ReneBee Geplaatst: 4 november 2012 Geplaatst: 4 november 2012 Hallo medesatters, Ik heb m'n Ultimo voorzien van VT4.2.4 en SCAM 3.60 geïnstalleerd. Er zitten twee kaartjes is: Canal Digitaal ( alleen voor NED1/2/3 SD/HD) en een Digitenne kaartje) Het lijkt erop dat de bovenste intern kaartlezer niet werkt. Wanneer ik daar m'n Digitenne kaartje in steek, krijg ik geen beeld. In de onderste kaartlezer werkt het Digitenne kaartje wel. Vragen: Werken normaal gesproken beide interne kaartlezers tegelijk met SCAM? Hoe kan ik zien wat de beide interne kaartlezers aan het doen zijn? Alvast bedankt voor de antwoorden. René.
Moderator wiz Geplaatst: 4 november 2012 Moderator Geplaatst: 4 november 2012 Wat je zou kunnen doen is de Ultimo even openen en kijken of die cardreader wel correct in elkaar geklikt zit. Als dat niet zo is dan raken de contactjes van de cardreader de kaart niet en zul je er geen beeld mee krijgen. Ik ken scam zelf niet, maar zit er niet een webinterface bij waar je kan zien wat je cardreaders doen? Heb je in de scam config wel beide cardreaders opgenomen? de onderste is /dev/sci0, en de bovenste is /dev/sci1. Als je alleen /dev/sci0 hebt staan in je config kan dat de reden zijn dat die de bovenste niet wil gebruiken. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
ReneBee Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Geplaatst: 4 november 2012 (aangepast) Dank voor je snelle antwoord, Wiz! Ik zal eens kijken of het iets mechanisch is. Aangezien ik niet echt bekend ben met dit alles: Waar vind ik ook al weer de config file? En is er een commando om te zien welke kaart er in /dev/sci0 en in /dev/sci1 zit? René. Edit: De plek van de Scam config gevonden. Ik ga weer verder. 4 november 2012 aangepast door ReneBee
ReneBee Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Geplaatst: 5 november 2012 Het is toch wat gecompliceerder dan ik dacht. M'n Digitenne kaart werkt in beide sloten. Steek ik het Digitenne kaartje in de onderste kaartlezer en de SECA kaartje in de bovenste, dan werkt Digitenne wel, Canal Digitaal niet. Draai ik ze om, werken beide kaartjes niet. Met een Mediaguard cam met daarin het SECA kaartje in een slot en het Digitenne kaartje in een van de kaartlezers, dan werken beide. Iemand nog een suggestie? Alvast bedankt weer. René.
mobieltje Geplaatst: 5 november 2012 Geplaatst: 5 november 2012 Waarom gebruik je niet gewoon CCcam 2.30 ? Vertrouw je die niet gebruik dan een oudere versie? v2.09 of 2.14 Grts.
ReneBee Geplaatst: 5 november 2012 Auteur Geplaatst: 5 november 2012 Ik las dat SCam "einfach zu installieren" was. Dat spreekt me wel aan. En dat er hier over CCCam 2.3.0 nogal wat te doen is. Ik ga eens met CCCam aan de slag. René.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen