Ga naar inhoud


Android / DVB-T/S2 / XBMC, wie gaat dit maken / maakt het ??


prutsie

Aanbevolen berichten

Laat ik er mee beginnen dat ik een ouwelul begin te worden. Smartfoons en dat soort dingen, nieuwerwets veels te duur speelgoed waar ik tot voor kort eigenlijk niet meer van wist als de gemiddelde Nederlander of Vlaming van satelliet tv.

 

Nu liep ik een paar weken geleden tegen een gebruikte Android telefoon aan voor weinig. En omdat ik nu toch eens wilde kijken of het wat was (als verstokte Blackberry gebruiker) heb ik het apparaat (HTC Desire HD) aangeschaft en omdat ik graag baas ben over eigen apparaat direct maar aan de slag gegaan om het apparaat te rooten en te voorzien van een alternatieve rom.

Nadat dat gelukt was en de nodige (en onnodige) apjes geinstalleerd waren was de leut er wel weer af.

Erg gemakkelijk ding voor onderweg, je blijft wel bij.

 

En toen struikelde ik op internet over van die mini android apparaatjes die je op je domme tv kan aansluiten. Chinese troep die geen flikker kost en alles kan (nou, alles ???).

Een MK802 android stikkie aangeschaft, werkte als een speer. Rom er op van Finless Bob en spelen maar. Mijn domme tv was ineens slimmer dan de slimste smart tv. Dus gelijk maar een MK808 stikkie aangeschaft omdat deze ook 1080p afspeelt (de MK802 wilde niet verder dan 720p voor €45). Weer een alternatief rommetje van FB er op, een nightly build van XBMC er op, spelen maar. Niet altijd even vlekkeloos, maar wat verwacht je van een super low-cost Chinees stukje elektriek.

 

Wonderlijk stukje techniek zo'n stikkie.

 

Maar wie weet of er al Android apparaatjes zijn die over een DVB tuner beschikken ?

Of het nu DVB-T of S2 is, het lijkt me erg mooi. Android in combinatie met XBMC en DVB-T/S2.

 

droom mode weer uit, voetjes weer op aarde.

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het toetsenbordje is nu een RC12 fly mouse. Dat is een bluetooth toetsenbordje met een touchpadje. Hiervoor had ik de RC11. Dit is min of meer hetzelfde product, alleen dan met een soort pijltjestoetsen in plaats van het touchpadje.

 

Nu is dit (zeker voor het geld wat je er voor betaalt) een grappig stukje speelgoed, alleen dat is het dan ook, speelgoed. Het draait VLC player en ook XBMC beta's. Maar wat het echt interessant zou maken is een tuner. Dus eigenlijk een satellietontvanger die Android als basis heeft.

 

De Raspberry Pi heb ik wel bekeken, maar het lijkt me meer van hetzelfde. Weer een Broadcom chip waar de drivers closed source zijn en er dus niet echt op doorontwikkeld kan worden.

Verder lijkt me de rk3066 chip van de Chinese Android stikkies nogal wat sneller en zeker flexibeler. Als je hier een tuner aan zou knopen dan heb je denk ik de basis voor een leuke low-cost ontvanger. En dat lijkt me wel wat.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip over de MK808, had er nog nooit van gehoord en ben nu enthousiast aan het googelen gegaan hierover.

Om marktplaats worden er genoeg aangeboden. Als het echt goed werkt gaat mijn Boxee weg...

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google eens op tvheadend.

 

Ik ken de stick niet, maar zou je via de USB interface geen TVB-S tuner kunnen aansturen ? Anders zou je ook op een backend tvheadend kunnen draaien en met XBMC via de stick kijken. Het voordeel is dat je dan al je tv's "smart" kunt maken en enkel een backend nodig hebt.

 

Als backend kun je een atom PC gebruiken, die gebruik ik hier ook al 2 jaar en ben er heel tevreden over ( twin tuner DVB-S2, tvheadend en fileserver )

Greetz

 

Mr|Repel

 

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Nederlandse veilingsites vind ik de prijzen erg hoog, via andere veilingsites (ook met koopersbescherming) is het veel goedkoper. maar dit even terzijde.

Ook is het zeker geen vervanger voor welke mediaplayer dan ook, het is een speledingetje van een paar tientjes.

 

Het is voor mij verder ook niet interessant om via welke omwegen dan ook DVB-T aan de praat te krijgen, ik vroeg me af of er ook al van dit soort apparaatjes waren die beschikken over een DVB-T/C/S2 tuner. En zo ja welke.

Ik denk dat Android een perfecte basis is voor een satelliet ontvanger. Of eigenlijk willekeurig wat voor DVB ontvanger dan ook. Zeker nu er kennelijk chipsets te koop zijn die zo weinig kosten en zo veel kunnen.

 

Groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...