Gast Geplaatst: 15 september 2002 Geplaatst: 15 september 2002 Hallo. Ik kom nog even terug op het gebruik van de virtual PC. Bij mij lukt het programmeren van de MASTERA 3 nog steeds niet. De USB-Serial kabel werk wel. Hij maakt in Vertual PC een nieuwe ComPort (COM 3) aan. Het programma ChipCat ziet die port 3 ook. Maar als ik mijn Funkaart dan wil opladen zegt het programma : "AVR Drive-Error" Of met een andere kaartkeuze: "Unable to open ComPort". Hetzelfde is ook bij "CardMaster" het geval Ik weet niet wat ik verder nog kan doen. Misschien heb jij een oplossing? Alvast bedankt, groet Burt
rommelaar Geplaatst: 15 september 2002 Geplaatst: 15 september 2002 Heb je niet vergeten om je programmer op fun card te zetten? Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
Gast Geplaatst: 15 september 2002 Geplaatst: 15 september 2002 Hoi, "rommelaar" Nee, ik heb zelfs alle kaarttypes geprobeerd. Zou het misschien aan mijn Keyspan verloopkabel kunnen liggen. Wel een verloopje van 65 euro!! groetjes Burt
Boldor Geplaatst: 17 september 2002 Geplaatst: 17 september 2002 Hallo Burt, heb je dit probleem opgelost? Apple serieel is niet hetzelfde als PC serieel, namelijk RS-422 vs RS-232. Pin 8 moet worden kortgesloten met Aarde om RS232 te gebruiken. Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar
Gast Geplaatst: 17 september 2002 Geplaatst: 17 september 2002 Hi Bold'or. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld? Bij mijn Apple heb ik een usb-serial adoptor gekocht. Merk Keyspan. Er is een cd bij en je kunt de software downloaden voor Mac en PC. Ik heb dat bij mij virtual PC programma gedaan. In dat Virt. PC Win 98 progr. ziet hij wel in com 2 of com 3 de USB-serial adaptor. Maar de seriele kabel van adaptor naar Mastera3 laat het afweten. Moet ik daar een doorverbinding solderen? grtoet Burt
Boldor Geplaatst: 30 september 2002 Geplaatst: 30 september 2002 Oke, die situatie is als volgt: Als je hebt het over een serieelle poort op de Apple heb je het over een poort die praat volgens het RS422 protocol. Dus jouw Keyspan doet dit ook. (Ik ken de Keyspan niet, maar mogelijk kan je dit in zelfs de driver aangeven o.i.d.) Een Wintel PC praat standaard volgens het RS232 protocol. Kortom, ik vroeg me af of jouw dit bekend was en gaf aan hoe je van een standaard Apple (RS422), een RS232 poort kan maken zodat de PC apparatuur op de juiste manier wordt aangesproken. (Een Apple modemkabel b.v. is dus op deze manier bewerkt) Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar
Boldor Geplaatst: 8 oktober 2002 Geplaatst: 8 oktober 2002 Ik weet niet of mijn PM is aangekomen maar voor het forum is het wel zo netjes je laatste vraag -volledig- te beantwoorden. 'k ken de kabel van de Mastera niet maar ik neem aan dat dit een gewone 9 pins (Female) stekker betreft voor de PC zijde. Die kan je dan toch helemaal niet kwijt op je (ronde -lijkt op PS/2- aansluiting) Keyspan adapter? Wavefield T90 - Vu+ Ultimo 4K / Dreambox 920 / Edision mio 4k / Atlas HD100 / Amiko 4K Combo / DM8000 / en nog een paar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen