Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben nu op mn client van cccam 2.1.1 naar 2.3.0 gegaan. Nu loopt de teller binnen een kwartiertje naar 236.

Blijf het maar vreemd vinden.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Geplaatst:

Dat kun je ook regelen in CCcam 2.3.0 Config met deze instelling

# configure what EMM blocker you want. Add as many as readers you have attached
# default is blocking nothing
#
# B: /dev/sci0 01
#	   00 - nothing
#	   01 - sa blocked
#	   02 - ua blocked
#	   04 - ga blocked
#	   and sum of for combinations

Net als bij oscam, daarom zal versie 2.3.0 wel beter zijn om de kaart naar de i4a te brengen denk ik.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Ik snap je reactie niet. Mn kaart is al lang op i4a, daar gaat het ook niet om.

Het gaat mij gewoon om de maandelijkse updates. Bij 2.1.1 stoppen de emms na 2 stuks, bij 2.3.0 stoppen ze na 236. Dit alles binnen een kwartier. Hierna krijg ik niks meer. 236 emms in een kwartier kan ook niet de bedoeling zijn. Dat er na een kwartier helemaal niks meer doorkomt klopt ook niet.

ik zoek dus een manier om de emms normaal met een cline op de kaart op mn server te krijgen.

VU+ Solo2,

VTI

Geplaatst:

@quattro,

"bij 2.3.0 stoppen ze na 236"

Dat lijkt verdacht veel op de unique globel EMM's, 236 : 2 = 118, 118 zou normaal moeten zijn.

Het lijkt er dus op dat ze bij jou 2 x verwerkt worden, hoe bijv. CCcam hier mee omgaat weet ik niet.

"Bij 2.1.1 stoppen de emms na 2 stuks"

Je zou eens kunnen kontroleren of de EMM die je wilt hebben ook daadwerkelijk loopt, is dat niet het geval komt die ook niet binnen. En ja, soms lopen er maar 2 EMM's voor je kaart.

Gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

komt door emm caching. Oude cccam verwerkt niet de momenteel 118 global emms, nieuwere cccam verwerkt ze dus 2 keer en daarna alleen nieuwe (dus afwijkend tov reeds geschreven emms)

Niks aparts aan, je zou oscam kunnen gebruiken en emm caching uitschakelen, dan wordt alles geschreven wat voorbijkomt, ook wat al geschreven was.

Geplaatst: (aangepast)

@theparasol,

"Oude cccam verwerkt niet de momenteel 118 global emms"

Kan ik me iets bij voorstellen.

"nieuwere cccam verwerkt ze dus 2 keer en daarna alleen nieuwe"

Ik zat al te denken aan een filter, maar mooi te weten dat ze dus 2 x verwerkt worden.

Nu er nog achter zien te komen wat die andere 2 EMM's zijn waar hier over gesproken wordt, gr.

Zilverster.

aangepast door Zilverster

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst: (aangepast)

Dat denk ik dus niet. Naast de 236 (2.3.0) en 2 (2.1.1) global emms zie ik ook steeds 2 shared. Alles is trouwens written, verder geen enkele blocked, error of skipped.

Maar handelt cccam ze nou 2x af, of komt dat door emmcache = 1,3,15 en krijgt oscam ze maar 1x aangeboden en schrijft hij ze zelf 2x?

aangepast door quattro

VU+ Solo2,

VTI

Geplaatst:

emmcache = 1,3,15 zegt oscam: gebruik emm caching (1), write elke unieke EMM hooguit 3 keer, en log alles: skipped, written, blocked en errors.

Wat gebeurt hier nu, die antieke CCcam stuurde je geen global emms enkel 2 shared emms voor de SA.

Toen heb je geupdated en CCcam 2.3.0 stuurde oscam 2x de 118 global EMMS en wat shared EMM's. Toen greep de caching van CCcam in.

Lijkt me sluwer om de emm caching van cccam maar helemaal uit te schakelen en dat door oscam zelf te laten regelen.

Oscam wiki: http://www.streamboard.tv/wiki/OSCam/en/Config/oscam.server#emmcache

Geplaatst:

Ok duidelijk nu.

Behalve dat de antieke cccam me ook nog 2x 1 global emm stuurde. ;)

Zal eens kijken of ik die emm caching in cccam uit kan krijgen. Is al weer jaren terug dat ik met die config heb zitten spelen...

VU+ Solo2,

VTI

Geplaatst:

Ik kan dus inderdaad niks vinden over hoe de caching in cccam uit kan zetten. Wel blockers en filters, maar is nou juist niet de bedoeling.

Weet iemand welke regel ik in de config toe moet voegen om de caching in cccam uit te zetten, zodat alle emms maar 1x en zonder te filteren of te blocken naar mn server gestuurd worden?

VU+ Solo2,

VTI

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...