat ik ook niet begrijp zijn de begrippen "zones" en "systemen". Als ik jouw goed begrijp kan ik dus niet zomaar een zone gebruiken maar moeten de sensoren op de juiste zones toegewezen worden?

En ik begrijp in de handleiding dat men met "systemen" bedoelt dat je het alarm systeem kan opdelen zodat je kan zeggen dat systeem 1 voor het huis is en systeem 2 voor een ander gebouw of ruimte. Maar hoe zijn dan de zones ingedeeld of hoe moeten deze worden toe gewezen?

Ik ben er nu wel achter dat de telefoon modem die fsk (nummer herkenning) nodig heeft voor de remote programming.

De software voor die remote programming heb ik al gevonden en ik zou het systeem ook direct via de pc kunnen programeren. Maar daar heb ik een rs485 interface voor nodig.deze had ik al gebouwd maar er zijn verschillende schema's te vinden die weer andere seriele aansluitingen hebben.

RX en TX is geen probleem maar de pinnen om de max485 chip van ontvangen naar zenden om te zetten verschillen . hierdoor krijg ik de interface (nog) niet aan de praat.

Heb jij toevallig zo'n interface kabel bij jouw systeem? zo ja, is het mogelijk om te kijken welke pinnen naar pin 2 en 3 gaan v.d max485 (of van die andere chip ,ik geloof iets van 74nogwat)?

Geplaatst:

Wat zones betreft ja. Bij mij zijn de sensoren toegekend aan een zone. Als er dan alarm gaat geeft het display aan dat het in de zone "Garage" is. Dan weet je dus waar je naar toe moet.

Mijn alarm kent geen systemen. Dat verhaal heb ik ook niet zo begrepen uit jouw handleiding.

Wat wil je met remote programming? Ik kan het alarm aan en uitzetten met de telefoon. Daar heb ik niets voor hoeven doen. Er zit nog wel een RS-232 op dat ding maar die heb ik niet nodig. En ik heb de alarm monteur hem ook nooit zien gebruiken. Het is een kwestie van een plan op papier maken en dan via het menu van het alarm alle instellingen doen.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...