Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

ik kocht me dus een DM 800 HD se maar kon na het opstarten geen TV Vlaanderen of CD zenders bekijken. Wel de gratis zenders dus zoals BVN, maar bij gewone nederlandse zenders past ie. Nu kan ik uit andere forumdiscussies wel opmaken dat het iets te maken heeft met de cccam of softcam, maar ik vind echt niet terug hoe deze te installeren of updaten zodat mijn probleem van de baan is.

Ik heb gekeken naar de systeem informatie van de DB en hij geeft aan te werken met Enigma: 2010-12-16-3.0, release 3.0.1 frontprocessorversie 3. Ik heb via de dreambox een automatische update procedure laten lopen dus ik veronderstel dat ie best in orde is qua frimware, al twijfel ik ook hier omdat de datum 2010 aangeeft natuurlijk.

Wie kan me even uitleggen hoe ik dit best oplos? Ik kan probleemloos werken met DCC E2 en ik kan ook via de browser aan de DB webinterface.

gtz

Geplaatst:

Download eerst de laatste versie voo de DM800 se: http://sources.dream...se-20121011.nfi

Flash deze er in door je dreambox uit te zetten aan achterzijde daarna pijltje omhoog (soms die omlaag) ingedrukt houden en box weer opstarten.

Als het goed is staat er nu een IP adres in je schermpje op de dreambox

Toets dit adres in in je webbrowser en kies update, als file selecteer de versie die je net hebt gedownload.

Volg aanwijzingen en loop de standaard wizard door.

Als laatste FTP bestanden naar je dreambox naar de map /tmp

en installeer ze 1 voor 1 waarbij je de multicammanager als eerste moet installeren

Als je een CCcam config file nodig hebt dan moet deze komen te staan in:

/usr/config/mcam/CCcam/CCcam.cfg

Hesrtart je box via de afstandsbediening en ga na de herstart naar: [Menu] - [instellingen] - [Multicam Manager] en activeer CCcam_2.3.0

Tuurtje

enigma2-plugin-extensions-multicammanager_0.1-r0_all.ipk

mcm-cam-cccam_2.3.0-r0_mips32el.ipk

Geplaatst:

Download eerst de laatste versie voo de DM800 se: http://sources.dream...se-20121011.nfi

Flash deze er in door je dreambox uit te zetten aan achterzijde daarna pijltje omhoog (soms die omlaag) ingedrukt houden en box weer opstarten.

Als het goed is staat er nu een IP adres in je schermpje op de dreambox

Toets dit adres in in je webbrowser en kies update, als file selecteer de versie die je net hebt gedownload.

Volg aanwijzingen en loop de standaard wizard door.

Als laatste FTP bestanden naar je dreambox naar de map /tmp

en installeer ze 1 voor 1 waarbij je de multicammanager als eerste moet installeren

Als je een CCcam config file nodig hebt dan moet deze komen te staan in:

/usr/config/mcam/CCcam/CCcam.cfg

Hesrtart je box via de afstandsbediening en ga na de herstart naar: [Menu] - [instellingen] - [Multicam Manager] en activeer CCcam_2.3.0

Tuurtje

CCcam-2.3.0-voor orginele HBB-Tv Image.rar Als je alleen de Cccam gebruikt. even de rechten op 755 zetten bij de Cccam.
Geplaatst:

Ik heb hem opnieuw geflashed met de laatste image. Ik kan hem bereiken via dreamup, dcc en webbrowser. Ik vind nergens een map CCcam. Ik ga via de box naar menu-instellingen-extensiebeheer maar vind daar nergens iets over CCcam of eender welke cam. Ik heb nochthans de software naar de map tmp gekopieerd.

Blijft dat als ik hem opstart hij wel kanalen herkent en zelfs aangeeft welk programma er bezig is, maar geen beeld. Wel op de gratis zenders. Mijn kaart werkt nochthans wel op mijn DM 7025. Wie helpt???

Geplaatst:

Zet er Newnigma op en de kaart werkt direct.

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Geplaatst:

Ik ga t vandaag nog proberen. Merci voor de tip. Waarom geven ze deze firmware niet standaard bij Dream Multimedia? Ik laat zeker weten of t gelukt is.

Geplaatst:

Bij deze wil ik melden dat mijn probleem opgelost is al blijf ik het raar vinden dat Dreammultimedia dit niet standaard in hun besturingssysteem voorziet. In ieder geval bedankt voor de usefull tip EBOR

Geplaatst:

Volgens mij mag dreammultimedia de kaartlezer niet werkend maken, i.v.m. licenties.

Vandaar de omweg met CCcam

DM920 Ultra HD; Newnigma, DM800HDse,

Oppo-BDP-105EU, Rotel RSP-1576,Rotel RMB 1095, LG UH850V,

Monitor Audio Gold 200 4G

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...