Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Kan iemand mij een uitleg geven over het gebruik van de Dreambox DM800HD Se icm TV via de telefoonlijn (bv KPN of Telfort)?

Ik heb nu een situatie waarbij ik een Sateliet ontvanger heb en aangesloten op een DM800HD.

Dit werkt naar behoren en zou ik straks (na mijn verhuizing) ook weer kunnen gebruiken.

Ik heb boven een DM800HD staan en deze is voorzien van een DVB-C tuner en werkt naar behoren via Ziggo. Op beide zijn partnerbox geinstalleerd en ik kan op beide perfect de verschillende pakketten bekijken.

We gaan binnenkort verhuizen naar een locatie (buitengebied) waar geen kabel is. Ik ben nu de mogelijkheden aan het onderzoeken om de ZIGGO dreambox om te zetten naar een verbinding via KPN of Telfort.

Heeft iemand hier ervaring mee en zou me wat uitleg kunnen geven? Ik ben benieuwd hoe ik dit kan realiseren en het aanbod via het "interactieve kanaal" of via "digitenne" gerealiseerd zou kunnen worden.

Ik heb al op diverse fora gekeken, maar nog geen informatie kunnen vinden waar mijn antwoord in zat.

Gr. Henk

Geplaatst:

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt wat heeft een dreambox met een telefoonlijn te maken? Bedoel je internet via de telefoonlijn. Digitenne kan met een dvb-t tuner,interactive tv van kpn/telfort etc gaat niet lukken.

Geplaatst: (aangepast)

1 - Gewoon een Internet abonnement aanvragen bij KPN of Telfort (ADSL via de telefoonlijn)

2 - Je DM800HD se aansluiten op de schotel voor de ontvangst van satelliet TV, met een abonnement bij Canal Digitaal

3 - Je DM800HD (boven) daar zit een DVB-C tuner in die niet geschikt is voor de ontvangst van KPN DVB-T Digitenne

Volgens mij zit er een vast gesoldeerde DVB-C tuner in je DM800HD, die kan je niet zomaar vervangen voor een DVB-T tuner.

In de DM800HD se zit wel een verwisselbare tuner, DVB-S2 (satelliet) tuner vervangen voor een DVB-T (Digitenne) tuner en

dan die decoder boven zetten, dan zou kunnen maar wil je dat ook?

Dan zit je met een DM800HD voor beneden met een DVB-C tuner er in waar je niks mee kan doen?

Je kan beter de DM800HD se beneden laten staan voor satelliet ontvangst en de DM800HD (boven) m.b.v. partnerbox laten werken zoals je al had in de eerdere situatie.

Dan zou je op beide boxen een externe PCTV - Nano Stick Solo 73e SE USB-Stick kunnen stoppen voor de ontvangst van Digitenne. (beneden en boven)

Een abonnement voor digitenne nemen bij KPN, in de boxen beneden het kaartje stoppen en dan via interne Cardsharing m.b.v. CCcam 2.30 het abonnement delen voor de box boven.

klik op de onderstaande link voor verdere uitleg van de USB-Stick en de image OpenPLi 2.1 en 3.0

http://www.sat4all.c...n/#entry2115085

Zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te verzinnen, b.v. een Ci module rechtstreeks in je TV of een gratis tuner bij een nieuw KPN digitenne abonnement en de tweede tuner huren. (een Ci module in je TV en een extra tuner kan ook)

Succes

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

Ok, super bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik denk zker dat het mogelijk is, dat heb ik met deze ook al gedaan ;-) Eeen DVN-S gewisseld voor een DVB-C.

Het gaat er mij om dat ik nu ook een diskstation heb waar ik films op heb staan en waar de ene box naar wegschrijft. Dat werk zo perfect. Maar ik ben de mogelijkheden aan het onderzoeken om eventueel de schotel niet meer te gebruiken. Maar ik denk dat ik het voorlopig even zo laat :-)

Ik ga nog wel even kijken voor de Nano Stick, dat lijkt me erg interesant als vervanger van mijn kabel-abo

Nogmaals bedankt!

Gr. Henk

Geplaatst:

Nog 1 klein vraagje, als ik mijn normale DM800HD Se met satelliettuner voorzie van een externe PCTV - Nano Stick Solo 73e SE USB-Stick, met daarbij een abonnement bij de KPN. Ben ik dan ook nog een satelietontvanger (schotel) nodig om het e.e.a. werkend te krijgen?

We gaan n.l. binnenkort naar een tijdelijke locatie waar ik waarschijnlijk een TV abonnement neem bij de KPN (of Telfort). Doordat het een tijdelijke locatie is, wil ik de schotel niet aan de wand bevestigen. Maar ik zou dus wel graag gebruik maken van mijn Dreambox met de mogelijkheden van het afspelen via mijn diskstation.

Kan ik dan ipv de originele KPN ontvanger gewoon mijn DM800 gebruiken? Ook zonder deze te verbouwen?

Gr. Henk

IPTV van kpn/telfort gaat niet lukken met een linux ontvanger, maar waarom gebruik je niet gewoon je kpn/telfort ontvanger waarom moeilijk doen :confused:

aangepast door wortellica
Geplaatst:

IPTV van kpn/telfort gaat niet lukken met een linux ontvanger, maar waarom gebruik je niet gewoon je kpn/telfort ontvanger waarom moeilijk doen :confused:

Dit omdat mijn DM800 perfect in het netwerk opgenomen is. Ik kan timeshift gebruiken, opnemen, maar ook eigen video's afspelen vanaf mijn NAS via de dreambox.

Ook de bediening is weergaloos en ik heb geen idee hoe goed die ontvanger van Telfort/KPN is. iig moet je daar een vast bedrag voor bv de opname functie betalen per maand. Als dit nu eenvoudig via de DM800 gaat is deze niet nodig.

Gr. Henk

Geplaatst:

video,s via je nas gaat ook niet lukken met de kpn/telfort box, kun je geen ziggo ofzo nemen , die kun je wel met je dm gebruiken.

Even goed lezen, we hebben het hier niet over IPTV maar over Digitenne van KPN/Telfort.

Grts.

De DM800HD Se met satelliettuner voorzien van een externe PCTV - Nano Stick Solo 73e SE USB-Stick,

met daarbij een abonnement bij de KPN.

Dat werkt wel, maar als je de satelliet tuner toch niet kan gebruiken zou ik kiezen voor een

DVB-T tuner in je DM800HD se, plaats hier een advertentie in het 2e hands forum, voor hetzelfde bedrag of iets hoger heb je dan een betere oplossing, maar ja daar heb je straks thuis weer niets aan.

Opnemen, weergeven en timeshift zal ook wel werken als je de rest van de spullen ook neerzet op

de andere lokatie.

Nog even iets anders, als je een Digitenne abonnement afsluit bij KPN of Telfort, ben je volgens mij verplicht om bij het abonnement en kaartje een Tuner of een losse CI module te nemen, losse kaartjes verkoopt KPN niet meer.

Grts.

aangepast door mobieltje
Geplaatst:

De DM800HD Se met satelliettuner voorzien van een externe PCTV - Nano Stick Solo 73e SE USB-Stick,

met daarbij een abonnement bij de KPN.

Dat werkt wel, maar als je de satelliet tuner toch niet kan gebruiken zou ik kiezen voor een

DVB-T tuner in je DM800HD se, plaats hier een advertentie in het 2e hands forum, voor hetzelfde bedrag of iets hoger heb je dan een betere oplossing, maar ja daar heb je straks thuis weer niets aan.

Opnemen, weergeven en timeshift zal ook wel werken als je de rest van de spullen ook neerzet op

de andere lokatie.

Nog even iets anders, als je een Digitenne abonnement afsluit bij KPN of Telfort, ben je volgens mij verplicht om bij het abonnement en kaartje een Tuner of een losse CI module te nemen, losse kaartjes verkoopt KPN niet meer.

Grts.

Inderdaad mobieltje helemaal mee eens ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...