Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

voor een korte tijd zou ik een schotel zetten voor 13°.nu gaan er 2 kabels naar een duo opstelling van astra 1 en 3.ik zou 1 kabel op 13° willen zetten,maar ik zou bij de ontvanger moeten kunnen wisselen,op astra 1,3 of 13°.ik heb een switch van vroeger,die gestuurd was op 12v.0v was ingang a en 12v was ingang b.echter weet ik niet of huidige ontvangers nog een externe regelbare 12V sturing hebben.vroeger gebruikte ik dat met een nokia 9500.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Beste sattv4iedereen

In een duo-lnb zit al een diseqc-switch. Als je er nog een losse lnb voor de Hotbird bij wilt zetten, dan kan dat alleen maar door er nog een Uncommitted switch bij te plaatsen. Een dure oplossing voor tijdelijk. Bovendoen moet je ontvanger met diseqc. 1.1 overweg kunnen.

Geplaatst:

Je kunt de switch met een externe 12V voeding schakelen ,hier even een voorbeeld

De switch schakelt door een externe 12V spanning (draad met tulpplug)

en kan gebruikt worden voor 1x in en 2x uit, of als 2x in en 1x uit.

post-40340-0-78815200-1352132041_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

satencom,

Vroeger hadden de meeste ontvangers een schakelbare 12V uitgang (en dat maakte sommige opstellingen met de door jou vermelde switch idd wel simpel). Maar tegenwoordig hebben de ontvangers dit (helaas) toch niet meer (of heb ik het mis)?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Geplaatst:

al die combi LNB's is niks gewoon een draaibare 60 en een 88 met 2 losse twins nemen. Dan heb je alles gehad zo'n beetje. en bij schade blijft het beperkt.

Soms doen de LNB's maar 8 euro....

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Geplaatst:

DVBS

Je zult inderdaad nog weinig ontvangers vinden met een 12 v aansluiting

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Knutsel oplossing ! als je toevallig een 4/1 switch hebt liggen .

http://www.sat4all.c...kdiseqc-switch/

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...