Checkin Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 Mijn HDD is gecrasht,deze komt uit een WD Netcenter. De data is terug te halen door een extern bedrijf, nu echter de vraag is de volgende handeling echt nodig ? Conversie ReiserFS -> NTFS (bedrijf levert data op een nieuwe externe eSATA harde schijf ) Ik wil eigenlijk mijn eigen HDD uit mijn Conceptronic CH3MNAS aanleveren waar de data dan opgezet kan worden. Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
winwiz Geplaatst: 31 oktober 2012 Geplaatst: 31 oktober 2012 Waarschijnlijk doen ze de restauratie op een Windows PC en leveren ze de data dus aan op een in Windows geformatteerde schijf. Netcenters en dat soort spul werkt meestal onder een linux achtig systeem. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Checkin Geplaatst: 1 november 2012 Auteur Geplaatst: 1 november 2012 Ik kan de data aangeleverd krijgen in ReiserFS op een portabel HDD USB 3.0 , echter de vraag, kan je de data in ReiserFS zomaar op de HDD van de Conceptronic CH3MNAS kopieren zodat de data dan weer beschikbaar komt in het netwerk. Alle Pc in het netwerk draaien op Win7. Vanwaar deze vraag ? voor de Conversie ReiserFS -> NTFS wordt een aanzienlijk bedrag voor gevraagd. Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
winwiz Geplaatst: 1 november 2012 Geplaatst: 1 november 2012 Ah nu weet ik wat je bedoelt. Zoek eens op Freeware Linux Reader for Windows of YAReG. Dan moet je zo'n partitie kunnen lezen Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Checkin Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Geplaatst: 6 november 2012 Tja .. kosten lopen behoorlijk op, onderstaand engelstalig bericht beschrijft precies mijn probleem. om nu 900 Euries te betalen voor data recovery ..... tis maar net wat je voor over hebt natuurlijk. Faulty PCB Damage to the PCB (Printed Circuit Board) is another reason for Western Digtal WD2500JB 00REA0 hard drives to malfunction. Like all other brands of hard drives, Western Digtal drives are also very vulnerable to power surges and overheating. These electronics problems cause spindle motor controller chip to burn and damage the circuit board. When the circuit board gets damaged, hard drive will not spin when powered on or you should see or smell the smoke coming out of your computer. Wat mag je nu als gemiddelde leeftijd nemen voor een HDD die in de WD Netcenter heeft gezeten ? Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
winwiz Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 De MTBF staat op ruim 1 miljoen uur opgegeven.... Dat is meer dan 100 jaar. De praktijk is echter anders. Maar om dit soort problemen te voorkomen bestaan er backups. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Checkin Geplaatst: 9 november 2012 Auteur Geplaatst: 9 november 2012 (aangepast) Tja en laat die nou net gecrasht zijn, alleen stond daar ook nog data op die niet geback-upt was 9 november 2012 aangepast door Checkin Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen