Ga naar inhoud


variabele of vast energie


Daan

Aanbevolen berichten

Krijg regelmatig een aanbod van de energie boer, momenteel heb ik een variabele prijs als ik hem vast zou zetten voor 3 jaar zou dat volgens mij voordelen en nadelen kunnen hebben ik zie eigelijk het nut er niet van wat zou dat schelen een paar euro per jaar?

betaal nu per maand een vastbedrag dat vindt ik wel best maar zit gewoon te denken wat voordeel ik ermee krijg voor die paar euro als dat het zo is maak me daar niet zo druk over ik neem aan dat dit over 1 jaar berekend is.

 

Of is dit voordeliger ben niet grootverbruiker ;)

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


de stroom prijs maakt maar een fractie uit van de prijs

grof gezegd stroom kost 7 cnt en 13 cnt bijkomende kosten totaal 20 cnt

 

die 7 cnt is bij variabel ,neem je 4 jaar vast kost het opeens 9 cnt.

 

Ik weet ook niet wat de prijs gaat doen ,dus of variabel of vast beter is

Link naar reactie
Delen op andere sites

het goedkoopst is om op dit moment elk jaar te wisselen van energie leverancier en gebruik te maken van lokkertjes en eenmalige kortingen.

De normale prijzen liggen nl. niet zo ver uit elkaar maar 150 euro welkomst premie ed. kan wel een leuk verschil maken.

 

Tip ga eens zoeken op energie collectief van oa. de consumentenbond, die zoeken alles voor je uit en je krijgt vanzelf een aanbieding met de beste prijs voor dat moment.

 

Langdurige kontrakten zijn tot nu toe nog nooit voordeliger geweest dan kortlopende kontrakten maar belemmeren je wel om na een jaar weer te wisselen naar iemand met een leuke welkomst premie.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet net als ik een dynamische energiegebruiker worden.

Gewoon elk jaar een andere leverancier nemen als dank krijg je dan allerlei leuke kadotjes.

Met een beetje shoppen is enkele honderden euros zo verdiend.

Afgelopen jaar ben ik van Nuon naar Essent gegaan.

Zoeken naar voordeeltjes doe ik altijd bij gaslicht.com en Easyswitch.nl

Een advies kies niet voor variabel maar altijd voor vaste prijs en een kontrakt nooit langer dan 1 jaar.

En als Nuon in de loop van het jaar een goede aktie heeft ga ik gewoon weer terug. :)

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat leo1949 zegt. Ik ben ook van Nuon naar Essent verhuisd met een 1 jarig contract voor een vaste prijs. Met mijn gebruik scheelde het inclusief welkomspremie bijna € 500 tussen essent en nuon.

 

Volgend jaar als het contract afloopt ga ik weer shoppen, en is er iemand anders goedkoper dan stap ik zo weer over naar een andere energieleverancier. Het is bizar dat het zo moet, maar als je ziet wat je kan besparen door goed te vergelijken, dan loont het echt de moeite.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Het begint leuk te worden, hebt net zitten vergelijken en ja hoor inderdaad het gaat mijn ook een klap geld schellen als ik overstap. Een overstap van Nuon naar Essent met premie korting van €170. bijna €400 besparing per jaar.

 

Thanks mensen

 

met vriendelijke groet,

nchingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet!

Kijk heel goed naar het te betalen maandbedrag (maandverbruik) wat voor je bepaald wordt.

Als je nu goedkoper per maand uit bent en je moet het na de jaarafrekening alsnog bijbetalen schiet niet op.

Of iets echt goedkoper is kan je pas zeggen na de jaarafrekening.

En zorg dat je na afloop van zo'n lokkerdeal direct overstapt naar een andere leverancier anders gaat de kassa rinkelen bij je huidige leverancier.

En de websites met zogenaamd onafhankelijk advies zijn echt niet zo afhankelijk als wordt beweerd.

Opletten dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satdorus,

 

Ik heb het nog niet aangevraagd. Ga toch maar goed uitzoeken. Bij Nuon is mijn maandbedrag omhoog gegaan naar €165 pm. Ja dat is erg hoog vandaar op zoek naar een andere. Ik hebt het wel verlaag naar €140pm. Hebt wel de jaarverbruikt ingevuld bij tabel met zoeken naar anderen energie bedrijf.Bij mijn kwam Essent.voordelig uit.maandbedrag €129 pm en €1600 per jaar. Ja inderdaad wat gebeurt als je te veel stookt ?.. Hoop een goede oplossing te vinden.

 

bedankt, :(

groet,

nchingo

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de prijs vast of variabel ?

 

vandaag lokken ze je met een lage prijs en ben je met hun in

zee gegaan wordt de prijs een maand later hoger per kwh/m3

bij de jaarafrekening kom je er achter dat je duurder bent.

 

Als je op hun sites gaat kijken naar de prijzen zie je (als je de prijzen al vind) dat de

variabele prijs lager is als de vaste prijs ,dat heeft ook een reden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pukje als je vaste prijs neemt dan blijft die prijs het hele jaar het zelfde.

 

Wel moet je er opletten dat je in de 12e maand pas opzeg zodat je 13 maanden energie afneemt van je oude leverancier.

Ik ken iemand die opzegde en zijn energieleverancier hem gelijk uitschreef en over deed aan de nieuwe leverancier.

Het gevolg was dat hij 2 weken te vroeg werd uitgeschreven, hij had zijn kontrakt dus niet uitgediend en kon zijn bonus terug betalen

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...