Ga naar inhoud


NED1HD etc. over op 8PSK.


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geloof eerder dat 1 van de NL transponders wordt afgestoten.

Kan nog niet op de korte termijn..... Daar daar de master frequentie is... met de Fastscan - software upgrades e.d.....

 

En RTL4,5,7,8 moet van luxemburg komen en ze moeten nog enige tijd Seca2 SetTop pakket ondersteunen.... Maar al met al zijn er eigenlijk nog maar 6 zenders of zo echt nodig op Astra-1... De rest zit al op dubbel Astra-3.... al dan niet al in HD....

 

Maar met CDS weet je maar nooit... Wel verwacht ik dat RTL8HD ooit opgelost wordt (24/7) en dat er toch nog zenders bijkomen... ze zullen wel moeten ergens....

 

Ik hoor ook geruchten dat Vier-HD en Vijf-HD voor TVV zou kunnen gaan komen. Daar hebben ze ook bandbreedte voor nodig... En dan is het al snel op... (of die kunnen weer op de vrij gemaakte ruimte door MPEG4 op de TVV transponder op Astra-1)...

 

De tijd zal het voor ons leren - wij kunnen alleen speculeren.

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ondertussen is de transponder omgezet, dus voor iedereen die geen beeld meer heeft, transponder wijzigen of Fastscan uitvoeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met o.a. een Vu+ is dit zeer gemakkelijk.

In dit geval ben ik op Nederland 1 gaan staan, heb alleen op deze zender de FEC en 8psk veranderd en toen zoeken, dat was het.

Even switchen tussen NL 1 & 2 en je hebt weer beeld. Je hoeft dus niets te veranderen in Dreambox Edit.

Bij niet 8psk zenders, waar de FEC verandert, hoef je helemaal niks te doen. De ontvanger doet het zelf en,

je merkt er niks van.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Emekli

Met een ClarkeTech 5000HD gaat het nog gemakkelijker.

Je hoeft alleen de transponder te veranderen in 8PSK en Fec 2/3 en vervolgens af te sluiten. Zoeken hoeft helemaal niet en ik denk dat dat bij een Vu+ ook niet hoeft.

En bij mij CanalDigitaal goedgekeurde Inverto hoef ik helemaal niets te doen. Hier kon ik vanochtend Ned.1 HD gewoon bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met o.a. een Vu+ is dit zeer gemakkelijk.

 

Je antwoord is onvolledig:

  • De Solo en Duo vereisen een handmatige scan van de transponder, de makkelijkste manier is de zender op te zetten, dan via het menu een handmatige scan te kiezen zodat alles al ingevuld is en je alleen de modulatie en FEC hoeft te veranderen.
  • De Uno en Ultimo passen zich automatisch aan aan de nieuwe parameters, je merkt met deze ontvangers niets van de wijziging.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Zuppelan

Je zult wel helemaal gelijk hebben. Ik heb er alleen een hekel aan als mensen zo zitten te stoefen dat het met een bepaalde ontvanger (in dit geval de Vu+) zo gemakkelijk gaat om de veranderingen binnen te krijgen terwijl het met heel veel andere merken en types net zo gemakkelijk gaat of nog gemakkelijker. Het komt er op neer dat je eigenlijk een rund bent als je geen Vu+ hebt gekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... dat kom je meer tegen. "Ik gebruik Linux op mijn PC, dus ik heb lekker geen last van virussen." of "Als je nu Windows op je PC installeert dan werkt je nieuwe USB-camera meteen". Blij word ik er ook niet van, maar het gebeurt en zal blijven gebeuren.

 

Specifiek voor de ontvangermarkt zien mensen behoorlijk van ontvangerproblemen. De afwezigheid daarvan bij Linuxontvangers maken mensen enthousiast en dan krijg je inderdaad reacties dat je een rund bent als je .... En het heeft geen zin om één specifiek merkt op te hemelen. Oké, dat een ontvanger zich automatisch aanpast is wel aan de fabrikant toe te schrijven, maar als het makkelijk gaat de nieuwe parameters aan te passen komt dat geheel op het conto van Enigma2. We kunnen dus stellen dat niet alleen het antwoord onvolledig was, ook de verkeerde partij werd opgehemeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Solo en Duo vereisen een handmatige scan van de transponder, de makkelijkste manier is de zender op te zetten, dan via het menu een handmatige scan te kiezen zodat alles al ingevuld is en je alleen de modulatie en FEC hoeft te veranderen.

 

Zo gaat het dus met mijn DM800Se met OpenPLi ook .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...