Ga naar inhoud


VU Ultimo of wachten op VU DUO 2 ?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Omdat mijn voorkeur nog steeds uitgaat naar het gebruiken van de VTi image ben ik nu voornemens om een 2e (nieuwe) VU+ met Twin tuner te kopen.

 

Ik kan behalve dat de Ultimo 3 tuners heeft nog geen echte essentiële technische verschillen tussen deze 2 ontvangers ontdekken.

Heeft iemand al meer inzicht of er een relevante reden is om op de komst van de VU DUO2 te wachten of toch nu maar de Ultimo bestellen?

 

Ik heb niet meer dan 2 tuners nodig, afmetingen spelen een kleine rol maar het perfect streamen via OpenWebif naar mijn tablet / laptop is wel van belang.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


uhm

een essentieel verschil is er toch wel degelijk

de duo2 heeft 2GB ram geheugen dat is 4 x meer als de ultimo.

de duo2 heeft dual core 1,3 Ghz cpu

en een erg mooi extra tft-lcd display zodat je zonder tv aanzetten ook ziet wat er gebeurd op de DUO2

wifi ingebouwd is misschien minder interessant maar toch.

 

betreffende de werking en functies zal het verschil dus vooral naar voren komen door het grotere geheugen en snellere CPU.

 

de Dual tuners (losse insteek tuner met twin eigenschappen) komen in het laatste kwartaal van dit jaar

(een vrijblijvende aankondiging overigens) < mocht je enkel een twin tuner nodig hebben en bent verder tevreden is dat toch een aardige opwaardering voor de Uno.

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dat had ik op het VU forum ook al gelezen en houd dit wel in de gaten maar eerst was de mogelijke leveringsdatum al voor midden oktober genoemd maar al teveel vertrouwen heb ik er niet in dat deze met de kersdagen beschikbaar is.

Dit was oorspronkelijk ook mijn 1e optie maar omdat het volstrekt onzeker wanneer die Twin tuner wordt geleverd en ik in de caravan of slaapkamer thuis toch ook wel een VU (i.p.v. mijn Technisat) wil hebben denk ik dat ik dan toch een 2e VU wil kopen, maar zoals al gevraagd, welke?.

,N.B.

Tonski,

 

Ik zie net jouw reactie en dat zijn dan toch wel behoorlijke essentiële wijzigingen die je eigenlijk niet mag laten liggen.

Bedankt voor de info, dat maakt de keuze iets eenvoudiger.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen, keuzes maken is altijd lastig.

Velen hier op 't forum hebben toch ook naar de prijzen van de receivers in kwestie gekeken en daar hun keuze in hoofdzaak door laten leiden.

 

Als ik naar courante prijzen kijk en hoor wat de nieuwe modellen kosten gaan schrik ik wel een beetje

Ook bij de concurrentie.

Moet de nieuwe het Hart van de thuis - media installatie worden dan moet ie ook meer opties bieden dan enkel sat tv kijken.

Daar spelen de nieuwe modellen dus op in (ook de concurrenten) en hebben daarmee een behoorlijke prijs.

Is het enkel dat tv kijken, dan durf ik zelfs een tweedehandse aan te schaffen. (heb ik jaren zo gedaan)

 

ciao

Stay Awhile

Röyksopp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk speelt de aankoopprijs een rol maar dat heeft bij mij in 1e instantie een ondergeschikt belang.

De nieuwe ontvanger zal inderdaad als HD hoofdontvanger in huis moeten dienen waarvan een half jaar op de camping in Spanje.

Bij ons zal deze ontvanger hoofdzakelijk voor TV kijken worden gebruikt en het afspelen van zelfgemaakte HD video en foto's.

Dit laatste functioneert overigens op mijn UNO perfect dus daarvoor heb ik geen zwaardere ontvanger met betere specificaties nodig.

Zoals al eerder geschreven hecht ik wel belang aan het storingsvrije streamen van de HD CD kanalen naar mijn tablet / laptop maar ik weet niet of dit in grote mate afhankelijk is van de (betere) technische specificaties.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goeie vraag. Aan de andere kant, een Ultimo kan je nu aanschaffen, en dan weet je wat voor een apparaat je kan verwachten. Van de duo2 weten we eigenlijk alleen de specs op papier zoals het ding destijds is gepresenteerd op de Anga beurs. Wanneer het ding uiteindelijk leverbaar zal zijn en wat ie dan gaat kosten moet je afwachten, en ook of de eerste versie software die erop zal gaan draaien net goed zal zijn. Nu heb ik er wel vertrouwen in, maar het is altijd de vraag of alles ook goed zal gaan draaien op die nieuwe hardware.

 

Maar ja, als geld geen rol speelt, en je kan nog wachten kan je altijd kijken wat een duo2 doet en als het je dan niets lijkt alsnog een Ultimo aanschaffen?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, geld speelt wel degelijk een rol want ik heb een hekel aan geld uitgeven, wie niet en zeker voor zaken als je niet zeker weet wat de toegevoegde waarde is.

Op zich ga ik met jouw verhaal een heel eind mee, in feite is iedereen tevreden over de Ultimo en dat moet van de nieuwe DUO2 nog blijken.

 

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een 2e handse Ultimo maar ik geef me weinig kans en ga eens kijken waar die op dit moment het voordeligst wordt aangeboden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er twee nieuwe ontvanger komen, dat is bekend. Maar wanneer. Ze staan zelfs nog niet eens op de VU eigen home site, zelf geen bekendmaking. Dus het kan zoals WIZ steld nog wel een tijdje duren.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja deze heb ik ook gezien.

 

Toch denk ik dat het een opgewardeerde ultimo is. een grotere scherm en dan zal de ultimo ook nog wel uitgebreider worden.

 

Maar de prijzen, rijzen nu al de pan uit. Bijna 900 voor een dreambox 8000 wat denk je dat deze dan gaan kosten...deze komen daarbij wel in de buurt. er komt een duo2 en een solo2 dus afwachten, maar nogmaals op de site van VU zelf is nog niet te bespeuren. was wel een duo in het wit.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja geen woorden aan vuil maken, dat is de boel hier vervuilen. Dit is Wiz zijn standpunt. Dus doen.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

 

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik wacht altijd even tot een tuner een tijdje op de markt is en de kinderziektes er uit zijn of definitief geworden.

Maar een duo2 in wit (of een kleur) wordt voor mij heel verleidelijk na het standaard in Nederland populaire zwart of grijs.

Ik hou van wat kleur in het leven..... :)

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...