Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

sedert een paar dagen zit ik men een fenomeen dat mijn signaal serieus verzwakt is of zelfs volledig weg valt, overdag geen problemen maar zo vanaf 18u beginnen de problemen. gisteren had ik een zwak signaal van 18u tot 18u30 ongeveer dan weer een uurtje goed maar vanaf 19u30 weer een verzwakking tot totaal geen signaal niet meer, nu nog eens gekeken o

streeks 12u en heb ik volledig signaal op 19,5 Gr. en beetje verzwakt op 23,5.

Weet er iemand raad

Geplaatst:

Beste singha

Geef eens wat meer informatie.

Welke schotel heb je en welke lnb’s?

Waar woon je ongeveer en heb je voor die tijd altijd een prima ontvangst gehad of viel het signaal bij een flinke bui ook wel eens weg?

Als het signaal wegvalt, betreft het dan op alle satellieten die je kunt ontvangen of valt er eerst een bepaalde satelliet weg.

Geplaatst:

hallo

het is de standaard schotel van Mobistar 60 cm met duo lnb,

heb dat al twee jaar en nooit problemen gehad behalve bij serieuze stortregen bij gewoon zware regen geen problemen

al mijn zenders vallen weg is dus bij beiden satellieten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb nog nooit van een Mobistar-schotel gehoord en ook Google kent hem niet.

Grote kans dat het aan je coaxkabel ligt want als het aan het uitrichten zou liggen, dan valt eerst de Astra 3 weg. Welk merk en type coaxkabel heb je gebruikt?

Misschien is er wel water in gekomen. Dit kun je controleren door er een paar cm. van af te snijden. Blinken de gevlochten graadjes niet meer, dan is dat een slecht teken. Zou je eens een foto willen maken van de schotel met duo-lnb. Deze kun je plaatsen op de volledige editor.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

is een schotel van mobistar TV een aanbieder hier in belgie de coaxkabel zijn er die ik heb gekocht in een satelliet winkel zal eens kijken voor vocht in de kabel,

zou dit het probleem kunnen zijn, vind toch raar dat ik overdag geen probleem mee heb.

Geplaatst:

Belangrijk bij een coaxkabel voor satellietontvangst is dat er behalve gevlochten draadje voor de mantel ook een folieafscherming aanwezig is.

Aansnijden van de coaxkabel doe je volgens afbeelding 1.

Let bij de F-connector er op schroeven dat de binnenisolatie niet buiten de flens uit steekt (a en b even hoog).

post-60869-0-78786800-1351690194_thumb.jpg

post-60869-0-03172300-1351690209_thumb.jpg

Geplaatst:

Het ziet er toch naar uit dat je last van instraling hebt op je coaxkabel. Als het goed is kun je bij je ontvanger toch zien welk merk en type coax je hebt. Dit staat er om de paar decimeter op gedrukt.

Geplaatst:

De kans op instraling lijkt me te verwaarlozen. Ik gok dat de LNB stuk is.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Nieuwe lnb er op , zit waarschijnlijk water in, kijk even of er ook een scheurtje

in de dop van de kop van de lnb zit

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

RG6, dat is Archsat RG6 coaxkabel. Dit is een goede afgeschermde coaxkabel die normaal gesproken geen instraling toelaat van Dect-telefoons, magnetrons, wifi signalen enz. Instraling is dus onwaarschijnlijk.

Dit was in eerste instantie het meest waarschijnlijke omdat je de slechte ontvangst alleen op bepaalde tijden hebt. Natuurlijk kan ook het slechte weer nog een invloed hebben maar gisteren waren er maar gewone kleine regenbuien, dus niets extreems.

Dan toch grote kans dat je signaal wat aan de zwakke kant is.

Kun je de ongecodeerde zender Planeta HD op de Astra 3 goed ontvangen?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen