stryker Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 Hallo, mij even voorstellen, ik ben Koen (stryker) woonachtig nabij genk (belgie). Heb een probleempje met het afstellen van de motor. heb alleen ontvangst van 42oost tot 8west. krijg het niet beter afgesteld. de hellingsgraad op de motor heb ik afgesteld op 52graden. en heb de schotel afgeregeld op sirius4.8 de hellingsgraad van de schotel heb ik zo afgesteld tot ik het sterkste signaal bekomen had. de buis staat langs alle kanten waterpas, nu heb ik de indruk dat ik onder de sattelieten door ga oost (heb signaal op turksat van ongeveer 76%) en dat ik over de sattelieten draai west. kan geen signaal meer vinden op de 12.5 west. heb een triax schotel van 110cm en een moteck 2100 en een mti high line lnb, en als decoder een xtrend 9500. iemand voorstellen of ideeen wat ik kan/zou moeten doen? want er moet toch meer te ontvangen zijn dan die 7tal sattelieten die ik nu ontvang. alvast bedankt, stryker
trust Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 Koen , volgens Dispointer.com zijn de gegevens voor Genk Lat 50.9661 en Lon 5.5021 Dus zowel die 52º als de 4.8º kloppen niet . Waarschijnlijk heb je met de motor op "0" , uitgericht op Astra 4 (4.8ºE) dat is alleen goed als je ook op die lengtegraad woont . Motorhelling op 51º zetten en via usals naar 4.8º draaien en dan de motor op de paal verdraaien tot max signaal op die sat . Inplaats van draaien met usals kun je ook op http://www.moteck.com/product.asp?idproduct=91 de Lat en Lon en de gewenste sat ingeven . Daar laten ze dan zien op welke stand de motor moet staan . Met de drukknopjes onderop de motor kun je hem ter plaatse op die stand zetten . Succes!! Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
trust Geplaatst: 6 november 2012 Geplaatst: 6 november 2012 @ Stryker ALS je usals wilt gebruiken , moet je wel in het motor usals-menu deze (Lat 50.9661 en Lon 5.5021) invullen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen