Ga naar inhoud


OV Chipkaart terreur


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Nu wilde mijn zoontje eens een treinreis maken naar Zaandam.

Een retourtje kost 2 x 3 euro.

Op zijn ov chipkaart stond nog 3.50 euro dus heb ik maar een automatisch opwaarderen met 20 euro aangezet. (moet 20 euro zijn bij NS)

Niet dat het eenvoudig was om dit te activeren hoor, was er ruim 40 minuten mee bezig om uit te vinden hoe dit gaat, inclusief een fietstocht naar het NS station want ja, je kan je "product" pas na een uur ophalen bij de ov-paal van het station. Waar dit voor nodig is weet ik niet.

 

Maar goed, treinreis gelukt, kijk ik op mijn rekening is er maar liefst 2 maal 20 euro afgeboekt! Achter elkaar, voor het begin van de reis!

 

Op de website van de ov-chipkaart gekeken of hij misschien was vergeten uit te checken maar nee. 2 maal in en uit gecheckt en een tegoed op de kaart van maar liefst 37.50 Euro! Dit krijgt hij in een jaar niet op.

 

Denk maar niet dat je dat geld makkelijk terugkrijgt. Bij ABN het incasso storneren werkt niet! (ik hoor nog de reclame, u kunt altijd een incasso binnen 30 dagen storneren!) nou mooi niet dus.

 

Op de website van ov-chip staat van alles maar niet hoe je teveel afgeboekt saldo kunt terugkrijgen. (wel als je bent vergeten uit te checken maar dat is niet het geval)

Als je je saldo terug wil kost het 2.50.

 

Dan maar automatische incasso stopgezet. Kost weer 0.01 cent. Dan moet je wachten op een brief. Met die brief moet je naar een OV balie. Dan zetten ze pas automatische incasso stop.

 

Werkelijk wat kan ik pissig worden om zo een klantonvriendelijk bedrijf.

 

Denk 3x na voordat je een automatisch incasso afgeeft. Een reis van 6 euro kost je 40 Euro en een hoop ergernis.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij welk bedrag wordt er dan weer automatisch afgeschreven?

 

als dat bij €20,00 gebeurt dan is t logisch dat er dan €40,00 afgeschreven wordt.

aangepast door hobsat

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet eens wat een OV Chip kaart is.

Dat is dé manier om de reiziger die met het Openbaar vervoer reist ,financieel uit te kleden/geld afhandig maken,door zonder toestemming/medeweten.dat het geld gewoon verdwijnd in de zakken van de vervoers bedr.of uitgevers van de OV (sh..t ) Chipknip

Het enige legale wat je kun doen,is zorgen dat er niet meer opstaat als dat de reis kost,nl Van een kale Kip kun je niets plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin. De topic starter heeft bewust toestemming gegeven voor automatisch opwaarderen, dus niks zonder toestemming. En dat geld staat nu gewoon op de chip en je kunt er mee reizen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb toestemming gegeven om 20 euro bij te schrijven om daar een reis van 3 euro mee te maken.

 

Tenminste, ik was in de veronderstelling dat ik daarmee akkoord ging.

 

Wat mij niet duidelijk was is onderstaande:

 

- Dat een reis van 3 euro, 20 euro op je kaart toevoegt als je incheckt. En let op, de incheck deze 20 euro ook weer gelijk van je kaart "afhaalt" (voorschot)

- Dat je dan weer op 3 euro tegoed staat nog voordat je bent ingestapt en je reis begonnen is.

- Dat er dan NOGMAALS 20 euro van je kaart afgaat, je tegoed is immers na het inchecken en het "voorschot aan de NS" weer onder de 5 euro is gekomen!

- Dat als je dan uitcheckt 17 euro wordt terugestort

- En je nu in totaal 37 euro op je kaart hebt!

 

- Dat je je veel te hoge voorschot saldo op je kaart niet zomaar terug kan boeken

- Je bij de bank geen incasso kan storneren van ov-chip translink

- Dat je je per internet afgeven incasso niet per internet kan annuleren

- Je hiervoor een brief moet afwachten en hiermee naar een ov-kantoor moeten waar "ZIJ" dan JOUW incasso kunnen beeindigen

- Dat een tegoed onder de 30 euro na betaling van 2.50 kan worden terug gestort

- Dat een tegoed van 37 euro niet teruggestort kan worden, alleen als je je kaart stopzet

- Dat je je kaart alleen kan stopzetten door hem op te sturen

- Dat je je kaart pas op kan sturen als alle producten eraf zijn

- Dat je dus je NS reizen die je per internet erop hebt gezet nu ineens niet zelf per internet eraf kan halen maar alleen bij een NS loket eraf gehaald kan worden?

- In Purmerend is geen NS loket

- Dus moet ik helemaal naar Amsterdam om naar mijn NS reizen van de kaart te laten halen! Nou Nou, bedankt internet!

 

Dan pas kan ik mijn kaart opsturen en boeken ze mijn 37 euro weer naar mijn rekening!

Want bij translink kunnen ze het NS reizen er niet afhalen.

Mijn kaart moet ik dan wel opgeven, die ben ik kwijt.

 

Wat een Hufters zijn dit, alleen maar om een reisje van 3 euro te maken.

Zet nooit automatisch opwaarderen aan tenzij je bovenstaande allemaal van te voren weet!

-

aangepast door Rasta 87

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automatisch opwaarderen is voor mensen die veel met het openbaar reizen, niet voor een eenmalige reis. Daarvoor is zoals ik al eerder schreef het papieren kaartje.

Er is genoeg kritiek mogelijk op de ov-chipkaart maar dit is gedeeltelijk een verhaal over dat je iets gedaan hebt wat niet zo slim is.

Dat het saldo zo moeilijk is terug te krijgen is wel terechte kritiek

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sorry hoor, maar ik wist dit ook allemaal van te voren. Vandaar dat ik geen OV kaart heb.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben helemaal niet meer thuis met het openbaar vervoer

 

Hoe zit het eigenlijk als een toerist in nederland komt en met de trein ergens heen wilt

als je geen los kaartje kan kopen kan de toerist niets ?

 

Het gebrek aan echte intresse en het af en toe met een half oor dingen meekrijgen heeft mij anti-ovchipkaart gemaakt.

-prijsverhogingen

-privacyschending

-hackbaarheid

-ongemak

-achter je poen aan zitten

 

Ik denk wel twee keer na voordat ik de trein of bus neem.

Tevens zou ik geeneens weten of ik daar nog gebuik van kan maken zonder chipkaart.

ET8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is nu wel iets anders,maar ik heb een voorafbetaalde kredietkaart,en als ik een betaling doe,zet ik er maar een paar centen meer op dan het bedrag dat ik moet betalen,kan nooit automatisch betalingen gebeuren.ook andere kaarten van telefoon e.d.,laat ik nooit automatisch opwardeeren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...