Ga naar inhoud


De Topfield SRP-2401 C+,iemand hier bekend mee?


markedes

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe satteliet ontvanger.

Ik heb nu een rebox 9000 hdpvr die toch wel steeds problemen geeft, ik heb daar voor een topfield 5510 twin pvr gebruikt zonder noemenwaardige problemen.

Daarom kijk ik nu weer naar een topfield, in totaal tv zag ik dat ze de SRP-2401 C+ binnenkort gaan testen.

Is dit het nieuwste model en ken iemand dit model of heeft er iemand misschien een.

Ik kan er weinig over vinden.

 

gr.markedes

Link naar reactie
Delen op andere sites


CI+ lijkt me gecastreerd door CDS. Dit houdt zonder meer verband met het decoderen van opnames.

Ikzelf zou hem niet kopen. CDS modellen zijn tot nu toe niet echt toekomst-zeker gebleken.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal,

 

Ik heb deze ontvanger ca. 3 weken geleden gekocht. Ik gebruik hem met het laatste model Mediaguard cam en de laatste update daarvan. Ook het oranje kaartje zit er in. Ik heb geen abo meer bij CanalDigitaal, maar heb dus wel Nederland 1, 2 en 3 (HD).

Mooi beeld, maar ik heb wel één probleem waar ik in de summiere handleiding geen wijs uit wordt.

 

Hoe moet ik in godsnaam opnemen met dat ding? Lijkt me toch niet zo moeilijk, zou ik zeggen. Hij neemt alleen goed op als ik iets opneem via de rec knop en speelt het later ook goed af. Maar via de EPG iets instellen d.m.v. 2 keer op OK drukken lukt wel de opname, alleen hij wil het niet afspelen. Zelfs niet bij een FTA zender.

 

Ik heb al 2 keer op die manier op Radio Bremen TV Musikladen opgenomen, maar als ik het later afspeel (terwijl ik bij de info zie dat er 65 min. is opgenomen), zie ik al na 1 sec. "afspelen gestopt" en dat is het dan.

 

Vroeger (voor mijn Rebox) had ik de TF7700HDPVR en die nam prima op.

 

Heeft iemand een idee, of is dit een bekend Topfield probleem?

Alvast bedankt voor een antwoord.

 

PS: voor alle duidelijkheid, de cam en kaart zitten in de Topfield, niet in de TV.

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfons, ik ben bang dat je een van weinige tf srp bezitters bent. Zoals je jouw probleem beschrijft lijkt het een decodeerprobleem te zijn, net alsof je geen module en/of kaart in de tf hebt zitten. Met de 7700 was de opname binnen 2sec over. Hoeveel mb is de opname ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Alfred,

 

Ik krijg ook het idee dat ik een van de weinigen ben. :grin:

Ik heb die opname van Musikladen van zondag er nog op staan, ook al kan ik hem niet zien. Hij geeft als info aan 1 uur en 5 min. en een grootte van 935MB.

 

Ik heb vandaag ook de Topfield vertegenwoordiger in Groningen, waar ik hem gekocht heb, dit probleem doorgegeven. Misschien dat er van die kant iets zinnigs komt.

 

Ik ben ook benieuwd hoe hij uit de test komt binnenkort in TotaalTV.

 

Groet, Alfons

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lijkt erg veel op hetzelfde probleem dat ik ondervonden heb op mijn TF7710HDPVR : als ik vanuit stand by een geprogrammeerde opname wil maken op tuner 2, dan

heeft hij volgens het verbruikte geheugen wel opgenomen maar blijft het beeld toch zwart. Doe ik hetzelfde op tuner 1 dan is er wel beeld. Loopt er al een opname op tuner 1

dan werkt een geprogrammeerde opname op tuner 2 ( dus tegelijkertijd ) wel goed ( ?? ) ! Lijkt me toch ook wel op de een of andere manier een decoderingsprobleem.

Nu ik weet hoe ermee om te gaan, is er verder geen probleem en kan ik gewoon alles opnemen, dus in principe altijd de eerste geplande opname(s) op tuner 1.

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Albert,

 

Ik neem er niet veel op op. 2 Keer op! Eigenlijk heel weinig omdat ik voor 95% via UPC kijk.

Maar als ik opneem, neem ik idd via tuner 1 op. Lukt dus niet via de ingestelde tijd (EPG of handmatig), maar wel als ik gewoon thuis ben d.m.v. het indrukken van de rec toets.

 

Ik ben het een beetje beu en zet waarschijnlijk morgen de Rebox weer neer. Ik houd dit hier wel in de gaten en hoop nog wat op te steken van de test die in TotaalTV gaat komen en van een eventuele reactie van ***geen-reclame*** (sorry, de vertegenwoordiger van Topfield).

 

Bedankt voor je antwoord (en ook Alfred).

 

PS: nog even een aanvulling. Ik ben vanavond weer wat aan het uitproberen (opnemen) geweest. Als ik via de EPG een opname plan (b.v. 1 uur later op Nederland 3) en druk maar één keer op OK (er staat dan een P ipv een R bij 2 keer drukken), dan gaat het wel goed. Dat gaat maar bij één opname tegelijk en hij zet hem op schijf als [timeshift] Nederland 3. Ook al schakelt hij daarna de box uit, hij blijft er onder die naam in staan en is ook terug te kijken. (In mijn ogen) raar maar waar.

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Deze heeft hetzelfde probleem als meerdere Topfields, je kunt wel één zender opnemen en tegelijkertijd naar een andere kijken, maar dan zul je zo snel mogelijk de opname moeten decoderen door het af te spelen en dan op te nemen.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds enige weken heb ik een SRP-2401CI+, de Nederlandse versie met Canal Digitaal stempel op de doos.

De opnameproblemen als door anderen beschreven herken ik niet.

 

Wat ik wel herken is de volstrekt waardeloze handleiding, via de TF-site kan je de Engelse en de Duitse versie binnenhalen en die zijn veel uitgebreider, maar ook niet volledig.

Zo bestaat er bij de opnames een map AutoDescramble, wel zichtbaar in een screenshot in de laatste Engelse versie, maar het wordt niet beschreven. In hoeverre deze functie automatisch werkt heb ik nog niet kunnen ontdekken, er zijn instellingen mogelijk die mij niet logisch lijken, een handleiding zou welkom zijn.

 

Vier kanalen gelijktijdig opnemen en een ander bekijken, lijkt heel mooi, werkt ook, echter met een beperkte keuze mogelijkheid. Op tuner 1 RTL4 opnemen, op tuner 2 SBS6, beperkt de mogelijkheden voor de andere 3 kanalen tot Nederland 1, Nederland 2 en RTL 8.

 

Via een internet verbinding direct YouTube-filmpjes bekijken lijkt leuk, werkt alleen niet. De overzichtspagina is zichtbaar, voorkeuren kunnen worden ingesteld alleen wanneer er een filmpje zou moeten worden gedownload, springt de TF in de stress. Een probleem waar andere versies ook mee te maken hebben (gehad), meestal na een update. Dus maar wachten op een update.

 

Bij het afspelen van een opname loopt het geluid vaak niet synchroon, pauzeren en weer verder lost het probleem op, maar is slordig is het wel, vooral omdat andere versies er ook al mee te maken hebben gehad. Is de opname nog niet gedecodeerd en je gebruikt de spoel functie bij het afspelen, heb je een probleem. De pauze functie werkt niet meer en met heen- en weerspoelen kan je de situatie verbeteren maar goed wordt het niet meer. Ook maar weer wachten op een update.

 

Een ander probleem heb ik met de Timeshift-functie, in combinatie met het starten van een opname, maar daarover loopt een apart topic.

TF SRP2401-CI+ Nederlandse versie (CD) + Mediaguard

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alfons, al eens gepeobeert met een aston cam en 2.26 als fw erop. Hiermee werkte mijn tf7700 goed en stabiel en nam ik dagelijks 2 of meer programmas op. Heeft zo'n 4 jaar stabiel gewerkt.

 

Hallo Alfred,

 

Ik heb toen ik deze bestelde, gelijk de laatste MediaGuard Cam gekocht. Ik voel er weinig voor om nu alweer geld er aan uit te geven.

Maar bedankt voor je suggestie.

 

Overigens heb ik ook de 7700 gehad en daar had ik nooit problemen mee. Maar dat is al weer een jaar of 3 geleden.

aangepast door Alfons Verbiest
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ernst64,

 

Als ik in jouw bericht lees dat jij geen opnameprobleem heb zoals ik, terwijl jij ook de MediaGuard Cam gebruik, begin ik sterk het idee te krijgen dat ik een maandagochtend kneus heb getroffen. Of ik snap niet hoe je iets moet opnemen. Maar dat lijkt me erg stug.

 

Opnemen via de EPG doet hij wel, maar hij weigert beeld en geluid te geven bij het afspelen (ook als het een FTA zender betreft). Een opname maken door het indrukken van de rec toets werkt echter prima. Maar ja, dan moet je wel thuis zijn om die opname te kunnen maken.

 

YouTube filmpjes of muziek afspelen werkt bij mij ook niet, terwijl Shoutcast weer wel goed werkt. Mooi is dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...