Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo forum heb een vraag. heb mijn xtrend et 6500 nu ongeveer een maand en het lukt beetje voor beetje met jullie hulp, dank je. nu mijn vraag is die ik lees op het forum dat je nu openpli 3.0 erop moet zetten moet ik dan ook een nieuwere bootleader erop zetten. dat wou ik graag weten. dank u.

Geplaatst:

welke versie start nu op dan ET6x00 ? volgens mij heeft de 6500 al de laatste bootloader.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

Geen nieuwe bootloader zetten zit er al in gewoon usb stick daar openpli 3.0 op, maak wel even een backup als je dat wil maar je kunt ook met een frisse machine weer beginnen, vergeet niet je cccam er weer in te laden anders heb je geen beeld.

Lees hier veek over bootloader problemen dit komt omdat men zonder eerst te kijken bootloader vervangt deze venietigt dan je receiver al het ware in de meeste types zoals 9200 9500 4000 6500 zit de juiste bootloader.

Geplaatst:

welke versie start nu op dan ET6x00 ? volgens mij heeft de 6500 al de laatste bootloader.

Hoi Cobus,

Als ik de open pli 3.0 in de xtrend 5000 zet kan ik geen aplicaties downloaden. Wat kan daar de oorzaak van zijn ?

duske

GELUKKIG ZIJN ER NOG SAT-VRIENDEN DIE JE WILLEN HELPEN ..

Als je het weet is het gemakkelijk.

Beter 2 keer vragen dan 1 keer fout doen.

Dreambox600 800Hd strong 8000

Geplaatst:

moet je ff in het menu bij ik dacht gebruikersinterface de optie op expert zetten dan gaat het wel volgens mij.

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

moet je ff in het menu bij ik dacht gebruikersinterface de optie op expert zetten dan gaat het wel volgens mij.

Hoi Cobus,

Dit is in diverse instellingen En die staat op expert

duske

Geplaatst:

Hoi Cobus,

Als ik de open pli 3.0 in de xtrend 5000 zet kan ik geen aplicaties downloaden. Wat kan daar de oorzaak van zijn ?

duskeverbinding

Dat komt waarschijnlijk om dat je netwerkverbinding naar buiten niet goed werkt.

Doe eens een keer een netwerk test.

Kijk of je wel een werkende naamserver (premaire DNS) hebt.

Als het dan nog niet werkt, zet dan deze naamserver instelling eens op 0:0:0:0

reboot je box en kijk of dat dan de naamserver instelling wel goed is, staat deze

dan nog op 0:0:0:0 vul dan de juiste gegevens in en reboot nogmaals je box.

Voorbeeld:

Ip adres: 192.168.1.25

Netmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.254

Primaire DNS: 192.168.1.254 (dit is de naamserver en in in te stellen, kies naamserver instellingen)

Grts.

Geplaatst:

Dat komt waarschijnlijk om dat je netwerkverbinding naar buiten niet goed werkt.

Doe eens een keer een netwerk test.

Kijk of je wel een werkende naamserver (premaire DNS) hebt.

Als het dan nog niet werkt, zet dan deze naamserver instelling eens op 0:0:0:0

reboot je box en kijk of dat dan de naamserver instelling wel goed is, staat deze

dan nog op 0:0:0:0 vul dan de juiste gegevens in en reboot nogmaals je box.

Voorbeeld:

Ip adres: 192.168.1.25

Netmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.254

Primaire DNS: 192.168.1.254 (dit is de naamserver en in in te stellen, kies naamserver instellingen)

Grts.

Bedankt, Maar het netwerk is goed en alles staat er korrekt in Vreemd maar waar

duske

Geplaatst:

Met welke melding komt ie dan?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

• 2 weken later...
Geplaatst:

Kan iemand me stap voor stap uitleggen (vooral de eerste stappen) hoe je een back up maakt van de originele software? (of een goede link waar alles duidelijk uitgelegd wordt - ik ben nieuw in linux)

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hoe kom ik erachter welke bootloader er op staat dan? (Bij het opstarten uit deep standby staat er version 2.86)

Welke bootloader moet er minimaal op de ET9500 staan dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

wat geeft het display aan ET9x00 of ET9500 ? als het ET9x00 is dan heb je de laatste erop staan al denk ik zelf dat de 9500 uit de fabriek al voorzien is van de goede bootloader

De Groeten Van Cobus R
Ziggo kabel (FTA)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...