dvbs Geplaatst: 28 oktober 2012 Geplaatst: 28 oktober 2012 (aangepast) Omdat het niet echt ontvager gebonden is...dan maar in dit forum... Dag iedereen, Al een tijdje probeer ik heel mijn “favorieten” lijst te voorzien van picons, maar dat lukt dus niet. Via de apps is er niet zomaar een lijst te downloaden, daarom… Volgende stappen heb ik al ondernomen, maar ze is dus niet volledig. Alle png’s zijn in mijn bezit. En dan (gebruik makend van Piconmanager)…. Je haalt de lamedb binnen (vanuit de desbetreffende box (in mijn geval een UFS910/Enigma2 dus), importeert picons en dan? (sommigen zijn zichtbaar via Piconmanager, anderen niet en anderen zijn hier wel zichtbaar, maar dan weer niet op het scherm (bij de box dus..) als je de picons exporteert naar de box. Hoe link je sommige picons die geen correcte referentie hebben? Hoe maak je picons aan waarvan je enkel het “beeldje” hebt? Of is er een beter programma om de picons te creëren/beheren? 28 oktober 2012 aangepast door dvbs Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Geplaatst: 3 november 2012 even updaten: Het lukt al om alle picons binnen te halen in de Piconmanager door de gewenste picons dezelfde referentie te geven als in de lijst van Piconmanager. Alleen zijn er sommigen die wel zichtbaar zijn in Piconmanager maar als ik ze exporteer naar de box; niet zichtbaar worden op het scherm. (???) En dan nog een vraag: hoe maak je van een willekeurig beeld een Picon? Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
mebo870 Geplaatst: 3 november 2012 Geplaatst: 3 november 2012 (aangepast) Ik maakte mijn picons (100x60 voor HD picons) aan met Photoshop maar ook met Paint.NET, dat is gratis en werkt zeer goed voor het creëren van doorzichte logo's. Het picon png bestandje werkte ik verder af met Photoshop en schreef dat altijd weg onder het "png 8" formaat, anders wordt die niet getoond. 3 november 2012 aangepast door mebo870 The key to happiness. Stay away from idiots
dvbs Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Geplaatst: 3 november 2012 mebo870, Bedankt voor de tip, dat zal ik volgende week eens proberen. Laat nog weten hoe het gelopen is. Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
dvbs Geplaatst: 8 november 2012 Auteur Geplaatst: 8 november 2012 Ter info: Probleem is grotendeels opgelost. Probleem was dat bepaalde picons door Piconmanager niet konden worden oppgeladen naar de box. Door de desbetreffende picons te voorzien van de juiste referentie (die ik dan wel simpel uit "Piconmanager" kon halen en manueel te ftp-en naar de box is het dan toch gelukt. Stom he. Een eigen picon aanmaken lukt nog niet, problemen met de intensiteit van het beeld? (maar dat uitzoeken zal voor later zijn) Groeten van dvbs, UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen