Ga naar inhoud


[Pioneer] Fout bij installeren nieuwe firmware..


EL PIÑO

Aanbevolen berichten

Ik wilde net andere firmware in m'n Pioneer DBRs110-NL, dit omdat als de ontvanger lang aanstond, hij fouten ging maken net alsof de schotel verkeerd stond, terwijl de signaalsterkte 4,5 was, maar dat terzijde. Als ik er andere firmware in wil zetten, zegt Pionero telkens: "Er is geen reactie van de Seriële poort (com-poort)!. Controleer of de decoder in service-mode staat en/of de Seriële poort goed is." Natuurlijk heb ik het servicepunt K2002 aan de aarde liggen, en zijn alle kabels goed aangesloten. Ik heb al geprobeerd de seriële-kabel in de computer in Com2 te doen, dit haalde niks uit. Ook de computer opnieuw opstarten gaf geen resultaat. De instellingen in Pionero zijn (volgens mij) goed... Wat me opviel, was dat de ontvanger, toen ik hem van z'n plaats haalde om er de andere firmware in te zetten gloeiend heet was, dit is trouwens al een tijdje zo, kan dat er mee te maken hebben...

Oh ja.. Firmware die er instond was V4.38NL, firmware die ik er in wilde zetten was V4.37GB...

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik schreef:

Citaat:
Fout bij installeren nieuwe firmware..

 

Inmiddels is het me al gelukt, in m'n ééntje: ik had het nog eens een keer geprobeert, zonet. Eerst nog een keer de firmware: dit lukte niet. Toen probeerde ik of de kanalenlijst wel lukte, en dit was zo. Toen ik daarna de firmware weer probeerde, en deze keer een ander bestand, (ook V4.37GB) lukte het op de één of andere manier wel.. Blijf het vreemd vinden...

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori: Je verhaal geeft me helaas niet zo veel aanknopingspunten.

Heb je de 4.38 er zelf ingezet?

Met dezelfde kabels, computer, Windows en Pionero versie ?

Com instelling: 9600, 7, odd, 1, software ?

verschijnt er wel DL1 in de display van je deco ?

 

Ik heb de V4.38 er zelf in gezet, met dezelfde Pionero, zelfde settings, behalve de comport die stat nu op 2. Er verschijnt wel dL1 op het display, maar dit veranderde heel snel naar dL1O. Nu doet alles het weer gelukkig, ik weet ook niet hoe het komt, maar goed...

En dan zit ik nog met die warmteontwikkeling, die is echt erg hoog..

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is in elk geval al mooi dat alles weer werkt.

Ik zou me ook zorgen maken om de warmteontwikkeling. Mijn deco's worden wel warm, maar niet extreem.

Je zou bij Wim Beckers (Hij is nu met vakantie) een kopie kunnen vragen van het manual. Hij heeft die ooit bij Pioneer losgekregen en wil deze graag tegen kostprijs (cd, postzegel + kleine vergoeding omdat hijzelf ook 60 Euro heeft betaald) toesturen.

Mbv de schema's kun je eea nameten.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satori:

Het is in elk geval al mooi dat alles weer werkt.

Dat is inderdaad zo..

Ik zou me ook zorgen maken om de warmteontwikkeling. Mijn deco's worden wel warm, maar niet extreem.

Ja, die van mij wordt dus wel erg warm, niet zomaar een beetje warm, maar zo warm, dat de Funcard die er inzit voelbaar "slapper" wordt, niet zo slap dat je hem kan buigen, maar gewoon een beetje. Daarom wissel ik ook in keer in de 3 dagen de funcard om.. (ik heb er 2)... Mijn ontvanger heeft trouwens niet echt veel ventilatieruimte, ik ga dus eerst eens kijken of dat het minder wordt als ik hem op een andere plaats zet...

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...