aoor0708 Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 Zijn enige maanden van huis weggeweest. TVV-kaart opnieuw geactiveerd. Op Vitaya etc melding dat het nu in MPEG4 wordt uitgestraald. Heb alle kanalen opnieuw ingeladen, maar het is een zooitje. Alles zit door elkaar . Vroeger waren er geen problemen en hebben ook altijd in HD kunnen kijken naar verschillende kanalen. Kan iemand met ervaring Scena5, op weg helpen om tenminste te kunnen kijken naar Basic light pakket ?
Sprietje Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 Beste aoor0708 Welkom op dit forum Waarschijnlijk heb je te maken met dubbele nummeringen van de zenderlijst waarin verschillende TV-zenders hetzelfde nummer hebben of waarvan één nummer wel een zender met beeld geeft en het andere nummer geen beeld geeft. Dit heeft dan te maken dat die zender een andere transponder heeft gekregen of andere transponderinstellingen. Het beste kun je gewoon een fabrieksreset doen en alles opnieuw inladen.
aoor0708 Geplaatst: 29 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2012 Hallo, Bedankt voor Uw reactie. Ben nu al de hele morgen bezig en heb fabrieks-reset gedaan. Als ik op de satellieten kijk zie ik dat ik heb : Astra 1KR,L,M,H,2C, op 19.2 e sign 60% - kwal- 55% Astra 2A,B,D,1N op 28.2 e sign 59% - kwal -50% Astra 3, 3A op 23,5 e , echter deze geeft signaal 40% en kwaliteit 0 ! Staat mijn schotel niet goed ? Met dank vr hulp Andre
aoor0708 Geplaatst: 29 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2012 Hallo, Een vergissing.. Volgende signalen met Unicable LNB : Astra 3A-3B-op 23.5 Oost signaal 73/61 Astra 1KR-L,M,H,2C op 19.2 Oost signaal 73/61
Sprietje Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 (aangepast) Beste aoor0708 Hoewel signaalsterkte en signaal kwaliteiswaardes bij satellietontvangers geen zuivere meetwaardes zijn en je daar geen al te grote conclusies aan kunt verbinden, is een signaal kwaliteit van resp. 55%, 55% en 50% al geen geweldige waarde. Wat heb je voor een schotel, merk en diameter. Heb je losse lnb’s en welk merk en type diseqc-switch? Of heb je misschien een Multytenne? Ik zie dat je inmiddels een bericht hebt geplaatst. De ontvangst van de 4 satellieten is nu blijkbaar in orde. Is het probleem met je zendervolgorde nu ook opgelost? 29 oktober 2012 aangepast door Sprietje
redneck eyeball Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 Zet eerst eens de nieuwe firmware voor de scena op jouw ontvanger. Daarin is dat probleem van die dubbele zenders verholpen. Na de nieuwe firmware eerst een factory reset doen.
aoor0708 Geplaatst: 29 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2012 Hallo , Bedankt allebei voor de adviezen. Heb re-set gedaan en alles opnieuw ingeladen. Kreeg nog geen beeld, ook niet na updaten van de smartcard, maar....er stond een instelling verkeerd met de HDMI kabel. Stond op RGB en moest natuurlijk naar de HDMI instelling in het hoofdmenu. Alles werkt weer. Nogmaals dankl Andre
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen