Tonskidutch Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Beste Sprietje, je bent een van de zeer gewaardeerde forumleden die het schotel uitrichten en de techniek eromtrend aan de "nieuwe schotelaars" over kan brengen...! daar wil ik zeer zeker niet over gaan muggenziften. voor de wave kun je nagenoeg alles op je eetkamertafel inrichten als je de holles sheet gebruikt... en bij de opstelling buiten hoef je maar weinig meer te doen dan heel weinig aanpassen. dus je konstatering dat er minieme graadafwijkingen zijn (je laatste reactie hierboven) bevestig ik daarmee om de uitrichting te optimeren. ciao (schudden en lichtjes rukken was ooit wpw's advies) Compulsion Röyksopp
Sprietje Geplaatst: 9 november 2012 Geplaatst: 9 november 2012 Beste Tonskidutch Dat je alles op de eetkamertafel al kunt afstellen, geldt zeker niet alleen voor de Wavefrontier, ook bij bijv. de Triax met multiblock kun je binnen alles al afstellen. Dat heb je zeker wel eens gezien met alle gegevens die ik al voor veel mensen heb uitgerekend. En niet alleen voor de Triax, bij elke schotel is dit uit te rekenen alleen is op heel internet dat rekenmodel niet beschikbaar. Ik heb mijn eigen rekenmodel daarvoor waarbij ik voor een aantal berekeningen wel Dishpointer en Satlex gebruik.
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 o ja, dat is waar sprietje... kun je allemaal op tafel en al redelijk nauwkeurig voor instellen finetunen doen we dan op de mast het bespaart je inderdaad uren lang heen en weer zwenken met de wok Compulsion Röyksopp
Eduard07 Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 Moet je thuis wel zo'n geschikte eetkamertafel hebben. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 je bedoeld een met een mast ja is aan te raden Compulsion Röyksopp
Eduard07 Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 je bedoeld een met een mast of een met een "sprietje". Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 Sommige mensen hebben een paal in huis staan om te oefenen met paaldansen. Dat is natuurlijk ideaal om daar je schotel aan te bevestigen om alle lnb’s af te stellen. Kun je hem op een geschikte hoogte zetten.
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 zou me ook nog interesseren of robbo nu goed beeld heeft naast al die acrobatiek Compulsion Röyksopp
Sprietje Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 Vergis je niet in het aantal mensen die zo’n paal in huis hebben staan. Je mag hem natuurlijk absoluut niet beschadigen dus eerst flink wat bescherming erover voordat je de schotel daar aan bevestigt maar verder ideaal om je lnb’s op de schotel hierop lekker droog op af te stellen en je coaxkabels allemaal netjes te bundelen. Ze willen er zelfs een Olympische sport van maken, lees: http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3293785/2012/07/30/Paaldansen-binnenkort-een-olympische-sport.dhtml
Eduard07 Geplaatst: 11 november 2012 Geplaatst: 11 november 2012 Maar dan sta wel goed voor paal. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
robbo Geplaatst: 12 november 2012 Auteur Geplaatst: 12 november 2012 Ik ben op de 6 graden gekomen door het draaien van de schotel met mijn satfinder er aan. Heb dus niet naar de schaalverdeling gekeken want het is toch heel lastig om het verschil tussen 5 en 6 graden te zien. Heb daarna met mijn telefoon gekeken welke hoek hij aangaf en dat bleek 6 graden te zijn. Blijkbaar is de gradenmeter in mijn telefoon best nauwkeurig. Heb de waarden in de Holles sheet bijgevoegd. Ik hoef de hotbird trouwens niet perse in het midden. Zou niet weten waarom. de belangrijkste reden waarom deze LNB er op zit is omdat hotbird redelijk in het midden zat en dat ik deze in combinatie met BVN kon gebruiken voor het uitrichten van mijn schotel. Was van plan om hem na het uitrichten te verplaatsen naar 4.8 maar dat hoeft niet meer nu ik een extra LNB heb.
Tonskidutch Geplaatst: 12 november 2012 Geplaatst: 12 november 2012 aha. overigens als je een andere satpositie in het midden neemt moet je wel alles doorschuiven en de schotel skew en elevatie nieuw instellen... volgens de excel tabel. je hebt dan wel de slag te pakken met al dat uitrichten en kunt zo je belangrijkste kijk positie omhoog krikken met betrekking tot de ontvangst waarden. er was eens een afbeelding in het verleden op sat4all omtrent de t55 en t90 inzake de afname van de signaalsterkte tov het midden daarom staat bij mij 19,2 op -0- en 23,5 komt daarmee ook lekker hard binnen ('t zijn mijn belangrijkste sat tv kijkzenders die daar te vinden zijn) weet niet of ik die oude afbeelding nog snel kan vinden, maar het kan belangrijk zijn voor je regen reserve op de belangrijke zenders. ciao Compulsion Röyksopp
oliver Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Omdat dit topic toch wel heeel erg over de Waverunner en uitlijning ervan gaat (topic is eigenlijk al heel erg offtopic ) voor 4 satelieten, is dit nou een ideale schotel? Of is de triax 'goed genoeg'. Ik kan me goed voorstellen dat deze stuk beter is door zijn form en uitbreidmogelijkheid (tot 8 LNB's meen ik, zonder de 'stok' voor meer) voor 4 satelieten dan een triax die 'eigenlijk' maar voor 1 LNB bedoeld is. Of zie ik dat verkeerd? Voor de prijs is het hem ook niet echt te doen. Triax +multiarm zit je toch ook wel op de 45E? De T55 is 49E?
Eduard07 Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Triax +multiarm zit je toch ook wel op de 45E? De T55 is 49E? Wat je zegt over de Triax begrijp ik niet helemaal. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
oliver Geplaatst: 20 november 2012 Geplaatst: 20 november 2012 Wat je zegt over de Triax begrijp ik niet helemaal. Nou, een triax tda 88 kost zo'n 40E http://www.satshopper.nl/index.php?action=toon_artikel&id=724 De multiarm is zo'n 12E http://www.satshopper.nl/index.php?action=toon_artikel&id=1049 Dus ben je al gauw 52!! Euro kwijt, terwijl de WaveRunner T55 50E is http://www.satshopper.nl/index.php?action=toon_artikel&id=717 Dus tja, als de waverunner ook nog is (mogelijk) betere ontvangst bied, is dat toch de betere optie, of niet?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen