Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik bezit een dreambox 7025 en heb dit weekend een nieuwe LNB gekocht.

Het betreft de GT-MDT43 een duo lnb TWIN voor 19,2 en 23,5 (Astra 1+3).

Ik heb de schotel uitgericht op 19,2 graden (stond trouwens zo) met de LNB 19,2 markering bevestigd in de LNB-houder. De 23,5 lnb kant dan wat gekanteld naar boven toe.

Een automatische scan levert me alle kanalen op voor ASTRA 1 maar op ASTRA 3 vind hij niks. Ik denk dat het aan mijn settings ligt want de installatie lijkt me goed gedaan. Ik heb alle richtlijnen opgevolgd van een ervaren schotel-installateur.

In bijlage een foto van de reception settings hoe ik de tuners geconfigureerd. De foto toont de settings van tuner A. En tuner B is geconfigureerd als "same as tuner A" want de 7025 is een dual tuner ontvanger.

Wie kan me zeggen wat er verkeerd geconfigureerd is ?

dank aan hen die de moeite doen om te reageren.

marc

post-49271-0-76406300-1352051008_thumb.jpg

Geplaatst:

Wat heb je bij de diseqc commando voorop staan? Committed?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste jajest

10803MHz is een frequentie die niet meer bestaat op de Astra 23,5. Daarom kan je ontvanger geen lock maken met de Astra 23,5. Je zult deze moeten verwijderen.

Verwijder alle transponders uit je lijst die niet meer bestaan.

Transponders die wel bestaan op de Astra 23,5 staan hier:

http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html

Je moet niet de feeds (grijs) hebben en ook niet de rose SES Broadband transponders. De laagste frequentie die bestaat is dus 11739V. Dit loopt door tot 12662V

In ieder geval moet de eerste transponder in je lijst een bestaande transponder zijn.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...