hansputters Geplaatst: 3 november 2012 Geplaatst: 3 november 2012 Al geruime tijd gebruiken we een normale USB-Stick, in de interface van de Fritzbox 7390 als "NAS-Speicher" geconfigureerd. De stick is daarmee voor iedere PC in ons netwerkje toegankelijk. Een gisteren gekochte beveiligde Stick (met ingebouwd encryptieprogramma) werkt echter niet volgens deze methode. De stick wordt weliswaar herkend in het netwerk maar bij een poging de encryptie uit te voeren, volgt de mededeling dat de stick niet geïnitialiseerd kan worden. Heeft iemand van jullie misschien een suggestie om de stick toch werkend te krijgen? Bedankt!
Pionewbie Geplaatst: 3 november 2012 Geplaatst: 3 november 2012 Veel van die encrytie programma's op zo'n stick werken alleen op Windows. De Fritzbox werkt zover ik weet op Linux en kan daarom het programma niet uitvoeren.
hansputters Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Geplaatst: 3 november 2012 Bedankt voor je reactie Pionewbie! Ja de FB draait i.d.d. op Linux Mag ik je nog iets vragen? Stel ik zie af van verder gebruik van een USB-stick als NAS op de Fritz...... In plaats daarvan telkens de nieuwe stick met encryptie in de PC's steken. Zou zo'n stick daar op termijn bestand tegen zijn? (de huidige NAS-stick wordt hier namelijk veelvuldig gebruikt)
hansputters Geplaatst: 3 november 2012 Auteur Geplaatst: 3 november 2012 edit: ik ben er eigenlijk uit! Ik gebruik voortaan de (voormalige NAS) stick niet meer als zodanig maar heb in de Fritz de USB Remote Connection geactiveerd. Om daarmee toegang tot de stick te krijgen is een w.w. vereist De nieuw aangeschafte encryptie stick houd ik als backup op een hopelijk veilige plaats Bedankt nogmaals voor het meedenken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen