Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zijn enige maanden van huis weggeweest. TVV-kaart opnieuw geactiveerd. Op Vitaya etc melding dat het nu in MPEG4 wordt uitgestraald.

Heb alle kanalen opnieuw ingeladen, maar het is een zooitje. Alles zit door elkaar . Vroeger waren er geen problemen en hebben ook altijd in HD kunnen kijken naar verschillende kanalen.

Kan iemand met ervaring Scena5, op weg helpen om tenminste te kunnen kijken naar Basic light pakket ?


Geplaatst:

Beste aoor0708

Welkom op dit forum

Waarschijnlijk heb je te maken met dubbele nummeringen van de zenderlijst waarin verschillende TV-zenders hetzelfde nummer hebben of waarvan één nummer wel een zender met beeld geeft en het andere nummer geen beeld geeft. Dit heeft dan te maken dat die zender een andere transponder heeft gekregen of andere transponderinstellingen.

Het beste kun je gewoon een fabrieksreset doen en alles opnieuw inladen.

Geplaatst:

Hallo,

Bedankt voor Uw reactie.

Ben nu al de hele morgen bezig en heb fabrieks-reset gedaan.

Als ik op de satellieten kijk zie ik dat ik heb : Astra 1KR,L,M,H,2C, op 19.2 e sign 60% - kwal- 55%

Astra 2A,B,D,1N op 28.2 e sign 59% - kwal -50%

Astra 3, 3A op 23,5 e , echter deze geeft signaal 40% en kwaliteit 0 !

Staat mijn schotel niet goed ?

Met dank vr hulp

Andre

Geplaatst: (aangepast)

Beste aoor0708

 

Hoewel signaalsterkte en signaal kwaliteiswaardes bij satellietontvangers geen zuivere meetwaardes zijn en je daar geen al te grote conclusies aan kunt verbinden, is een signaal kwaliteit van resp. 55%, 55% en 50% al geen geweldige waarde.

Wat heb je voor een schotel, merk en diameter. Heb je losse lnb’s en welk merk en type diseqc-switch? Of heb je misschien een Multytenne?

 

Ik zie dat je inmiddels een bericht hebt geplaatst. De ontvangst van de 4 satellieten is nu blijkbaar in orde.

Is het probleem met je zendervolgorde nu ook opgelost?

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Hallo ,

Bedankt allebei voor de adviezen. Heb re-set gedaan en alles opnieuw ingeladen. Kreeg nog geen beeld, ook niet na updaten van de smartcard,

maar....er stond een instelling verkeerd met de HDMI kabel. Stond op RGB en moest natuurlijk naar de HDMI instelling in het hoofdmenu.

Alles werkt weer.

Nogmaals dankl

Andre

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...