Ga naar inhoud


OV Chipkaart terreur


Rasta 87

Aanbevolen berichten

Uit de "Spits" van vrijdag 16 november:

 

 

’Stop automatisch opladen OV-chip’

De Maatschappij Voor Beter OV roept reizigers op niet langer gebruik te maken van automatisch saldo opladen voor de OV-chipkaart. Volgens de reizigersorganisatie is het stopzetten van de automatisch incasso veel te ingewikkeld. Rikus Spithorst van Voor Beter OV vindt dit voldoende reden om reizigers te waarschuwen. „Wij vinden dit volstrekt onaanvaardbaar.”

 

Veel trouwe OV reizigers maken al gebruik van het automatisch opladen van het saldo. Maar wie dit wil stopzetten, moet door een ingewikkelde procedure waar zowel een internetformulier, brieven en een bezoek aan het loket van een vervoersbedrijf aan te pas komen.

 

Volgens Trans Link Systems, de beheerder van de chipkaart, stamt de omslachtige procedure nog uit de begintijd van de kaart. Toen moest ook het activeren van automatisch opladen aan een balie gebeuren. „Dat is inmiddels veranderd en wij delen het streven dat ook het afmelden gemakkelijker gemaakt zou moeten worden. Helaas is dat technisch nu niet mogelijk en moeten wij andere problemen op dit moment prioriteit geven.” Wanneer het de reiziger op dit punt gemakkelijker wordt gemaakt, kan het bedrijf daarom nog niet zeggen.

 

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik wil dus mijn kaart inleveren zodat ik mijn saldo terugkrijg.

Dat kan alleen als NS reizen op saldo eraf is zegt ov-chip.

Ik heb dus onderstaande mail naar NS gestuurd:

 

Vraag klant:

Wilt u reizen op saldo stopzetten voor mij? Ik wil mijn kaart stopzetten

en dat kan alleen als reizen op saldo eraf is. Er is in mijn woonplaats

geen NS servicepunt. Het betreft hier de kaart van mijn minderjarige zoon:

 

Krijg ik deze reactie:

 

U geeft aan dat u de OV-chipkaart van uw zoon wilt stopzetten en daardoor ook het 'Reizen op Saldo' wilt beëindigen. Graag geef ik u hierover informatie.

 

Het 'Reizen op Saldo' houdt in dat de OV-chipkaart geschikt is om te kunnen in- en uitchecken bij de NS. U bedoelt waarschijnlijk dat u het automatisch saldo opladen wilt beëindigen.

 

Het automatisch saldo opladen beëindigen kan alléén via de Klantenservice van de OV-chipkaart.

Ik wil u daarom doorverwijzen naar de Klantenservice OV-chipkaart, u kunt deze bereiken op telefoonnummer 0900-3322111.

 

Tevens kunt u dan kenbaar maken dat u de OV-chipkaart van uw zoon wilt blokkeren of te wel stopzetten

 

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn.

 

Mocht u nog andere vragen hebben, dan beantwoorden wij deze graag.

 

Doen ze net alsof ze mijn vraag niet snappen en wijzen ze naar ov-chip terwijl ov-chip zegt alleen NS kan reizen op saldo eraf halen en dan kunnen we de kaart beëindigen.

Ik kom gewoon niet van de kaart af, en ik kom niet bij mijn saldo. Telkens is er een regeltje die in de weg staat.

 

Wat een arrogantie.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...