robbo Geplaatst: 1 november 2012 Geplaatst: 1 november 2012 Ik heb een schotel (Wavefrontier T55) op het dak gezet en het signaal (ookal richt ik mij op 1 LNB) valt me wat tegen (SNR 61%). Heb al een hoop geprobeerd (kabel, elevatie, skew, mast) maar krijg het niet goed. Voordat ik verder ga sleutelen aan de opstelling, wil ik weten of deze schoorsteen enige invloed kan hebben op het signaal. Volgens Satellite director zit hotbird onder de cirkel. Ik ging er van uit dat de schoorsteen geen probleem was voor het signaal omdat hij vrij in het zicht is maar begin nu te twijfelen...
Moderator ceesv Geplaatst: 1 november 2012 Moderator Geplaatst: 1 november 2012 Zit je schotel wel goed in elkaar? Het gaatje in de rand van de hulpreflector moet naar beneden kijken. Ook de LNB houder kan je op 2 manieren monteren, slechts een manier is de goede manier. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
robbo Geplaatst: 1 november 2012 Auteur Geplaatst: 1 november 2012 (aangepast) Yep. Heb gisteravond nog het hele schotelinstel document van ***** doorgespit (mag er niet naar linken van het forum) en daar staan de tips van het gaatje en van de lnb houder ook in. Gisteren voor de zekerheid nog even gecheckt of de lnb houder goed zat (de gaatjes wist ik al). Maar de schoorsteen kan het dus niet zijn? Heb mijn smartphone vlak voor de hulpreflector gehouden. Dat is dus het laagste punt. 1 november 2012 aangepast door ceesv
Moderator ceesv Geplaatst: 1 november 2012 Moderator Geplaatst: 1 november 2012 De skew van de schotel en de skew van de LNB zijn ook ingesteld? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
robbo Geplaatst: 1 november 2012 Auteur Geplaatst: 1 november 2012 (Corrigeer me als ik fout zit, het is mijn eerste schotel) In alle handleidingen zie ik dat je de schotel eerst in moet stellen voor de middelste LNB. Daarvoor moet hij waterpas staan (zie bijv. http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur). Ik heb verder niets aan de LNB ingesteld. Heb hem iets gedraaid in de houder maar dat hielp alleen voor de buitenste iets.
Eduard07 Geplaatst: 1 november 2012 Geplaatst: 1 november 2012 Robbo, twee vraagjes. Op welke satelliet is je middelste lnb gericht? Op welke Hotbird zender heb je 61%? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
robbo Geplaatst: 1 november 2012 Auteur Geplaatst: 1 november 2012 De middelste zit op hotbird. Heb hem op BVN gezet en daar heb ik nu 61%. Het uiteindelijke doel is het om Eurobird 1 (28,5E), Astra 3A (23,5E), Astra 1 (19,2E), HotBird (13,0E) en Thor (-0,8W) te krijgen. Volgens de holles sheet moet de hotbird dan op positie 0.7 op de wavefrontier zitten. Dat is dus vrijwel het midden.
Eduard07 Geplaatst: 1 november 2012 Geplaatst: 1 november 2012 (aangepast) Ook al heb ik geen T55, misschien heb je toch wat aan de informatie die ik geef. Ik heb een 80 cm Fuba schotel, met de Astra 3 in het midden op de multirail. Dat betekent dat ik de Hotbird 10 graden scheel heb staan. Dat is veel. Ik gebruik een Alps lnb. Die presteert minder dan bv een Inverto Black Ultra. Toch krijg ik BVN nog 70% binnen op mijn Dreambox. SNR 11,2. Wat voor ontvanger heb je? En welk merk lnb? 1 november 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
robbo Geplaatst: 1 november 2012 Auteur Geplaatst: 1 november 2012 (aangepast) Hmm. Misschien nog eens aan de LNB draaien dus.. Heb een Venton Rocket single LNB EXL-S. Weet niet of ik naar de shop mag linken maar hij is makkelijk te vinden met een google search. Oh, en ik heb een dreambox DM8000. 1 november 2012 aangepast door robbo
Eduard07 Geplaatst: 1 november 2012 Geplaatst: 1 november 2012 (aangepast) Los van de schotels die verschillend zijn, hebben we beiden dus een Dreambox. Dat zou een vergelijking enigszins kunnen helpen. Ik heb smalle Alps lnb's. Het is mooi dat die er zijn als satellieten vrijwel naast elkaar liggen, zoals de Astra 1 en 3. Die Venton lijkt me vergelijkbaar. Ik weet niet welke techniek erin zit. Ik weet ook niet hoeveel regenreserve ze hebben als nat zijn. Dat zou je met een plantensproeier kunnen onderzoeken. Maar smalle lnb's boeten wel enigszins aan gevoeligheid in. Het lijkt me de moeite waard de Venton eens te vervangen door een lnb met een "normale, brede snuit" en te kijken welke gevolgen dat heeft voor het signaal. 1 november 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 2 november 2012 Geplaatst: 2 november 2012 0.7 moet je dan om te beginnen ook aanhouden, dus heel voorzichtig even losdraaien en mm verzchuiven hotbird, ondanks dat ie in het midden staat moet toch even een skew krijgen, ook weer heel voorzichtig even draaien mm met dreambox enigma2 satfinder zie je gelijk de waarden de hoogte in schieten ciao Busy Line Rose Murphy
robbo Geplaatst: 2 november 2012 Auteur Geplaatst: 2 november 2012 Vandaag nog even getest: - LNB draaien - LNB op 0.7 zetten (en daarna de Azimuth opnieuw moeten bijstellen - Elevation hoek nogmaals gecontroleerd Kom nog niet hoger dan 60/61%. Volgende plan: andere LNB kopen en die proberen. Mag ik de conclusie trekken dat de schoorsteen (op de foto) geen invloed heeft? Niemand heeft het daar over gehad.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 november 2012 Moderator Geplaatst: 2 november 2012 De foto is moeilijk te beoordelen, omdat je de schotel zelf niet op de foto ziet en daardoor een referentie met het horizontale vlak mist. Misschien een foto van opzij maken waarop de schoorsteen en de schotel staan. De camera daarbij horizontaal houden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 2 november 2012 Geplaatst: 2 november 2012 Daar wil nog wel wat over zeggen. Was het gisteren vergeten. Ik ga er voorlopig even vanuit, dat een beetje schoorsteen al zou betekenen dat je snel geen signaal meer hebt omdat ie massief is. Misschien is het theoretisch mogelijk dat het signaal voor een deel(tje) langs een schoorsteenpijp scheert.Maar een andere lnb (Inverto BlackUltra) zal jouw en ons wellicht weer meer informatie hierover verschaffen. Ben dus erg benieuwd hoe dit verder gaat. Blijf ons zo real-time mogelijk op de hoogte houden. Kunnen we blijven meedenken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
robbo Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Geplaatst: 3 november 2012 Heb met Google gezocht maar volgens mij zit er hier geen winkel in de buurt die de Inverto heeft. Heb er nu een online besteld. Gok dat hij dinsdag pas binnen is. Heb een foto bijgevoegd van de situatie. Weet niet of je er veel aan kan zien. De liftschacht is ongeveer 1.10 hoog en de schotel hangt daar boven aan de muur. Het hoogste puntje van de schoorsteen steekt ongeveer een meter boven de omheining uit. Vanaf de schotel gezien, hangt de hotbird ongeveer boven de schoorsteen volgens de app Satellite director
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen