Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hi,

omdat het hier interessant is om dvb-t te ontvangen,en ik nog gehoord heb,dat een dvb-t stick kan werken op een vu duo,vroeg ik mij af,hoe er ik moet aan beginnen.is dit gelijk welke dvb-t stick of zijn er voorwaarden?moet ik drivers installeren moet ik extra software op de vu zetten,en hoe scan ik dan de frequentieband?komen die bij de andere zenders,of kan ik die met een programma maken als favoriet dvb-t?je moet natuurlijk niet alles zeggen,ik wil wel zelf zoeken,maar weet eigenlijk niet direct hoe ik moet beginnen.

kan er mij iemand op weg helpen??

alvast bedankt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

-je kunt beginnen met uitzoeken of jouw image compatibel is met de desbetreffende drivers van DAT MERK dvb-t Usb Stick.

-danwel of de drivers ook vrij verkrijgbaar zijn en als toevoeging aan het image mogelijk zijn. (de meeste stickies hebben een support site en een cd'tje met beschikbare drivers > dus linux drivers) => dan terug naar image hoe er op te installeren.

-'t installeren van die drivers, kan dat via een feed download of moet je handmatig installeren

-de mensen op het forum vragen welke zij gebruiken en of ze er tevreden mee zijn (ervaringen verzamelen van anderen)

zelf ken ik wel eentje die doorsnee goede resultaten heeft sundtek dvb-c/t

maar die dien je aan een usb verlengkabel te gebruiken om de ontvangst te optimeren (eigenlijk dezelfde oplossing voor WLAN stickies die teveel gestoord worden door het apparaat waar ze in gestopt worde)

verder is het scannen naar zenders, eenmaal de stick herkent is als derde tuner op je duo gewoon als of het een andere ingebouwde tuner is

en nadien even met dreambox edit een apart bouqet aanmaken is zeer eenvoudig.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst: (aangepast)

DVB-T USB tuner werkt prima met OpenPLi 2.1 en 3.0

Plaats de usb-stick: PCTV - Nano Stick Solo 73e SE - USB (is te koop voor ongeveer 25 euro)

Installeer via het menu, applicaties de driver: dvb-usb-dib0700 (1.0-r3)

(Drivers voor diverse andere DVB-T USB sticks zijn zo ook te downloaden)

Reboot je box, even zenders scannen en het werkt voor de FTA zenders Ned1, Ned2 en Ned3 en in mijn geval Omroep Brabant.

Voor de rest van de zenders heb je een KPN kaartje nodig en die stop je in de kaartlezer van de VU DUO.

Werkt prima met CCcam 2.30 (of oudere versies.)

Google een met de zoekopdracht: DVB-T USB enigma2 drivers

Grts.

aangepast door mobieltje

dank voor de uitleg.mijn dvb-t stik is een msi megasky ms 580.zou die bij de drivers zitten van pli 3.0?

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Volgens mij is dat al een wat oudere DVB-T USB stick omdat er alleen maar drivers voor Windows Vista beschikbaar zijn.

Linux drivers zijn er volgens mij niet voor deze USB stick, ook al had je die drivers dan werkt het waarschijnlijk nog niet omdat er een pakket aan drivers nodig is om het goed onder Enigma2 te laten werken.

Gewoon deze kopen dan weet je zeker dat het werkt: PCTV - Nano Stick Solo 73e SE - USB

Grts.

Geplaatst:

Ik heb ook een oudere stick voor DVB-T, een Terreatec cinergy.

Kreeg het uiteindelijk alleen met een vix image aan de gang........Daarnaast moet je wel even een power inserter gebruiken voor voeding op de antenne, hij krijgt dit niet (genoeg) vanuit de box.

suc6

Geplaatst:

Ik heb ook een oudere stick voor DVB-T, een Terreatec cinergy.

Kreeg het uiteindelijk alleen met een vix image aan de gang........Daarnaast moet je wel even een power inserter gebruiken voor voeding op de antenne, hij krijgt dit niet (genoeg) vanuit de box.

suc6

je bedoeld een active USB hub?

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

oké

wist niet zeker wat met die term bedoeld wordt

maar ondanks dat een USB hub gebruiken is ook door de usb dvb-c/t experts aanbevolen

daar de VU eigenlijk te krap bemeten is op usb poort, anders dan een normaal geheugen sticky.

ciao

moet erbij vermelden, dat staat ook op het OpenPli forum van sundtek te lezen.

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

DVB-T USB tuner werkt prima met OpenPLi 2.1 en 3.0

Plaats de usb-stick: PCTV - Nano Stick Solo 73e SE - USB (is te koop voor ongeveer 25 euro)

Installeer via het menu, applicaties de driver: dvb-usb-dib0700 (1.0-r3)

(Drivers voor diverse andere DVB-T USB sticks zijn zo ook te downloaden)

Reboot je box, even zenders scannen en het werkt voor de FTA zenders Ned1, Ned2 en Ned3 en in mijn geval Omroep Brabant.

Voor de rest van de zenders heb je een KPN kaartje nodig en die stop je in de kaartlezer van de VU DUO.

Werkt prima met CCcam 2.30 (of oudere versies.)

Google een met de zoekopdracht: DVB-T USB enigma2 drivers

Grts.

Hé medesatters,

Kan ik jou walkthrough ook gebruiken voor een DM7020HD?

Alvast bedankt,

Maurice

ET8000

Geplaatst:

Hé medesatters,

Kan ik jou walkthrough ook gebruiken voor een DM7020HD?

Alvast bedankt,

Maurice

Inmiddels er achter dat het zou moeten werken.

De genoemde "PCTV Nano stick 73e SE - USB" is alleen niet meer te verkrijgen.

Heb mezelf moe gegoogled!

Zal in het Dreambox forum eens een berichtje plaatsen voor een alternatief.

ET8000

Geplaatst:

Is idd als je op bovenstaand zoekt bij de winkel die bovenaan staat te verkrijgen voor 25 euri.

Het kan wel zijn dat je er specifiek naar moet vragen, men heeft hem niet in de winkel liggen maar had hem wel in het magazijn liggen in mijn geval.

Kathi UFS910 TitanNit

VU+ Duo Openpli

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...