Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kijk al jaren naar orf maar nu heb ik een nieuwe CIE kaart gekregen van orf en die deed het 30 dagen en toen niets meer.

Ik krijg dus geen updates op deze nieuwe kaart, ik heb scam al geprobeert maar dat hielp ook niet.

Wie heeft een oplossing ?

ps ik gebruik geen module dus het gewone slot van de vu+duo.

• Moderator
Geplaatst:

wat voor een softcam heb je zoal geprobeerd, en wat voor een codering is die CIE kaart?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst: (aangepast)

welke scam? 3.60 dan update door

scam 3.59 dan geen update

en normaal gebruik in oscam

dus voor update scam 3.60 voor gebruik oscam (met au disabled).

tip van alle autriaboys met ICE kaart

cIAO

ga nog even verder, met oscam ook alle emms blokken

ciao

voor de duidelijkheid

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

ICE = Irdeto Cryptoworks Envelope

Ik heb ook zo'n kaart en ik gebruik Oscam als cardserver.

ORF stuurt heel lang van te voren al een datum voor de toekomst. Die van mij heeft alse datum:

chid 0D95 000004 0000000000000001 00000000 2012-08-31 2013-05-08 0D95:000004

Hieronder de dor mij gebruikte config:

[reader]

label = orf

protocol = internal

device = /dev/sci1

services = orf

showcls = 4

caid = 0D95

detect = cd

mhz = 300

cardmhz = 357

group = 1

emmcache = 1,3,2

blockemm-g = 1

auprovid = 000D95

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Ik gebruik scam 3.60 maar ik krijg geen update ik heb zeker 30 minuten gewacht op ORF1 maar geen update .

De oplossing met oscam bergrijp ik niet, dit is acrabatra voor mij.

maar bedankt voor het meedenken.

Geplaatst:

Ik heb oscam geinstalleerd vervolgens in de map root/etc een oscam.cfg gemaakt en daar jou config in gecopieerd.

Ik hoop dat ik dat zo goed heb gedaan.

Laat even weten.

Geplaatst:

het lukraak kopieren van iemand anders zijn instelling zal een gelukstreffer zijn

als hij de kaart in kaartslot beneden heeft en jij in kaartslot boven, past die cfg al niet

je moet niet enkel die oscam.cfg hebben je moet meer ingesteld hebben, wat en hoe leer je in de basis stickies / uitleg over oscam

is de kaart al verre over de activering tijd heen, verlopen qua entitlements, zul je een nieuwe activering moeten aanvragen.

bovendien de Oscam wil liever per webinterface + daarna softcam menu geherstart worden, opdat de wijzigingen echt geimplementeerd worden.

Mrbeam schrijft echter ook

blockemm-g = 1

dus geen emm die niet bekent is

maar bij hem is de kaart wellicht nog geactiveerd.

voor Orf ICE vindt je genoeg buiten dit forum om.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Bedankt voor je antwoord, ik heb wat rond gesnuffeld bij oscam-onderwerpen en heb gezien dat dit alleen voor hogeschoolgebruikers is weggelegd.

Dus ik laat het maar zitten, dan maar geen orf meer.

Geplaatst:

Zal morgen het 0820..nr van ORF even voor je bellen om te vragen of de kaart (heb je kaartnummer) actief zou moeten zijn. Bovenste of onderste slot moet niet uitmaken. Wel dat de chip naar beneden moet zitten en dat het volgens de ORF wel 3 uren kan duren voordat de kaart actief wordt. Het antwoord van ORF hoor je z.s.m.

GR. Jac

Vr.Gr. Jac
Vu+Duo2 met Black Hole
Canal Digitaal en ORF (Irdeto) kaarten

Geplaatst:

De verkoper heeft deze kaart voor 30 dagen vrij laten schakelen. Binnen deze 30 dagen moet je dan een formulier invullen en opsturen. Verder moet je de kosten van ongeveer €.18,- betaald hebben. Wanneer je dat allemaal hebt laten doen is de kaart 5 jaar geldig zonder verdere kosten. Er is dus werk aan de winkel voor de koper van de kaart in Oostenrijk. Groetjes......Jac

Vr.Gr. Jac
Vu+Duo2 met Black Hole
Canal Digitaal en ORF (Irdeto) kaarten

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...