Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo leden.

Ik ben sinds kort bezitter van een tx-50vt50e en deze bevalt mij prima.Ik heb echter het volgende probleem met dolby digitaal:

Ik heb de reciever een sony str-de635 achter aangesloten op spdif uitgang (digitale uitgang).Ik was in de veronderstelling

nu dolby ac3 op m'n aangesloten blue ray,dm 800 en xbox 360 te hebben,maar dat is niet zo.Ik heb al in de opties van

de tx-50vt50 maar dat staat niet over uit/aan zetten van de digitale geluidsuitgang.Ik heb ook iets gelezen van audio return

channel (zit op hdmi 2),ook wat mee zitten klooien maar ook geen resultaat.Heeft iemand een goede tip,of is misschien

de reciever niet geschikt om dolby digitaal te ontvangen van meerdere bronnen.Alvast bedankt voor de tips!!

Als iemand nog goede tips en ervaringen over beeldinstellingen/calibraties e.d. zou willen delen met

ons over dit topic dan heel graag!!

heeeeeeee......biertje!!!!

Geplaatst: (aangepast)

je zou beter de sony str-de635 aan de dm800 hangen met optisch.

dan ben je denk ik van de problemen verlost

+

de pana kan geen DD wel surround imitatie

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst: (aangepast)

uh wattuh?

als er dan ook ac3 of dd in de zender z'n audio kanalen is hoor je die met de sony avr receiver

en zo zou je elke bron moeten aansliuten

of begrijp ik het niet wat je wilt?

wat wil je?

of heb je op de dm800 ac3 downmix ingeschaleld?

ciao

aangepast door Tonskidutch

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Ik ben ook in het bezit van een maar heb een probleem dat het zwart te zwart is en als het 3D is dat het heel donker is. Met instellingen kan ik dat ook niet lichter krijgen. Iemand een idee hoe dit is aan te passen?

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst:

@ tonskidutch

Ik krijg wel dolby digitaal via de dm800 als ik de digitale kabel daarop aansluit.

Ik wil via alle bronnen (blue ray,dm800 en de xbox 360) dolby digitaal hebben,

maar dat lukt mij niet op een of andere manier.Excuses als ik niet helemaal duidelijk was!

Die digitale uitgang op de panasonic zal er toch niet voor niets op zitten.ik krijg

wel dolby surround ,maar geen dolby digitaal via de versterker!

heeeeeeee......biertje!!!!

• 2 weken later...
Geplaatst:

let wel dts-hd is een beschermd formaat dat niet via (via) elk apparaat zomaar wordt doorgegeven

de dm800 geeft het wel door / de panasonic niet

indien je pure dts wilt horen op de AVreceiver moeten alle apparaten aan die AVreceiver hangen per direkte verbinding

dus niet via via de panasonic "ondanks dat ie optisch spdif uitgang heeft"

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

• 3 weken later...
Geplaatst:

..............maar heb een probleem dat het zwart te zwart is ...............

Nou, dat is de 1e keer dat ik iemand hoor vertellen dat zwart té zwart is..... als zwart minder zwart zou zijn, is het een grijstint..... :lol:

Enkele jaren geleden nog maar was het grootste probleem van de LCD TV het feit dat zwart géén zwart was, maar slechts een erg donker grijs..... en nu ineens iemand die zwart te zwart vindt..... :crazy: :crazy:

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Nou, dat is de 1e keer dat ik iemand hoor vertellen dat zwart té zwart is..... als zwart minder zwart zou zijn, is het een grijstint..... :lol:

Enkele jaren geleden nog maar was het grootste probleem van de LCD TV het feit dat zwart géén zwart was, maar slechts een erg donker grijs..... en nu ineens iemand die zwart te zwart vindt..... :crazy: :crazy:

Wat ik bedoel is dat als iemand bijv een zwart jasje aan heeft dan zie je de plooien van het jasje niet meer omdat het egaal zwart/donker is.

Verder is de televisie in 3D heel donker en is dit niet bij te stellen vanuit het menu omdat daar alles al op het helderste is ingesteld.

HG

Topfield TF4000 PVR en ET 9500, Visiosat Bisat G3D, 4 x ALPS quad lnb, Astra 1 en Astra 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst:

Wat ik bedoel is dat als iemand bijv een zwart jasje aan heeft dan zie je de plooien van het jasje niet meer omdat het egaal zwart/donker is.

Verder is de televisie in 3D heel donker en is dit niet bij te stellen vanuit het menu omdat daar alles al op het helderste is ingesteld.

Dan is het wellicht slim om je TV eens te LATEN calibreren.... ongelooflijk wat dat kan brengen.

Panasonic TX-P42V20E + Aston cam, Sony KDL-24EX325 + Aston cam + Quad LNB + Kathrein UFS 922si + 1x Mediaguard cam + 1x Aston cam+ Cloneplus 3x. Visiosat Bisatellite met 3x LNB.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen