Ga naar inhoud

Externe disk, map /media/sdb2 verwijderd. Kan dit kwaad?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Vanmiddag heb ik een externe usb-schijf aangesloten op mijn vu+-duo. Alles lijkt goed te functioneren. Ik was zelf blij verrast over de reactietijd t.o.v. de interne HD.

In mijn enthousiasme heb ik per ongelijk in het volgende lijstje de map sdb2 verwijderd.

hdd

net

sdb1

sdb2

usb

Ik heb geen idee wat dit is. sdb1 blijkt de net aangesloten externe harde schijf te zijn. Kan sdb2 dezelfde harde schijf geweest zijn? Ik heb nl. een keer de stroomvoorziening van de externe schijf losgekoppeld gehad.

En waarom meldt de nieuwe schijf zich niet onder usb in bovengenoemd lijstje.

Het zal wel logisch zijn maar ik heb het apparaat nog niet zo lang en weet er dus nog niet veel vanaf.

aangepast door wiz
topic titel aangepast

Geplaatst:

Linux heeft voor elke datadrager een andere naam

SDB is voor een hardeschijf het nummer erachter welke hardeschijf het is je hebt op de 1 of andere manier het mount punt voor de 2e hardeschijf verwijdert

Volgensmij geeft dit geen problemen maar daar kan een ander je vast het sluitende antwoord wel opgeven

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels het "probleem" opgelost. Ik heb de moed gehad om OpenPli 2.1 er opnieuw op te zetten. En zo kom je langzaamaan steeds verder met het leren kennen van de Vu+duo :) .

Sorry voor mijn late reactie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...