Ga naar inhoud

Heeft deze schoorsteen invloed op mijn signaal?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je hebt gelijk, sorry: "inclined" (orbit) is inderdaad hoger. :blush:

(Wel apart dat een kerkhof hoger ligt, trouwens. Tenzij je religieus bent, misschien. ;) )

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

BesteEduard07

Dat de kerkhofbaan hoger ligt is helemaal niet vreemd immers de raketmotor bevindt zich aan de achterzijde van de vliegrichting. Door deze motor te ontbranden, krijgt de satelliet meer snelheid en komt in een hogere baan. Zou je naar een lagere baan willen, dan moet de satelliet eerst omgedraaid worden zodat de raketmotor aan de voorzijde van de vliegrichting komt.

Bovendien bevinden zich onder de Clarkebeltring al genoeg obstakels waar allemaal rekening mee gehouden moet worden.

Geplaatst:

Logisch en duidelijk.

Maar het ging mij dus om een draaibare motor die de elevatie ook kon bijstellen.Zo kwam ik op die inclined orbits, maar dat was een zijspoor. ;)

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

De Inverto Black Ultra heeft wel iets geholpen. Ik kom nu op 65% uit. Nog steeds niet wat ik denk dat het zou moeten (kunnen) zijn. Als ik een HD zender kiijk, heb ik wel perfect beeld. Gisteravond in de regen met de Venton LNB ook. Misschien Geeft de Dreambox gewoon wel weinig aan.

Heb nog even een detailfoto van de schotel toegevoegd met de verschillende LNB's.

post-36161-0-24907800-1352304010_thumb.jpg

aangepast door robbo
Geplaatst:

uhm de dreambox geeft iets aan maar zeker niet een geeikte waarde

dat is al jaren de stelling hier op het forum dat die waarden enkel een verhoudingsgetal zijn...

mister x heeft 91% (op zelfde positie en zender)

mister y heeft met zelfde apparatuur 70% (op zelfde positie en zender)

en ik heb 67% met een >niet dreambox< (op zelfde positie en zender)

dus we kunnen niets 1:1 vergelijken enkel stellen hoe hoger in jouw geval des te beter.

anders gaan straks nog mensen beweren dat een witte Wavefrontier beter is dan een antraciet-grijze wavefrontier

ciao

Busy Line

Rose Murphy

Geplaatst:

anders gaan straks nog mensen beweren dat een witte Wavefrontier beter is dan een antraciet-grijze wavefrontier

ciao

Huh? Is dat dan niet zo? :huh:

Geplaatst:

De Inverto Black Ultra heeft wel iets geholpen. Ik kom nu op 65% uit. Nog steeds niet wat ik denk dat het zou moeten (kunnen) zijn. Als ik een HD zender kiijk, heb ik wel perfect beeld. Gisteravond in de regen met de Venton LNB ook. Misschien Geeft de Dreambox gewoon wel weinig aan.

Heb nog even een detailfoto van de schotel toegevoegd met de verschillende LNB's.

Wat voor diseqc switch gebruik je?

Geplaatst: (aangepast)

Wat voor diseqc switch gebruik je?

Een EMP Atevio DiSEqC switch 8 in en 1 out maar ik heb gemeten (en afgesteld) zonder switch.

aangepast door robbo
Geplaatst:

Volgens mij heb jij de Inverto Black Ultra te ver achteruit in de klem gezet. Veel mensen doen het niet maar bij het optimaal afstellen van een schotel en de lnb’s, hoort ook de feedhorn op het focuspunt afstellen. Als je de lnb-klem wat los zet, moet je de lnb’s voor- en achteruit schuiven totdat je de beste signaalkwaliteit hebt verkregen. Niet dat je hiermee 5% winst haalt maar elke procent is er weer één.

De Venton-lnb’s heb je allemaal maximaal naar voren gezet. Gaf dat het beste resultaat?

Geplaatst:

Volgens mij heb jij de Inverto Black Ultra te ver achteruit in de klem gezet. Veel mensen doen het niet maar bij het optimaal afstellen van een schotel en de lnb’s, hoort ook de feedhorn op het focuspunt afstellen. Als je de lnb-klem wat los zet, moet je de lnb’s voor- en achteruit schuiven totdat je de beste signaalkwaliteit hebt verkregen. Niet dat je hiermee 5% winst haalt maar elke procent is er weer één.

De Venton-lnb’s heb je allemaal maximaal naar voren gezet. Gaf dat het beste resultaat?

De Black ultra gaf zo het beste resultaat. Volgens mij de Venton's weer op deze manier. Heb nu zoveel gepield. Als het weer een beetje redelijk is, ga ik alles fijn-afstemmen. Voor nu weet ik gewoon dat het signaal op de dreambox niet veel hoger wordt.

Geplaatst:

1) Ook de draai van de lnb richting het midden van de schotel zal meestal nog versterking geven, maar ik zie dat de multirail die ronding naar binnen al heeft.

2) Ook heb op de DM op de Hotbird op mijn multirail 55-70% signaal, omdat ik Astra3 op het midden heb gezet. Ik moet wel zeggen dat de DM500 zelfs bij minder dan 40% signaal

(eergisteren bij zware regenbuien) nog steeds onverstoorbaar perfect signaal bleef geven. Het is dus puur een weet. Toch ga ik die Alps-twin binnenkort vervangen door een MTI.

3) de ene diseqc dempt meer dan de andere, en kost dus signaalsterkte. Vandaar mijn vraag.

Ben wel benieuwd wat je finetunen aan bevindingen gaat opleveren.

Geplaatst:

Heb net nog wat gedraaid (skew) om BBC beter te krijgen. Die krijg ik nu wel op 72% op een Venton. Hotbird zakte daardoor weer in. Veel te veel gepield. Maar weer eens van voren af aan beginnen met het stellen van Hotbird en dan de volgende LNB's een voor een. Ik heb nu wel het idee dat de elevatie en de azimuth goed staan en ik weet ongeveer wat ik mag verwachten aan signaal. Dat helpt al een hoop.

Voor zover allemaal bedankt voor de input.

Geplaatst:

@robbo, die multirail, loopt die horizontaal of kun je die ook kantelen?

Astra 3 ligt immers op een lager punt op de Clarke Belt dan Hotbird. Als de multirail waterpas staat, zit je deels buiten de Belt en verlies je signaal.

Trouwens, te veel pielen kan niet, want het levert doorgaans ook weer wijsheid op. Meten is weten. Niet geschoten, altijd mis. ;)

Geplaatst:

@robbo, die multirail, loopt die horizontaal of kun je die ook kantelen?

Astra 3 ligt immers op een lager punt op de Clarke Belt dan Hotbird. Als de multirail waterpas staat, zit je deels buiten de Belt en verlies je signaal.

Trouwens, te veel pielen kan niet, want het levert doorgaans ook weer wijsheid op. Meten is weten. Niet geschoten, altijd mis. ;)

De multirail zelf is niet kantelbaar. In plaats daarvan kantel je de hele schotel. Zie: http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur

Het klopt dat je nooit te veel kan pielen. Heb in de afgelopen periode inderdaad veel geleerd. Nu alles nog een keer instellen en dan vastzetten :)

Geplaatst:

Beste robbo

Ik mag aannemen dat de schotelskew op ongeveer 6 graden hebt ingesteld? Dit is natuurlijk een beetje afhankelijk van waar je in België woont en of je de Astra 28,2 maximaal ontvangt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen